تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱۰ بازدید بهداشتی از هتل‌های حجاج در مدینه/ سلامت آب و غذای زائران زیر ذره بین بازرسان بهداشتی

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: تمام هتل های حجاج ایرانی در مدینه منوره توسط کارشناسان بهداشت، به صورت مستمر مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده توسط مرکز هیئت پزشکی، تمام هتل های محل استقرار حجاج ایرانی و آشپزخانه های مرکزی به صورت مستمر مورد بازدید کارشناسی قرار می گیرند.

هر هتل حجاج در مدینه ۹ بار بازدید شده است رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار و مسئول بهداشت حجاج ایرانی افزود: از ابتدای حضور حجاج در مدینه منوره تاکنون ۱۱۰ مورد بازدید بهداشتی از هتل ها انجام شده است و به طور میانگین از هر هتل، ۹ بار بازدید صورت گرفته است.

وی، کنترل بهداشت مواد غذایی، کنترل آب های مصرفی، کنترل بهداشت اتاق ها، کنترل بهداشت فردی خادمین، کنترل بهداشت فردی کارگران غیرایرانی، کنترل بهداشت ظروف و نظارت بر شستشوی ظروف، کنترل توزیع غذا و نظارت بر توزیع غذا، کنترل انبار مواد غذایی را از جمله مواردی عنوان کرد که مورد بازرسی قرار گرفته اند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، بازرسی از آشپزخانه های مرکزی در مدینه منوره را از دیگر اقدامات صوت گرفته در این زمینه اعلام کرد و اظهار داشت: غذای هتل ها از طریق دو آشپزخانه مرکزی تامین می شود و تاکنون در مدت استقرار کارشناس بهداشت، هر آشپزخانه، سه مرحله مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

غلامی به برگزاری کلاس آموزشی برای تمام آشپزهای مجموعه های فعال در مدینه در دو نوبت اشاره کرد و گفت: برگزاری آموزش برای آشپزها و شاغلین در آشپزخانه های مرکزی در دونوبت، برگزاری آموزش برای تمام خدمه های ایرانی شاغل در هتل های مدینه منوره در سه نوبت برای ۳۱۱ نفر، آموزش گروهی و کاروانی زائرین به تعداد ۳۷۰۰ نفر و آموزش چهره به چهره زائران به تعداد ۲۰۰ نفر، برگزاری جلسه هماهنگی و آموزشی مدیران مجموعه فعال در مدینه منوره در چهار نوبت، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای مدیران کاروان ها در دو نوبت، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای روحانیون کاروان ها در دونوبت، برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران ستاد مناطق ۱ و ۲ مدینه منوره به تعداد ۱۰ جلسه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته به زائران بوده است. 

به گفته غلامی، همچنین کنترل مخازن آب مصرفی تمام هتل های اسکان زائران ایرانی در سه مرحله، کنترل بهداشتی انبار و سردخانه های هتل های اسکان زائران ایرانی در ۸ مرتبه، کنترل مستمر و حضور در توزیع غذا در وعده های توزیع صبحانه و نهار و شام به تفکیک ۱۰ مرتبه، در توزیع صبحانه، ۴۰ مرتبه در توزیع نهار و شام 60 مرتبه، نیز بخش دیگری از اقدامات بهداشتی است که مقرر است برای زائران انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱۰ بازدید بهداشتی از هتل‌های حجاج در مدینه/ سلامت آب و غذای زائران زیر ذره بین بازرسان بهداشتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..