تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جوانان با الگوگیری از خصوصیات برجسته امام جواد(ع) در عرصه های مختلف نقش آفرین باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان:

حجت الاسلام رفیعی گفت:جوادالائمه(ع) از جوانترین امامین بود جوانان می‌توانند از سیره و شیوه ، منش و رفتار ، معنویات و اخلاق آن امام همام الگو پذیری کنند و او را درک کنند و از شخصیت ایشان در زندگی شخصی وروزمره خود که به فرموده امام رضا(ع)مولود و نوزادی پر برکت تر از امام جواد(ع) برای شیعه نیست.بدین جهت عالمان و محققین بایدکار کنند ومتوجه این ابعاد پر برکت شوند .

حجت الاسلام سیدحسن  رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان،امام جواد(ع) دارای القابی همچون تقی، جواد، مرتضی، مختار و متوکل علی‌الله بودند و آن امام همام با تقواترین  ودارای شجاعت و صراحت لهجه در گفتارهاى حق‏طلبانه مردم زمان خود بودفضایل علمی و اخلاقی بود که دوست و دشمن را تحت تاثیر قرار داد، و به اعجاب و تحسین واداشت.

وی با بیان این موضوع  که امامت همواره روشنگری نسبت بهدین الهی را محورقرار داده است و در همه دوران انسان‌ها را به سمت انوارالهی دعوت میکند گفت: امام در هر عصری عامل روشنگری و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به هر جامعه‌ای است و به همین دلیل زورگویان و ظلم ستیزان در همه اعصار بیشترین طراحی و برنامه‌ریزی را علیه امام عصر خود ترتیب می‌دهند که در حضور امام جواد(ع) نیز همین مکرها و حیله‌ها استفاده شد و شمع وجودی جامعه اسلامی آن عصر را خاموش کرد.

وی افزود:امام جواد (ع) با زندگي خود بسياري از انديشه هاي انحرافي و باطلي را كه در جامعه پيدا شده بود، به چالش جدي كشيد و دوباره آموزه هاي قرآني و معجزات و بينات روشنگر و بصيرت بخش آن را زنده كرد و مردم را به صراط مستقيم دعوت كرد تا از مسير انحرافي كه پس از سقيفه توسط ابوسفيان و معاويه و منافقاني از صحابه شكل گرفته بود، باز دارد و راه حقيقت و روشن را نشان دهد

وی افزود: با توجه به اینکه سن ایشان ۲۵ سال بیشتر نبوده است، توصیه شده است که به ویژه جوانان و کسانی که گرفتاری دنیوی دارند اعم از ازدواج و مسکن و مشکلات مالی و معیشتی، اگر دست به دامان امام جواد(ع) بشوند گره گشاتر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قلب من پاکیزه نباشد و خرده شیشه داشته باشد و صفات رذیله داشته باشد وقتی به خودم نگاه می کنم، هیچ وقت دیگران را نمی بینم ولی اگر قلبم سلیم باشد، مثل آئینه ای است که دیگر فقط خودم را نمی بینم دیگران را هم می بینم. لذا امام جواد(ع) در این روایت می فرمایند: رکن سوم جلب محبت نسبت به دیگران این است که به خودت و قلب سلیم خودت رجوع کنی و این رجوع باعث می شود که شما بقیه را هم در دل پاکیزه خودت ببینی. اگر کسی این سه چیز را رعایت کند در معاشرت های خودش با دیگران موفق است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جوانان با الگوگیری از خصوصیات برجسته امام جواد(ع) در عرصه های مختلف نقش آفرین باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..