تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید گندم در میاندوآب افزایش یافت

ساعت: 11:36 منتشر شده در مورخ: 1397/05/21 شناسه خبر: 1397156

میاندوآب ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی داردکه شامل ۵۲هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم می شود و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، میاندوآب ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی داردکه شامل ۵۲هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم می شود و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

همین موضوع این شهرستان را به یکی از مراکز مهم کشاورزی در استان تبدیل کرده است. بیشتر مردم این شهرستان به کشاورزی مشغولند و امرار معاش آن ها به میزان تولیدات محصولات کشاورزی وابسته است. به همین دلیل است که غالت تولیدشده توسط کشاورزان با قیمتی معین توسط مراکزخرید دولتی خریداری می شود و تالش می شود تا هزینه غالت خریداری شده در اسرع وقت پرداخت شود، اما این امر برخی از مواقع میسر نیست و مطالبات گندم کاران تا چند ماه باقی میماند و باعث نارضایتی آن ها می شود.

پرداخت بهای گندم های خریداری شده

فرماندار میاندوآب از پرداخت ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان خبر می دهد. «ناصر امیری» ادامه می دهد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، ۵۰ درصد از بهای گندم خریداریشده از کشاورزان، حداکثر تا یک هفته پس از تحویل به حساب گندم کاران واریز شده است.

وی اضافه می کند: در سال زراعی جاری بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به کشت گندم و بیش از ۵ هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است که بر اساس پیش بینی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت غالت در این شهرستان، ۷۵ هزار تن گندم و ۱۵ هزار تن جو از این مزارع برداشت می شود. فرماندار میاندوآب با بیان این که تا کنون بیش از ۳۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان میاندوآب خریداری شده است، اظهار می کند: تا کنون بیشتر هزینه گندم خریداریشده از کشاورزان پرداخت شده است و بقیه آن با برنامهریزی و پیگیری مسئولان، حداکثر یک ماه آینده به کشاورزان پرداخت می شود.

امیری قیمت تضمینی گندم برای هر کیلوگرم را ۱۳ هزار ریال اعلام می کند و اضافه می کند: امسال با تالش این مجموعه، اطالعات بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان در سامانه نظام نوین ترویج ثبت شده و برای اولین بار به منظور حذف واسطه ها و دالالن از چرخه تولید، خرید گندم فقط از طریق این سامانه توسط ناظران فنی و کارشناسان مستقر در مراکز خرید گندم، انجام می شود.

پیش بینی خرید تضمینی ۳۵ هزار تن گندم

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب درباره میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری می گوید: در سال جاری شاهد خرید تضمینی نزدیک به ۳۵ هزار تن گندم از گندم کاران این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خواهیم بود.

«محرمعلی دیانتی» از وجود ۵ مرکز خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در میاندوآب خبر می دهد و اضافه می کند: خرید تضمینی گندم به قیمت ۱۳ هزار ریال از نیمه اول تیر آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۳۹۷ تن گندم مازاد بر نیاز از گندم کاران در این شهرستان خریداری شده است.

وی از کاشت گندم در بیش از ۲۷ هزار هکتار و کشت جو در بیش از ۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب خبر می دهد و می افزاید: این شهرستان در سال زراعی ۹۶-۹۵ با برداشت ۷۲ هزار تن گندم از ۲۹ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت این محصول، مقام دوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داد.

کاهش سطح زیر کشت

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب می گوید: با وجود این که سطح زیر کشت غالت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما طبق پیشبینیهای انجامشده میزان تولیدات این محصول افزایش خواهد یافت.

«محرمعلی دیانتی» بیان می کند: در کنار تولید گندم و جو با تالش کارشناسان این اداره در جهت توسعه و ترویج کشت دانه های روغنی و مساعدت و همکاری کشاورزان منطقه، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

دیانتی تصریح می کند: خرید تضمینی کلزا به قیمت ۲۸ هزار ریال که از تاریخ ۲۷ خرداد ماه در این شهرستان آغاز شده بود، اواخر تیرماه به اتمام رسیده و بیش از ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا توسط مرکز خرید شرکت سیمینه میاندوآب از کلزاکاران خریداری شده است. این مقدار نسبت به سال گذشته نزدیک به ۵/۲ برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید گندم در میاندوآب افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..