تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات‌های پرنده، آینده توسعه علوم کاربردی رباتیک و هوش مصنوعی دنیا

فرزاد احمدی نژاد:

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی رباتیک فیرا گفت: ربات‌های پرنده، آینده توسعه علوم کاربردی رباتیک و هوش مصنوعی دنیاست و در این دوره تیم‌های شرکت کننده در مسابقات، پیشرفت چشمگیری داشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فرزاد احمدی نژاد افزود: افزایش چشمگیر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ تایوان از برجسته‌ترین اتفاق این دوره از مسابقات بوده و رقابت‌های ربات‌های پرنده که از سال ۲۰۱۷ به مسابقات جهانی فیرا اضافه شده است، امسال با رشد چشمگیر تعداد و کیفیت فنی تیم‌های شرکت کننده همراه بود.

وی گفت: در این دوره از مسابقات در مجموع ۱۰ تیم در دو رشته مسابقه سرعت خودکار و عملیات امداد از ۵ کشور حضور داشتند و در بخش عملیات امداد، ربات‌ها در یک ماکت از محیط شهری در ابعاد کوچک به رقابت می‌پردازند و برای کسب حداکثر امتیاز این ربات‌ها باید مسیریابی خودکار به وسیله بینایی ماشین، حمل بسته کمک‌های اولیه و تصویر برداری هوایی از زوایای مختلف سازه‌های مرتفع را به صورت خودکار انجام دهد.

وی به بخش مسابقه سرعت خودکار اشاره کرد و افزود: ملاک امتیازدهی زمان طی کردن سریع و خودکار مسیر مسابقه با عبور از موانع موجود در مسیر است و برای کسب بیشترین امتیاز، ربات باید توانایی اجرای مانور سریع و سه بعدی بدون برخورد با موانع را داشته باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ربات‌های پرنده، آینده توسعه علوم کاربردی رباتیک و هوش مصنوعی دنیاست، تاکید کرد: سطح دانش فنی تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات پیشرفت چشمگیری داشته و همه تیم‌ها موفق به انجام دادن تعدادی از بخش‌های مسابقه به صورت کاملا خودکار شدند.

وی گفت: در نهایت در بخش عملیات امداد دو تیم CUG, NPU از کشور چین با انجام دادن ناوبری خودکار موفق به کسب مقام اول و دوم و تیم AUTMAV از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در این مسابقات با حمل و تحویل خودکار بسته کمک‌های اولیه موفق به کسب مقام سوم شد.

احمدی نژاد افزود: در بخش سرعت مسابقات نیز به ترتیب تیم‌های Polytechnic و CUG و NPU موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم مسابقات شدند.

این مسابقات از ۱۵ تا ۲۱ مرداد ۹۷ و با حضور ۲۵۰ تیم دانش آموزی و دانشجویی از ۲۰ کشور در شهر تایچونگ تایوان برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات‌های پرنده، آینده توسعه علوم کاربردی رباتیک و هوش مصنوعی دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..