تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باز چاوشی، باز اعتراض، باز جنجال

روزنامه شهروند - دریا فرج‌پور: باز چاوشی، باز اعتراض، باز جنجال. این داستان که در تمام سال‌های اخیر بارها و بارها تکرار شده، انگار حکم تقدیر باشد، هر از چندی به‌طور ناگزیری دوباره روی دور می‌آید و همه نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند. اتفاقی که حتی باعث شده خیلی‌ها به این باور برسند که محسن چاوشی، خودخواسته و عامدانه تن به چنین جنجال‌ها و چالش‌هایی می‌دهد تا نامش از صفحات اول خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها برای مدتی طولانی محو نشود.

وزارت ارشاد: ٩ماه که هیچ؛ ٩٠ماه دیگر هم با این شرایط مجوز نمی‌دهیم

جنجال چاوشی

بعد از ماجراهای ترانه خوزستان، جنجال بعدی چاوشی را ابراهیم رقم زد. آلبومی که به گفته خود محسن خان چاوشی٩ ماه می‌شود که آماده انتشار شده، اما ارشاد از انتشارش ممانعت می‌کند. این ادعا اگرچه هفته گذشته با بیانیه ارشاد که می‌گفت این ترانه چند مورد اصلاحیه دارد و عدم انتشارش تقصیر تهیه‌کننده و خواننده است که آنها را رفع نمی‌کنند، تکذیب شد؛ اما چاوشی انگار که از پاسخ ارشاد قانع نشده باشد، روز گذشته دوباره با اشاره به تاخیر انتشار آلبوم ابراهیم جنجالی دیگر را کلید زد.

تهدید چاوشی

روزهای گذشته محسن چاوشی در اینستاگرامش ارشاد را آشکارا تهدید کرد و نوشت که اگر وزارت ارشاد تا روز بیستم مردادماه مجوزهای انتشار آلبوم جدیدش را صادر نکند، خود او شخصا آن را بی‌مجوز و به‌طور مستقل منتشر خواهد کرد.

اشاره محسن چاوشی به آلبوم ابراهیم است که می‌گویند این خواننده دو سال روی آن کار کرده؛ اما به گفته تهیه‌کننده آلبوم، در ٩ ماه گذشته مجوزهایش صادر نشده است. تصمیم چاوشی روز گذشته متن منتشرشده از سوی آقای خواننده را یکی از پرخواننده‌ترین متن‌های فضای مجازی کرده بود. در متن منتشر شده؛ چاوشی با اشاره به این‌که «بعد از ٦ سال تلاش برای دریافت مجوز رسمی فعالیت در عرصه موسیقی، پس از آن در تمام موارد تلاش کرده قوانین را محترم بدارد»؛ اما در ادامه تهدید کرده که چون «تهیه‌کننده و مدیر اجرایی آلبوم ابراهیم به‌رغم پیگیری‌های فراوان موفق به دریافت مجوزات ارشاد نشده»؛ پس «تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر می‌مانیم» و درصورت عدم صدور مجوز «به احترام مخاطبان به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفته‌ایم.»

٩ ماه انتظار

اشاره محسن چاوشی به ٩ماه انتظار برای دریافت مجوز انتشار یک آلبوم اگرچه می‌تواند نگران‌کننده به نظر برسد، اما از سوی دیگر صحبت‌های ابوالفضل صادقی‌نژاد مدیر نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت ارشاد یک بار دیگر توپ را به زمین محسن‌خان و تهیه‌کننده‌اش می‌اندازد. این مدیر پاسخگو در گفت‌وگو با «شهروند» با اشاره به این‌که «انداختن تقصیر تاخیر انتشار آلبوم ابراهیم بر گردن ارشاد بی‌انصافی است.» می‌گوید: ٩ماه که هیچ؛ ٩٠ماه هم اگر با این شرایط بگذرد، این آلبوم مجوز نمی‌گیرد.»

اشاره آقای مدیر ناظر به این ادعاست که آلبوم از سوی موسسه تولیدکننده آلبوم راکد مانده و این تهیه‌کننده است که کارهای آلبوم را پیگیری نمی‌کند. او پیشتر در توضیح روند اقدامات انجام‌شده گفته بود که «یک روز پس از این‌که درخواست مجوز برای آلبوم کردند، ما آن را به شورای شعر ارسال کردیم و شورای شعر هم از قطعات آلبوم دو قطعه را تایید و به ٥ قطعه اصلاحیه وارد کرد. نکته اما این است که تهیه‌کننده هنوز اصلاحیه‌ها را اعمال نکرده است.»

سهل‌انگاری چاوشی؟!

حالا توپ در زمین محسن چاوشی است. به‌عبارت بهتر آقای شاکی زیر اتهام سهل‌انگاری رفته که خودش کارش را پیگیری نمی‌کند، اما در این بین ارشاد را مقابل هوادارانش قرار می‌دهد. البته در این میان باور دیگری نیز وجود دارد که حاکی از این است که این خواننده هنوز چوب حواشی پرشمار ترانه خوزستان را می‌خورد. ترانه‌ای که در روزهای اعتراضات مردمی به کمبود آب منتشر شد و در کوتاه‌زمانی بدل شد به ترانه محبوب کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای. اتفاقی که حتی در دوره‌ای شایعه ممنوع‌الکاری چاوشی را هم رسانه‌ای کرد؛ که البته خود چاوشی آن را تکذیب کرد.

روزهای داغ موسیقی

اگرچه به سنت معمول، خود محسن چاوشی به این موضوع پاسخ نمی‌دهد و همه چیز را موکول می‌کند به همان چند سطری که در اینستاگرام نوشته، اما به هر حال به‌نظر می‌رسد روزهای آتی آبستن حوادثی جنجالی باشد.

این‌که چاوشی و تهیه‌کننده آلبوم اصلاحیه‌ها را اعمال خواهند کرد یا نه؛ این‌که آیا گرفت‌وگیر کار آلبوم چاوشی در مراحل اداری و بروکراسی است یا پای مشکلات دیگری نیز در میان است؛ این‌که آیا آلبوم بالاخره به‌طور رسمی یا غیررسمی منتشر خواهد شد؛ یا هر اتفاق دیگری همه و همه بی‌شک دمای دنیای موسیقی ایران را بالا خواهند برد. پس روزهای داغی در راه است. منتظر می‌مانیم.

مشکل بی‌مشکل!

در این بین اما مهدی معزی مدیر اجرایی آلبوم ابراهیم وجود هر گونه مشکلی با ارشاد را تکذیب می‌کند و می‌گوید که در حال تعامل با ارشاد هستند: «چرا مجوز نگیریم؟ ما در تعامل کامل با ارشاد هستیم تا اصلاحیه ها انجام شود و مجوز بگیریم. شرکت ناشر وظیفه دارد تا کارهای مربوط به مجوز را انجام دهد و در این باره من کارهای اجرایی آن را انجام می دهم.»مهدی معزی درباره سخنان مدیر نظارت و ارزشیابی ارشاد هم با این توضیح که از چیزی خبر ندارد، واکنشی نشان نمی‌دهد و به هواداران محسن چاوشی وعده می‌دهد که به‌زودی تمام مشکلات برطرف شده و آلبوم ابراهیم را منتشر خواهند کرد:« اصلاحیه شعرها به ارسال نامه ارتباطی ندارد اگرچه ما برای اصلاحیه ترانه ها اقدام کرده ایم. قرار است نیست ما در مقابل ارشاد قرار بگیریم بنابراین هر چه مدیر نظارت و ارزشیابی ارشاد بگوید انجام می دهیم. آقای چاووشی هم نوشته اند که در حال تعامل هستیم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باز چاوشی، باز اعتراض، باز جنجال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..