تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیگیری اورژانسی وضعیت کودک

سلامت نیوز: معاون اجتماعی وزیر کشور بر پیگیری اورژانسی وضعیت کودکان زباله‌گرد و یافتن راه‌حلی برای حل این مشکل تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، کمال اکبری (معاون اجتماعی وزیر کشور) در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با گودهای جمع‌آوری زباله به خصوص در حاشیه شهر تهران و اینکه شرایط تا حدی بحرانی شده که طیبه سیاوشی، نماینده مجلس اعلام کرد که فوت برخی از کودکان زباله‌گرد بر اثر بیماری‌های عفونی و دفن آنها در همین گودها گزارش شده است، گفت:‌ کارگروهی تحت عنوان کودکان کار و خیابان در وزارت کشور با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد ایجاد شد تا تقسیم کار در خصوص این کودکان صورت گیرد.

معاون اجتماعی وزیر کشور تاکید کرد که متاسفانه در این حوزه پیچیدگی وجود دارد و این امر موجب کندی کار شده است.

اکبری با تاکید بر اینکه این کار نیازمند همکاری سازمان‌های مردم نهاد است،‌ گفت: امیدواریم با تدابیر جدید به یک راهکار عملی برسیم، اما مساله اصلی این است که سازمان‌های مردم‌نهاد گاهی با ورود خود مشکل را پیچیده‌تر کرده و به کار کودکانِ کار دامن می‌زنند؛ یعنی حمایت‌های آنها به شکلی می‌شود که به جای اینکه از خانواده‌‌ها حمایت شود تا نیازی به کار کودک وجود نداشته باشد، موجب استمرار کار کودکان شده‌‌است.

معاون اجتماعی وزیر کشور در رابطه با کودکان کار اتباع بیگانه به این نکته اشاره کرد که تمهیداتی در رابطه با این کودکان اندیشیده شده است که توسط بهزیستی در حال پیگیری است و امیدواریم که این مساله خاتمه پیدا کند.

معاون اجتماعی وزارت کشور در رابطه با اینکه برخی از این کودکان توسط قاچاقچیان انسان به کشور آورده و در مراکز پسماند به کار گرفته می‌شوند، بیان داشت: این مساله به جایی رسید که حوزه امنیتی وزارت کشور به آن ورود پیدا کرد، این یعنی کار از حوزه اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد به جایی رسید که حوزه امنیتی برای حل آن وارد شد و باید برای آن راهکارهایی اندیشیده شود و مستلزم این است که سازمان‌های مردم‌نهاد در این رابطه همکاری کنند.

اکبری با اشاره به اینکه در این رابطه در مرزها مشکلاتی وجود دارد، گفت: در واقع مساله این است که یک کشور نمی‌تواند اتباع خود را پشتیبانی کند و همین مساله موجب رد و بدل شدن پول و سود بردن قاچاقچیان انسان شده‌است.

معاون اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه دولت ایران کار نکردن دولت‌های دیگر را به دوش می‌کشد، گفت: تاکید می‌کنم که در حال کمک به حل این موضوع هستیم، این مساله برای ما مهم است و باید به صورت اورژانسی به آن توجه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیگیری اورژانسی وضعیت کودک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..