تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترده ترین گردهمایی حامیان آب کشور در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛گردهمایی بزرگ حامیان آب استان قم با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم، خلیلی پیر مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم و جمعی از مدیران استان و بیش از 4 هزار دانش‌آموز حامی آب در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار شد.

چاره ای جز مدیریت مصرف آب در کشور نداریم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در کشور منابع آبی دیگری نداریم گفت: هرآنچه که از منابع آبی موجود بوده برای مصارف مختلف استفاده کرده‌ایم و خیلی بد هم استفاده کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ آب برای آیندگان باید آن را درست مصرف کنیم خاطرنشان کرد: مصرف آب هر خانواده در کشور حدود 3 بشکه 200 لیتری است که برای شرایط فعلی مناسب است اما بسیاری از خانواده‌ها بیش از 2 برابر این حجم، مصرف آب دارند و در آینده این کار مشکل‌ساز خواهد بود.

گسترده ترین گردهمایی حامیان آب کشور در قم

محمد خلیلی‌پیر با اشاره به روش‌های مصرف صحیح آب عنوان کرد: یک کولر آبی در روز در شهر قم 200 تا 300 لیتر آب مصرف می‌کند این درحالی است که اگر یک سایبان روی آن نصب شود 10 تا 20 درصد مصرف آن کاهش می‌یابد و هوای خنک‌تری هم تولید می کند.

وی با تاکید بر اینکه در کل کشور با اضافه شدن کولرهای آبی به مدار مصرف، 30 درصد مصرف افزایش می‌یابد،بیان کرد: تابستان حدود 2.5 برابر سد کرج کولرهای آبی آب مصرف می کنند که اگر برای این کولرها سایبان استفاده شود معادل مصرف یک سال آب شهر یزد صرفه جویی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر ضرورت بستن شیر آب در هنگام مسواک‌زدن و کوتاه کردن زمان دوش گرفتن یادآورشد: با کوتاه‌کردن این مدت هر فرد می‌تواند روزانه 20 تا 30 لیتر آب صرفه‌جویی کند که این کار کمک می‌کند تا آب برای جمعیت دیگری نیز ذخیره شود.

گسترده ترین گردهمایی حامیان آب کشور در قم

وی با بیان اینکه ما چاره‌ای جز مدیریت مصرف و منابع آبی نداریم و با همین شرایط برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، تاکید کرد: پیشینیان ما خود را به خوبی با کم‌آبی سازگار می‌کردند و در تاریخ نشان داده شده که ما نخستین سدسازان در دنیا هستیم و این کارها محصول تلاش ایرانیان برای مدیریت آب است.

خلیلی در پایان با اشاره به برگزاری باشکوه گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم ابراز کرد: این فعالیت عظیم فرهنگی به الگویی برای سایر استان های کشور تبدیل شود.

همه باید برای حفظ منابع آب تلاش کنند

استاندار قم در این مراسم با تقدیر از شرکت‌ آب و فاضلاب استان قم جهت برگزاری با شکوه گردهمایی حامیان آب اظهار کرد: بزرگترها باید نسبت به صرفه‌جویی آب به صورت عملی حساس باشند تا کودکان جامعه بتوانند این کار را به صورت یک فرهنگ بیاموزند.

سیدمهدی صادقی با تاکید بر اینکه اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود آیندگان با مشکل مواجه می‌شوند خاطرنشان کرد: آیندگان ما نیاز به منابع آب دارند و به همین خاطر همه ما باید سهم خود را در راستای حفظ منابع حیاتی ایفا کنیم.

قم پیشگام حرکت فرهنگی و عملی در کاهش مصرف آب

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان قمی همواره مشارکت ویژه در برنامه‌های آموزشی دارندعنوان کرد: امروز اعتقاد ما در راستای توسعه، آموزش است؛ اگر ما امروز بتوانیم مشکلات جامعه خود را در قالب آموزشی که منجر به تغییر نگاه و رفتار شود داشته باشیم مشکلات کمتر خواهد بود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش امروز در کنار تمام دستگاه‌های استان در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همکاری دارد تصریح کرد: امیدواریم دانش‌آموزان درون خانواده با حفظ حرمت پدر و مادر در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب گامی بلند بردارند و قم پیشگام حرکت فرهنگی و عملی در زمینه کاهش مصرف آب باشد.

گسترده ترین گردهمایی حامیان آب کشور در قم

حرکت نمادین حامیان آب در خیابان‌های قم

برگزاری سرود، اجرای نمایش، قرائت آه نامه و سوگندنامه آب و... از جمله برنامه های گردهمایی حامیان آب قم بود.

همچنین حامیان آب قم پیش از برگزاری این مراسم طی حرکتی نمادین با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین همچون «کمبود آب جدی است»، «آب را درست مصرف کنیم» و... مسیر میدان جانبازان تا ورزشگاه شهید حیدریان قم را پیاده روی کرده و بر ضرورت صرفه جویی، پرهیز از اسراف و استفاده صحیح از این مایه خدادادی تاکید کردند.

صرفه جویی در مصرف آب به یک ارزش در جامعه تبدیل شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در بخش دیگری از این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه این گردهمایی در راستای پاسداشت و احترام به آب برگزار شده است اظهار داشت: کشور ایران با تمدن چندین هزار ساله در صورتی باقی خواهد ماند و شکوفا می‌شود که ما از منابع آبی حفاظت و حراست کنیم و تک‌تک آحاد جامعه حافظ آب باشند.

علی جان صادق پور خاطرنشان کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مصرف زیاد و استفاده بیش از اندازه از منابع خدادادی یک فرهنگ غلط و صرفه‌جویی یک ارزش باشد و این کار باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه شکرانه نعمت وجود آب با حفظ و حراست از آن محقق می شود، تصریح کرد: قبل از اینکه دیر شود باید همه تلاش کنیم تا کشور اسلامی ایران، الگو و سرآمد جهان در کاهش مصرف آب باشد.

وی با بیان اینکه گردهمایی حامیان آب حرکتی در راستای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب است، تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که صرفه‌جویی به یک ارزش و هدردادن منابع خدادادی به ویژه آب به یک ضد ارزش تبدیل شود.

انتهای پیام/ح

حضور ۴ هزار نفر در بزرگترین گردهمایی حامیان آب کشور/مصرف کولر‌های آبی ۲.۵ برابر ظرفیت سد کرج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترده ترین گردهمایی حامیان آب کشور در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..