تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو مهلک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  به نقل از روزنامه روسی ودمستی، در لایحه تحریم‌های روسيه که سناتورهای آمریکایی هفته گذشته علنی کردند پیشنهاد بکار گرفتن محدودیت‌های سنگین علیه بانک‌های برجسته روسيه موجود است. در لایحه همچنین اسامی بانک‌های بزرگ دولتی روسيه (بانک‌های "سبربانک" (Sberbank)،و‌ت‌ب (VTB) ، "گازپروم بانک" (Gazprombank)، "پروم سویاز بانک" (Promsvyazbank)، "روس‌سلخوزبانک" (Rosselkhozbank) و ونش‌اکونوم‌بانک (Vnesheconombank) ) درج شده است.

طرحی از تحریم های آمریکا علیه روسیه

در گزارش بانک آمریکایی "Barclays" گفته مي‌شود رادیکال‌ترین نسخه تحریم هر نقل و انتقال بانک‌های روسی را منظور می‌دارد و برای تمام اقتصاد روسيه عواقب محسوس دارد. این تحریم‌ها می‌تواند حتی از تحریم بدهی دولتی روسيه دردناک‌تر باشد. اما وزارت دارایی آمریکا در گزارش خود ارزیابی کرده بود که حتی تحریم بدهی دولتی روسيه بر اقتصاد آن اثر منفی محسوس خواهد گذاشت. در گزارش بانک آمریکایی خاطر نشان مي‌شود پیشنهادهای سناتورها فعلاً ماهیت کلی دارد و در آینده با در نظر گرفتن عواقب بالقوه تصحیح می‌شوند. ولی در هر حال این سند تمایل بالایی به ضربه زدن به روسيه را به نمایش می‌گذارد.

در گزارش مرکز تحلیل اقتصادی کلان و پیش بینی کوتاه مدت تحت عنوان "سیزده تز اقتصادی" گفته مي‌شود: نمودارهای اقتصادی کلان نشان می‌دهد رشد اقتصاد روسيه که به دنبال سقوط آن طی بحران آغاز شده بود به احتمال قوی به زودی متوقف شده و اقتصاد وارد مرحله رکود مزمن مي‌شود. نشانه‌های رکود که متخصصین مرکز مشاهده کرده‌اند عبارت است از: وخامت محسوس اوضاع بخش صنعتی، کاهش تقاضای نیروی کار، بدهکاری زیاد شهروندان به بانک‌ها در شرایط عدم رشد محسوس درآمدهای جمعیت و مصرف خصوصی.

در گزارش خاطر نشان مي‌شود مولفه های رشد تولید ناخالص داخلی در اقتصاد روسيه در مقایسه با سال 2017 تغییر نکرده ولی نقش همه آنها در این رشد کاهش داشته است. همراه با پایین رفتن نقش رشد مصرف خانواده‌ها، اهمیت صادرات رشد می‌کند. ولی رشد صادرات در نتیجه تحریم‌های بکار گرفته شده علیه بخش تولید فلزات و محدودیت‌ صادرات نفت طبق توافق اوپک+ ماهیت بلندمدت نخواهد داشت.

گفتنی است به رغم ارزیابی مثبت آمار و ارقام روسیه از پویایی صنعتی کشور، تحلیل‌گران مرکز به پایین رفتن نمودار PMI طی سه ماه پی در پی اشاره می‌کنند. در شرایط کنونی امکان دارد رکود اقتصاد ماهیت مزمن داشته باشد. اما تقاضای نیروی کار که سابقاً رشد می‌کرد امروز در جهت نزولی حرکت می‌کند.

به نوشته روزنامه کمرسانت، کارشناسان می گویند از قرائت لایحه تحریم‌های جدید روسيه که توسط سناتورهای آمریکایی تهیه شده میتوان نتیجه‌گیری کرد که این سند بیشتر به بازداشتن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط دارد تا روسيه. از ترامپ درخواست مي‌شود همه تحریم‌های سابق بکار گرفته شده را گرد هم آورده و همچنین دفتر هماهنگی تحریم‌ها در دولت را برای کنار آمدن با اتحادیه اروپا در مورد حمایت از تحریم‌های آمریکا تشکیل دهد. همچنین درخواست‌هایی چون اقدام برای پیدا کردن دارایی ولادیمیر پوتین و حتی اعلام آن به عنوان کشور حامی تروریسم مطرح مي‌شود.

تحریم هایی از جنس ایران

از این لایحه چنین برمی‌آید که به نظر سناتورهای هر دو حزب آمریکا ترامپ سیاستمدار دارای رفتار قابل پیشبینی نیست. از جمله در لایحه گفته مي‌شود هر اقدام دولت در جهت خارج کردن آمریکا از ناتو باید مسدود شود. لازم به ذکر است ناتو یکی از نقاط حملات ترامپ است. در لایحه به امور امنیت سایبری هم توجه بسیار شده است. این یکی از امور کلیدی است که همچنان در آمریکا به آن توجه بسیار مي‌شود. در لایحه پیشنهاد مي‌شود اتباع روسيه که در فعالیت شرور در فضای سایبری دست دارند تحریم شوند. مسئله انتخابات آمریکا هم در این لایحه مطرح مي‌شود. افراد مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا از حق ورود به کشور محروم خواهند شد. اما بخش مربوط به شناسایی روسيه به عنوان کشور حامی تروریسم می‌تواند بخشی از تدارک عملیات اخراج روسيه از صفوف اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل باشد. لازم به ذکر است تحریم‌های شدید علیه ایران نیز تحت همین عنوان بکار گرفته می‌شد.

5252




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو مهلک است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..