تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت واردات برنج تا آخر شهریور ادامه دارد

به گزارش ایرنا، برداشت برنج از کشتزارهای کشور تیرماه آغاز شده است. 

به گزارش شنبه تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، تمدید زمان ممنوعیت فصلی واردات برنج بر پایه پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور رییس جمهوری اتخاذ شد.

از سی و یکم شهریورماه همه واردکنندگان اجازه دارند به واردات، ترخیص و خروج این محصول از گمرک های کشور اقدام کنند.

دوازدهم تیرماه دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران به ایرنا گفت: مصرف سالیانه برنج در کشور حدود سه میلیون و 200 هزار تن است که کمتر از 2 میلیون تن در داخل کشت می شود.

به گفته «مسیح کشاورز»، سهم واردات از بازار برنج سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن در سال برآورد می شود.

هند، بزرگ ترین تامین کننده برنج مورد نیاز ایران است و پاکستان، تایلند و اروگوئه در رده های بعدی قرار دارد.

بررسی آمار تجارت خارجی در گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد واردات برنج که از پارسال با افت زیادی روبرو شده بود، در چهار ماهه نخست امسال از نظر وزنی 2.79 درصد و از نظر ارزشی یک هزار و 195 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1396 رشد داشت. 

در این بازه زمانی 662 هزار و 798 تن برنج به ارزش 674 میلیون و 576 هزار دلار برنج وارد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت واردات برنج تا آخر شهریور ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..