تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبأ/ دلایل شکست معامله قرن

ه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی نبأ در گزارشی به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، سه دلیل اصلی مسکوت ماندن و چه بسا شکست معامله قرن را کم تجربگی تیم آمریکایی، حرص و ولع اسرائیل برای اجرای معامله قرن و خودداری از هر گونه امتیاز دهی و خارج شدن پرونده این معامله از حوزه اختیارات بن سلمان دانست.
حسن عواد خبرنگار این شبکه با اشاره به این موضوع گفت: به نظر می رسد معامله قرن که هدفش نابودی مسأله فلسطین است و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را تبلیغ می کند، مسکوت مانده و اعلام آن با تأخیر مواجه شده است. با وجود اینکه دولت آمریکا از اعلام هرگونه توضیح اضافی در خصوص این معامله خودداری می کند و تلاش می کند آینده آن را مخفی و محرمانه نگه دارد، روزنامه های اسرائیلی به منتشر کننده اخبار جزئیات آن تبدیل شده اند.

آخرین گزارش تحلیلی منتشر شده در روزنامه معاریو در این خصوص، به دلایل تأخیر در زمان اعلام و چه بسا فروپاشی این معامله پرداخته است و دلیل اصلی این موضوع را کم تجربگی جارد کوشنر مشاور و داماد دوناد ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه به عنوان تیم آمریکایی مسئول اجرای معالمه قرن، در زمینه مذاکرات سیاسی و عدم شناخت کافی آنان در مورد این مسأله پیچیده دانسته است.

از سوی دیگر برخی از کشورهای عربی مانند مصر، اردن و قطر با این معامله مخالف هستند و ملک سلمان نیز به دلیل ترس از انتقادات مردمی از تأیید آن عقب نشینی کرده است و پرونده بررسی این معامله را از محدوده اختیارات پسرش محمد بن سلمان که با جزئیات معامله قرن موافق بود و برای آن تبلیغ می کرد و حکومت خودگردان فلسطین را برای پذیرش آن تحت فشار قرار می داد، خارج کرده است.

معاریو یکی از مهمترین دلایل مسکوت ماندن معامله قرن را حرص و ولع طرف اسرائیلی برای اجرای آن و خودداری از دادن ساده ترین امتیازها به طرف فلسطینی عنوان کرده است، به ویژه که نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از آماده کردن هرگونه بسته امتیازی برای ارائه به طرف فلسطینی ها خودداری کرده است و همراه نتانیاهو تلاش می کنند آمریکا این معامله را به صورت مجانی و بر روی سینی طلایی تقدیم آنان کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبأ/ دلایل شکست معامله قرن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..