تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص بیش از نیمی از حجم کل معاملات به بازار‌های اول و دوم

به گزارش شمانیوز، نخستین روز کاری این هفته در فرابورس ایران با نقل‌و‌انتقال ۲۷۵ میلیون سهم در بازار اول و معامله ۱۹۶ میلیون سهم در بازار دوم آغاز شد که این رقم معادل ۵۸ درصد از حجم کل معاملات امروز بود.
امروز شنبه ۲۰ مرداد‌ماه ۹۷ حجم معاملات در مجموع بازار‌های فرابورس به ۸۰۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال رسید که بیانگر افزایش ۲۶ درصدی حجم معاملات نسبت به آخرین روز کاری فرابورس در هفته گذشته است.

معاملات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس امروز با داد‌و‌ستد بیش از ۴۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال دنبال شد که نماد «ذوب» با در اختیار گرفتن حدود ۲۳ درصد از حجم و ۱۵ درصد از ارزش معاملات به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی صدر‌نشین این دو بازار شد.

سه تابلو بازار پایه نیز در روز جاری شاهد دست‌به‌دست شدن ۳۲۲ میلیون سهم به ارزش ۳۹۰ میلیارد بودند که نماد «شپلی» متعلق به شرکت پلی‌اکریل ایران بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بدهی در تابلو اوراق با درآمد ثابت، با جا‌به‌جایی افزون بر ۲ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال به پایان رسید که تغییر مالکیت ۱۸۳ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۳۹ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را برای نماد «اخزا ۶۲۲» رقم زد.

همچنین تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فرابورس امروز میزبان معامله نزدیک به ۶ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۱۴۳ میلیارد ریال بود که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

به‌علاوه، تابلو تسهیلات مسکن نیز در روزی که گذشت شاهد معامله بیش از ۹۱ هزار ورقه به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد ریال بود که تسه تیر ۹۷ با حجم معاملاتی افزون بر ۲۹ هزار ورقه‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

در نهایت امروز درحالیکه سه نماد «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» در مجموع بیشترین تاثیر منفی را در نزول ۲۰ پله‌ای آیفکس سهیم بودند، شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات در ارتفاع ۱۴۷۹ واحدی قرار گرفت.

شایان ذکر است نماد‌های «هرمز»، «شاوان»، «ذوب» و «سمگا» متعلق به بازار‌های اول و دوم و نماد «انرژی ۳» مربوط به تابلو ب. بازار پایه امروز به دلیل نوسان قیمت بیش از حد مجاز یا به منظور رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات متوقف شدند.
منبع:فرابورس ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص بیش از نیمی از حجم کل معاملات به بازار‌های اول و دوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..