تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از روشی شگفت انگیز برای درمان میگرن تا اندازه گیری فشار با حسگر‌های نوری

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت کشور و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و دانش می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی از اختراعات بپردازیم.

 پتوی فضایی برای نجات افراد از سرما طراحی شد

گروهی از محققان موفق به ساخت سر پناه ضد گرما با پتو‌های فضایی شده‌اند؛ این محققان با چسباندن ۳ هزار پتوی فضایی روی یکدیگر سرپناهی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده‌اند این پتوی فضایی اندازه یک زمین فوتبال است و به عنوان عایقی در فصل سرما از بازدیدگنندگان مراقبت می‌کند.

از دستگاهی که میگرن را درمان می‌کند تا فشار سنج مخصوص

 دستگاهی که میگرن را درمان می‌کند

یکی از محققان موفق به طراحی دستگاهی برای درمان سر درد‌های میگرنی شده است؛ عصب واگ طولانی‌ترین عصب مغزی است که هنگام غذا خوردن و صحبت کردن نقش ایفا می‌کند این عصب که از ساقه مغز شروع می‌شود، بسیاری از فعالیت‌های بدن را انجام می‌دهد.

محققان این دستگاه کوچک قابل حمل را طراحی کرده‌اند که آن را روی گردن خود و در مجاورت عصب واگ قرار داد تا این عصب تحریک و میگرن درمان شود.

از دستگاهی که میگرن را درمان می‌کند تا فشار سنج مخصوص

اندازه‌گیری فشار خون به کمک وسایلی مخصوص

یکی از مخترعان بازوبند فشار سنجی را طراحی کرده است که به کمک حسگر نوری فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند؛ حسگر‌های نوری ضربان قلب افراد را از روی سر او بررسی می‌کند که با شناسایی حرکات سر و تفاوت بین ضربان قلب و حرکات سر سبب می‌شود تا فشار خون به صورت دقیقی اندازه‌گیری شود.

از دستگاهی که میگرن را درمان می‌کند تا فشار سنج مخصوص

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از روشی شگفت انگیز برای درمان میگرن تا اندازه گیری فشار با حسگر‌های نوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..