تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶ ماده سرطان زا اما پر مصرف

6 ماده سرطان زا اما پر مصرف

خبرگزاري آريا –
درمان سرطان ,سرطان سينه
در آخرين تحقيقات انجام شده دانشمندان با بررسي هاي دقيق محصولات شوينده و پرکاربرد خانگي دريافتند بسياري از دهانشويه ها، دئودورانت ها و برخي موادغذايي از فاکتورهاي مؤثر در سرطاني شدن سلول هاي بدن هستند.
▪ شيرين کننده هاي مصنوعي
تحقيقات آزمايشگاهي نشان مي دهد، شيرين کننده هاي مصــــنوعي مانند (سايکلاميت) خطر سرطان را افزايش مي دهند.
براي حل اين مشکل “ساخارين ” در موادغذايي به جاي شيرين کننده هاي مصنوعي به کار برده شد، تحقيقات جديد انجام شده در خصوص عملکرد “ساخارين ” در بدن نشان داد تمام محصولات حاوي ساخارين نيز سبب سرطاني شدن سلول ها مي شوند.
▪ دهانشويه ها
دانشمندان در آخرين تحقيقات خود دريافتند دهانشويه هاي حاوي اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزايش مي دهد.
آنها بر اين باورند که اتانول بافت هاي دهاني را در برابر مواد سرطان زا مانند سيگار، آسيب پذير مي کنند.
دانشمندان معتقدند اسـتفاده از دهانشويه ها بهتر است چند روز در ميان به صورت غرغره کردن باشد و از خوردن آن خودداري شود.
افراد سيگاري و يا افرادي که سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و يا ريسک فاکتورهاي ديگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشويه هاي بدون اتانول استفاده کنند.
▪ استاتين
استاتين نوعي داروي کاهنده کلسترول و فشار خون است. دانشمندان طي تحقيقاتي که روي ۱۷۰ هزار نفر انجام شد، دريافتند افرادي که از داروهاي حاوي استاتين در مقادير بالا استفاده کردند ريسک فاکتورهاي ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سينه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزايش پيدا کرده است.
▪ تلفن همراه
محققان معتقدند استفاده بيش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضري که از آنها ساطع مي شود بر مغز و بافت آن تأثير گذاشته و سبب ايجاد سلول هاي سرطاني مي شوند.
▪ ضدعرق ها
محققان معتقدند، آلومينيوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها که “پارابن ” ناميده مي شود مانند هورمون استروژن عمل کرده و استفاده بيش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان افزايش مي دهد.
دانشمندان در نمونه هاي بافت هاي سرطاني ماده “پارابن ” را يافته اند و اين مسئله نشان مي دهد افراد بسياري، که ۹۹ درصد جمعيت جامعه را تشکيل مي دهند در معرض مواد حاوي “پارابن ” مانند مواد آرايشي بهداشتي گوناگون و موادغذايي قرار دارند.
▪ رنگ مو
دانشمندان با آزمايشاتي که روي افرادي که از رنگ مو استفاده مي کنند دريافتند استفاده مکرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار مي دهد.
اين پژوهش ها نشان داد، افرادي که به طور مکرر از رنگ مو استفاده مي کنند بيشتر در معرض موادشيميايي مضر آن قرار مي گيرند و به همان ميزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزايش پيدا مي کند.
منبع:jahannews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶ ماده سرطان زا اما پر مصرف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..