تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

 وبسایت نود: اونای امری در کنفرانس خبری معارفه اش به عنوان سرمربی آرسنال، اعلام کرد که تمام تلاشش را خواهد کرد تا برای کسب جام و موفقیت، بجنگد. آن هایی که از نزدیک سرمربی ۴۶ ساله اسپانیایی را می شناسند، معتقدند او روی حرفش می ایستد و با تمام وجود برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد.

در آستانه جدال با منچسترسیتی در هفته اول لیگ برتر انگلیس و اولین تجربه امری روی نیمکت آرسنال در یک مسابقه رسمی، جنبه های کلیدی تاکتیکی این سرمربی را از زبان بازیکنان سابق او مرور می کنیم:

۱. سبکی هجومی

دو تن از هموطنان امری در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با فلسفه های مخصوص به خود خوش درخشیدند. رافا بنیتز و پپ گواردیولا. اما امری چه سبکی دارد و به کدام یک نزدیک تر است؟ سزار سانچز دروازه بان سابق والنسیا چنین نظری دارد:

«او می تواند ترکیبی از هر دو باشد. اونای تفکری هجومی دارد و در عین حال می تواند به تیمش فرمان دهد تا تلاش کنند گلی نخورند. او تیمش را برای برد به زمین می فرستد. فقط به صرف مالکیت توپ، به دنبال مالکیت نیست. هواداران سبکی را خواهند دید که دوستش دارند، یک بازی باز با حمله و جنگندگی.»

میگل آنخل کورونا هافبک سابق آلمریا نیز چنین نظری دارد:

«شکی نیست که اونای یک دفاع مستحکم را از تیمش می خواهد ولی در عین حال او دوست دارد تیمش به سمت جلو پیش برود و بدون وقفه برای گلزنی تلاش کند. »

نیکو پارخا که سابقه بازی زیرنظر امری را در اسپارتاک مسکو و سویا دارد، می گوید:

«او دوست دارد تیمش منظم درون زمین باشد، مسلماً ضدحمله را به مالکیت ترجیح می دهد ولی این به معنای آن نیست که مربی با تفکرات تهاجمی نیست. در سویا ما خیلی حریف را پرس می کردیم تا آن ها را مغلوب کنیم و در خانه حریفان را زمین گیر می کردیم.»

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

۲. ترجیح به سیستم ۴-۲-۳-۱ ولی بدون التزام

امری سیستم ۴-۲-۳-۱ را ترجیح می دهد ولی التزامی برای استفاده از آن ندارد، او در پاریسن ژرمن برای بهره گیری از بهترین عملکرد از بازیکنان، از سیستم ۴-۳-۳ استفاده کرد. سزار می گوید:

« مشخصاً سیستم ترجیحی او ۴-۲-۳-۱ است و می تواند با حضور اوزیل از این ترکیب بهره ببرد و در میانه میدان با ژاکا و توریرا تعادل به تیم ببخشد. البته او متکی به این سیستم صرف نیست و می تواند منعطف باشد، ببینید در پاریسن ژرمن چه کرد.»

پارخا در مورد این موضوع چنین نظری دارد:

« اونای امری بیشتر روی فلسفه فوتبالی تاکید دارد تا سیستم بازی. ترجیحش سیستم ۴-۲-۳-۱ بود ولی گاهی اوقات با ۴-۴-۲ بازی می کردیم. اغلب هم می تواند بر اساس تیم رقیب، بهترین سیستم را برای تیم خود به کار گیرد. او زیاد روی تیم حریف مطالعه می کند و بررسی انجام می دهد، امری به دنبال سیستمی با بهترین انطباق برای تیمش است.

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

۳. نقش اوزیل کلیدی است

در سیستم ۳ نفره پشت مهاجم تیم های امری، معمولاً نقش بازیکنان شماره ده در تیم های او کلیدی بوده اند. بازیکنانی مانند کرونا، راکیتیچ و بانگا در این نقش در تیم های او بازی کرده اند و کرونا در این باره چنین می گوید:

«اونای دوست دارد بازیکنانش بهترین عملکرد را داشته باشند و از آن ها بهترین بهره را بگیرد و این قطعاً در مورد اوزیل هم صدق می کند. او دوست دارد اوزیل نقشی کلیدی را در تیمش ایفا کند.

سانچز هم در این باره چنین نظری دارد:

«داوید سیلوا بیشتر در تیم ما به عنوان شماره ده بازی می کرد تا حضور در گوشه های زمین. بازیکن شماره ده در ترکیب تیم امری بسیار مهم است، چرا که او کسی است که رابط خط هافبک و حمله است. دو بازیکن دیگر خط هافبک هم تعادل را در میانه زمین ایجاد می کنند. اگر کسی باشد که بتواند بهترین بهره را از اوزیل بگیرد، آن فرد امری است.

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

۴. مدافعین کناری برای حمله به پیش می روند

امری مربی ای است که وینگرهایی همچون مورنو و آلبا را به مدافع بدل ساخت و در عین حال از مدافعین هجومی مثل دنی آلوز و ماریانو در ترکیب تیمش بهره برده است. یوری برچیچه بازیکن سابق پاریسن ژرمن در مورد این کیفیت امری چنین نظری دارد:

«اونای دوست دارد که مدافعین کناری اش در حمله شرکت کنند و پیش بروند. او در عین حال مایل است بازیکنان تیمش در زمین حریف پرس زیادی انجام دهند. او می گوید که از حمله کردن نترسید، به همین دلیل از مدافعین کناری تیمش می خواهد حمله کنند ولی فراموش نکنند مدافع هستند. آرسنال تیمی هجومی خواهد بود که از کناره ها هم بهره می برد و روی توپ هم تملک خواهد داشت.

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

۵. نقش مهم دروازه بان

با وجود داشتن دروازه بانی همچون پیتر چک، اونای امری تصمیم گرفت برند لنو را در تابستان خریداری کند. گواردیولا هم در ورودش به سیتی، جو هارت را کنار گذاشت و براوو را جذب کرد چون دروازه بانی می خواست که با توپ خوب بازی کند. سزار در مورد نقش دروازه بان در تیم امری می گوید:

« اونای اینطور نیست که مثل بارسلونا، از دروازه بان تیمش بخواهد در طول بازی ۳۰ بار توپ را لمس کند ولی دروازه بانی می خواهد که قدرت پاسدهی با هر دو پا را داشته باشد تا توپ هایش از خط نیمه عبور کند و حتی موقعیت سازی کند. امری از ایده بازیسازی از عقب زمین استقبال می کند ولی در عین حال نمی خواهد دروازه بانان تیمش، زیاد از حد ریسک کنند. نمی دانم چک از ابتدا بازی کند یا لنو، ولی این دغدغه شیرینی برای امری است.»

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

۶. ارتباط با بازیکنان

اگرچه امری فقط ۴۶ سال دارد ولی با تجربه هایی که پشت سر گذاشته سفت و سخت شده، او حالا مربی ای است که با بازیکنان بزرگ زیادی هم کار کرده و آماده شروع چالش جدیدی است. نظر مورو در این باره این است:

« او تلاش می کند به بازیکنانش نزدیک شود و رابطه خوبی با آن ها داشته باشد و درک شان کند. امری اهمیت زیادی برای جنبه های ذهنی و روانی بازی قائل است. »

آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟

پارخا نیز این گونه می گوید:

« رابطه امری با بازیکنانش خیلی خوب است، او همیشه تلاش می کند آن ها را تهییج کند. امری در تمرینات زیاد از بازیکنان طلب می کند تا بتواند به پیشرفت شان کمک کند. زیاد صحبت می کند و کل ۲۴ ساعت برای فوتبال کار می کند. امری تلاش می کند تمام جنبه های بازی را تحت بررسی قرار دهد تا به بهترین عملکرد برسد که این موضوع خیلی خوبی برای بازیکنان است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرسنالِ امری چگونه خواهد بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..