تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایانی برای ارز مسافرتی

لغو اختصاص ارز دولتی به مسافران خروجی،درخواست هتلداران برای گرفتن ارز از مسافران خارجی، کارکرد سازمان میراث برای کاهش تمایل به خوکشی خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

در این هفته پیرو تصویب جزئیات طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، گمانه زنی برای وزارت جدید شروع شد و افراد مختلفی پیشنهادات خود را در قالب گفتگوهای رسانه ای و یا یادداشت و بیانیه صادر کردند شاید امیدی باشد برای انتخاب وزیر جدید توسط رئیس جمهور. در این میان نام های سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حناچی معاون شهرسازی شهرداری تهران و حسین مرعشی به گوش می رسید.

از سوی دیگر برخی از فعالان گردشگری نیز از میان خود افرادی را برای پست وزارت پیشنهاد داده اند درهر حال هر کسی در هر حوزه ای سعی می کند تا بهترین انتخاب را به رئیس جمهور معرفی کند تا مثل سازمان میراث فرهنگی نباشد که هر کسی از دولت جا ماند در این سازمان سمت بگیرد!

ارز دولتی برای مسافرت قطع شد

خبر مهم این هفته درباره ارز مسافرتی بود که در پایان چندین سال تسهیلات به گردشگران برای خروج از کشور این بار بانک مرکزی به طور کل اختصاص ارز دولتی به مسافران خروجی را بایکوت و اعلام کرد که از این به بعد هر کسی بخواهد از ایران خارج شود می تواند به اندازه 5 هزار یورو ارز به نرخ بازار ثانویه خریداری کند که برای این منظور نیز می بایست مدارک سفر خود را همراه داشته باشد. 

از سوی دیگر هتلداران نیز اعلام کردند که می خواهند از این به بعد از گردشگران خارجی ارز دریافت کنند در این باره پیش جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر گفت که می خواهد تا پس از بررسی های لازم به همه هتلها اعلام کنند که از گردشگران خارجی نرخ ارزی دریافت شود. مانند همه کشورهای دیگر. اما این اقدامی بود که از مدتی است هتلداران آن را انجام می دهند هر کدام با ساز و کار خودشان. 

هتلها ارز می خواهند

این روزها که خرید و فروش ارز به نرخ بالای ده هزار تومان غیر قانونی اعلام شده و نرخ رسمی که دولت تعیین کرده همان دلار چهار و هزار و اندی تومان است و کسی نمی تواند به راحتی خرید و فروش کند و صرافی ها تعطیل هستند و این بازار آشفته است، هتلداران اعلام کردند که می خواهند نرخ ارزی از مسافران خارجی بگیرند.

اما هنوز اجرای این تصمیم به صورت قانونی در نیامده است و کارشناسان در حال بررسی آن هستند اما برخی از هتلداران که همیشه مهمان خارجی می گیرند همچنان اعلام می کنند که از مهمان خارجی ارز دریافت می کنند عباس بیدگلی مشاور اجرایی جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر می گوید که این اقدام آنها بر اساس دستورالعمل نرخ گذاری واحدهای اقامتی است که دو سال پیش سازمان میراث فرهنگی آن را ابلاغ کرد. در این دستورالعمل آمده که هتلداران می توانند اگر نرخ ارزی می گیرند براساس نرخ مرجع آن را محاسبه کنند.

اما بررسی ها حاکی از آن است که همه این هتلداران نرخ را براساس نرخ مرجع حساب نمی کنند بلکه برخی از آنها به قیمت بازار آزاد نیز دلار و یا یورو را با گردشگر خارجی محاسبه می کنند که در این باره نیز بیدگلی می گوید در این دستورالعمل الزامی وجود ندارد بلکه گفته شده که هتلدار می تواند براساس نرخ مرجع، قیمت را محاسبه کند.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایانی برای ارز مسافرتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..