تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امنیت کشور در سال ۹۷ بیشتر شده است/ برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان و اخلال‌گران بازار

سالانه ۱۶۰۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند؛ برخورد قاطع ناجا با هنجارشکنان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه آمار سوانح و حوادث در کشور روند کاهشی قابل‌توجهی داشته است اظهار داشت: در سال‌های ۸۴ و ۸۵ حدود ۲۸ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شدند و درحالی‌که تعداد خودرو‌ها هفت میلیون بود، ولی امروز که تعداد خودرو‌ها از ۲۰ میلیون گذشته تعداد کشته‌ها به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد خودرو‌ها افزایش و کشته‌ها کاهش‌یافته است که این روند کاهش جای خوشحالی دارد، اما یک نفر هم زیاد است و ۱۶ هزار نفر عدد بسیار بالایی است که باید همه تلاش کنیم این عدد به حداقل ممکن برسد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به چهار راهبرد اساسی کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره و عنوان کرد: رعایت و احتیاط مردم، بالا بردن ایمنی خودروها، بهتر شدن راه‌ها و جاده‌ها و سرعت بیشتر سیستم امداد و نجات چهار راهکار کاهش تلفات تصادفات است.

وی در راستای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی از وقایع بیان کرد: اتفاقاتی که رخ می‌دهد در لحظه نخست نیاز به بررسی دارد، برخی از فیلم‌هایی که مربوط به گذشته است با نیت مختلف در فضای مجازی پخش می‌شود که نیاز به بررسی دارد و ممکن است زمان‌بر باشد.

مومنی تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی همکاری با خبرنگاران و رسانه‌ها است و رسانه‌ها نیز باید یک سری ملاحظات را در نظر بگیرند، برخی از اتفاقات نیاز به بررسی دارد چراکه برخی مطالب با سو نیت توسط خارجی‌ها روی سایت‌ها قرار می‌گیرد و تا اینکه بررسی شود زمان‌بر است، ولی درهرصورت تأکید می‌شود روابط بین رسانه‌ها و نیروی انتظامی بیشتر شود.

جانشین فرمانده ناجا به وضعیت امنیتی کشور اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شرایط امنیتی کشور مطلوب بوده و شاخص‌های عمده در این حوزه بهبود یافته‌اند و طی چهار ماهه امسال شاهد کاهش جرائم عمده و جنایی در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران ۹۷ امن‌تر از ایران ۹۶ شده است، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نیز نیروی انتظامی از دی ماه سال گذشته با درخواست دولت وارد کار شده و در این زمینه با قاچاقچیان و اخلالگران نظام اقتصادی برخورد می‌کند.

سردار مؤمنی بر جدیت پلیس در برخورد با احتکار کنندگان تأکید نمود و گفت: وظیفه قانونی پلیس نظارت میدانی بر بازار و برخورد قاطع با احتکار کنندگان است.

وی با بیان اینکه تلاش معاندین جمهوری اسلامی برای ایجاد اغتشاش در کشور با هوشیاری مردم بی‌نتیجه مانده است، افزود: پلیس بنا بر وظیفه ذاتی خود با هرگونه اخلال در امنیت و تخریب اموال عمومی برخورد قاطع خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی کشور در ادامه به افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در لرستان طی چهار ماهه نخست امسال اشاره و عنوان کرد: در این مدت شاهد کشف ۳۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور بوده‌ایم.

وی در ادامه شرایط امنیتی در مرز‌های کشور را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: امسال شاهد افزایش درگیری‌ها و حمله‌ها با ضدانقلاب و اشرار در مرز‌های کشور بوده‌ایم، اما در عین حال امنیت مرز‌ها بیشتر شده و تعداد شهدای ما در درگیری‌ها کاهش یافته و از طرفی تلفات اشرار بیشتر شده است.

وی در راستای به کاری گیری پلیس زن گفت: در حال حاضر در همه پلیس‌ها از خانم‌ها استفاده می‌می‌شود در پلیس امنیت، پلیس فتا و پیشگیری پلیس‌های زن نیز فعالیت دارند، دانشکده داریم و پلیس زن استخدام می‌کنیم و آموزش می‌دهیم و در مأموریت‌ها از پلیس زن استفاده می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای راه‌اندازی پلیس‌هایی مانند پلیس کودک و پلیس اختصاصی یک‌طرف نیروی انتظامی و یک‌طرف قوانین و مقررات است که باید مراحل تصویب در مجلس گذرانده و اختیارات مشخص شود و هرزمانی که هرکدام نهایی شد بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: در این سفر بررسی از وضعیت استان می‌شود و در جلسه نهایی پیشنهاد‌هایی که ارائه می‌شود اگر نیاز شد و مقدورات اجازه داد ازلحاظ تجهیزات تقویت می‌کنیم؛ استان لرستان زحمات زیادی کشیده و نقش بسیار برجسته‌ای دارد و در حد توان و مقدورات کمک می‌کنیم کما اینکه در یک سال گذشته کمک‌های بسیار خوبی صورت گرفته به‌طوری‌که ۷۲ دستگاه خودرو به استان داده‌شده است.

سردار مومنی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب وظیفه نیروی انتظامی است این کار را انجام می‌دهد و به‌هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آید و به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و با هنجارشکنان و کسانی که امنیت اخلاقی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

سالانه ۱۶۰۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امنیت کشور در سال ۹۷ بیشتر شده است/ برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان و اخلال‌گران بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..