تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خط به خط با گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال

وبسایت نود: به نقل از مارکا، نقل و انتقالات دنیای فوتبال هر روز اعداد جدیدی را خلق می‌کند. اگر اکنون بخواهیم تیم منتخبی از گرانترین بازیکنان تاریخ فوتبال در هر پست را در کنار هم قرار دهیم، این تیم بیش از یک میلیارد یورو خواهد ارزید.

این تیم که با سیستم ۳-۳-۴ شکل گرفته، ارزشی معادل ۱،۱۵۶ میلیارد یورو دارد. در ادامه با تک تک این بازیکنان آشنا می‌شویم.

در خط دروازه کپا آریزابالاگا حضور دارد. دروازه بان ۲۳ ساله ای که روز چهارشنبه با ۸۰ میلیون یورو از اتلتیک بیلبائو به چلسی منتقل شد. کپا یکی از دروازه بانان اسپانیا در جام جهانی بود و یک بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا در کارنامه دارد.

در دو سمت خط دفاعی این تیم منتخب، مدافعان چپ و راست منچسترسیتی حضور دارند. کایل واکر به عنوان مدافع راست و بنجامین مندی به عنوان مدافع چپ، هر دو در تابستان ۲۰۱۷ و با هزینه مشابه ۵۷ میلیون یورو، به ترتیب از تاتنهام و موناکو به من‌سیتی آمدند. اما پپ گواردیولا که همچنان نگران خط دفاعی تیمش بود ۶ ماه بعد باز هم بازار را به هم ریخت و در ژانویه ۲۰۱۸، آیمریک لاپورته مدافع میانی اتلتیک بیلبائو را با ۶۵ میلیون پوند به اتحاد کشاند.

زوج لاپورته در قلب خط دفاعی این تیم فرضی، گرانترین مدافع تاریخ فوتبال است. ویریجل فن‌دایک، مدافع هلندی ساوتهمپتون در همان پنجره نقل و انتقالاتی زمستان ۲۰۱۸ با ۸۵ میلیون یورو به لیورپول ملحق شد تا مشکلات بی پایان تیم یورگن کلوپ در فاز تدافعی تا حدودی مرتفع شود.

در خط میانی این تیم به نام پل پوگبا، فیلیپه کوتینیو و خامس رودریگز برمی‌خوریم. پل پوگبا در تابستان ۲۰۱۶ با ۱۲۰ میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد بازگشت تا رکورد نقل و انتقالات فوتبال را-که تا آن زمان در اختیار گرت بیل بود-به نام خود ثبت کند.

فیلیپه کوتینیو نیز در ژانویه ۲۰۱۸ با مبلغی به میزان ۱۶۰ میلیون یورو لیورپول را ترک کرد تا به بارسلونا ملحق شود. خامس رودریگز در تابستان ۲۰۱۴ و به دنبال درخشش در جام جهانی برزیل-که با آقای گلی وی نیز همراه بود-با ۸۰ میلیون یورو از موناکو به رئال مادرید پیوست.

در خط حمله ۳ نفره، ۲ بازیکن از پاریسن‌ژرمن حضور دارند. نیمار، ستاره برزیلی دنیای فوتبال در تابستان ۲۰۱۷ با مبلغ حیرت انگیز ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاریس رفت. خیلی از هواداران، این انتقال را عامل اصلی برهم خوردن نظم بازار و نجومی شدن قیمت ها می‌دانند. کیلیان ام‌باپه نیز در همان تابستان با انتقالی ۱۲۰ میلیون یورویی از موناکو به پاریسن‌ژرمن پیوست.

البته طبق توافقاتی که میان دو تیم صورت گرفت و با توجه به مشکلات پاریسن‌ژرمن در بازی جوانمردانه مالی یوفا، ام‌باپه در فصل اول به شکل قرضی به پاریس آمد و باشگاه پاریسی بخش زیادی از هزینه انتقال ام‌باپه را در تابستان جاری به موناکو پرداخت کرد.

در نوک خط حمله این تیم نیز کریستیانو رونالدو حضور دارد. رونالدو که در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۹۴ میلیون یورویی اش از یونایتد به رئال، گرانترین بازیکن تاریخ لقب گرفته بود و این عنوان را ۴ سال در اختیار داشت، در تابستان ۲۰۱۸ با ۱۱۲ میلیون یورو از رئال به یوونتوس پیوست تا باز هم نام خود را در بین گرانترین ها ببیند.

نکته بارز در بین این بازیکنان، آن است که قدیمی ترین انتقال مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌باشد. همین مسئله نشان می‌دهد بازار نقل و انتقالات در چند سال اخیر-و به ویژه بعد از انتقال نیمار به پی اس جی-چگونه متلاطم شده است.

در پایان نگاهی اجمالی به ترکیب می‌اندازیم:

کپا (۸۰ میلیون یورو)

کایل واکر (۵۷ میلیون یورو)، آیمریک لاپورته (۶۵ میلیون یورو)، ویرجیل فن‌دایک (۸۵ میلیون یورو)، بنجامین مندی (۵۷ میلیون یورو)

پل پوگبا (۱۲۰ میلیون یورو)، فیلیپه کوتینیو (۱۶۰ میلیون یورو)، خامس رودریگز (۸۰ میلیون یورو)

نیمار (۲۲۲ میلیون یورو)، کیلیان ام‌باپه (۱۲۰ میلیون یورو)، کریس رونالدو (۱۱۲ میلیون یورو)

خط به خط با گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خط به خط با گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..