تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناخواسته تنها فیلم زیر صد میلیونی جدول فروش/چرا فیلم کارگردان لونه زنبور نفروخت؟

فیلم سینمایی "ناخواسته" به کارگردانی "برزو نیک نژاد" این روزها در چرخه اکران سینماهای ایران قرار گرفته و استقبال بسیار کمی را از سوی تماشاگران سینما به خود جذب کرده است. این فیلم تنها فیلمی از سینمای امسال است که فروشی زیر صد میلیون تومان داشته و بنا بر همین شکست قعرنشین جدول فروش است.

به گزارش سینماخبر این روزها سینمای ایران صفر تا صد در دست آثار کمدی قرار گرفته و هر لحظه در اخبار از رکوردشکنی‌های تازه گیشه سینما به دست همین آثار کمدی هستیم.

برخی کارگردانان نیز که پیشتر آثار جدی و ژانرهای متفاوتی را تجربه کرده بودند هم به سودای فروش بیشتر به سراغ آثار کمدی آمدند و گه گاه حتی توانستند در فروش تجربه خوبی داشته باشند. البته در این میان برخی دیگر از کارگردانان کمدی قصد حضور در آثار جدی را پیدا کردند.

"برزو نیک نژاد" که بیشتر به خاطر آثار تلویزیونی موفقش شناخته میشد سال گذشته فیلم زاپاس را به چرخه اکران رساند و توانست فروش نبستاً مناسبی داشته باشد. هر چند این فیلم های نقدهای خوبی را دریافت نکرد.

وی در اکران نوروزی امسال نیز فیلم "لونه زنبور" را داشت که در آخر فروشی نزدیک به ده میلیارد تومان ثبت کرد. فیلمی که همچنان در برخی از تک سانس ها به نمایش خود ادامه می دهد. همین موفقیت ها باعث شد نیک نژاد شانس خود در ساخت اثری جدی را نیز بیازماید.

فیلم سینمایی "ناخواسته" به کارگردانی "برزو نیک نژاد" این روزها در چرخه اکران سینماهای ایران قرار گرفته و استقبال بسیار کمی را از سوی تماشاگران سینما به خود جذب کرده است. این فیلم تنها فیلمی از سینمای امسال است که فروشی زیر صد میلیون تومان داشته و بنا بر همین شکست قعرنشین جدول فروش است.

سومین فیلم سینمایی بروز نیک نژاد مشابه دو اثر قبلی اثری غیر قابل دفاع، ضعیف و فاقد المان های معمولی و اولیه سینما است. این فیلم بار دیگر نشان داده که هر قدر نیک نژاد می تواند در تلویزیون موفق باشد اما در سینما حرفی برای گفتن ندارد.

این فیلم با وجود بازیگرانی همچون مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، ستاره اسکندری، محمدمهدی فقیه منفرد، فرهاد قائمیان، الناز حبیبی و  محمد سیدزاده نتوانسته در پرده سینماها موفق شود. فیلمی که خیلی زود باید از سینماهای کشور خداحافظ کند.

فیلم سینمایی زاپاس اولین ساخته سینمایی نیک نژاد از همان ابتدا تداعی کننده اثری سریالی بود که یک قسمت از آن برش خورده و در قاب سینما جا گرفته است. در فیلم بعدی نیک نژاد نیز شاهد بودیم که این کارگردان هنوز با سینما ناآشناست.

فیلم سینمایی "لونه زنبور" نیز با وجود اینکه در بهترین زمان ممکن یعنی اکران نوروز روی پرده سینماها آمد اما به عنوان فیلمی کمدی فروش قابل دفاعی نداشت.

تجربه ناخواسته برزو نیک نژاد در سینما/سقوط کارگردان دردسرهای عظیم در سینما/////////////////////جمعه

حال سومین اثر نیک نژاد از دو فیلم قبلی وی ضعیف تر ساخته شده است. این فیلم همچنان وامدار تجربیات سریالی نیک نژاد بوده و کمی برای قاب سینما کوچک است. مشکل اصلی فیلم "ناخواسته" فارغ از نگاه کارگردان، فیلمنامه آشفته، بدون هدف و بی گره معین است.

فیلمنامه شلخته نوشته شده و مخاطب را هر بار به یک سو می کشاند. این فیلمنامه گره و تعلیق مخصوص و معینی ندارد که مخاطب آن را نقطه ثقل اثر تصور کند. فیلمنامه تمام سعی خود را کرده تا فیلمی بلند باشد اما توانایی کشش مخاطب در حد یک فیلم کوتاه را نیز ندارد.

شخصیت پردازی مشکل بزرگی در این فیلمنامه است. اتفاقی که کارگردان هم آن را چندین برابر می کند. هیچکدام از شخصیت بکر و تازه نیستند بلکه نمودی کاملاً تکراری از چنین کاراکترهایی اند که در فیلم هایی دیگر به وفور تماشا شده است.

ضعف اساسی فیلم از شکل گیری ایده تا اجراست ، فیلمساز نه توانسته قصه ای را در بستر خاصی گسترش بدهد و نه توانسته به ساختار فیلم سروشکلی بدهد به همین جهت موضوع ناخواسته غیرقابل تحمل است.

تجربه ناخواسته برزو نیک نژاد در سینما/سقوط کارگردان دردسرهای عظیم در سینما/////////////////////جمعه

این فیلم فارغ از چارچوب های استاندارد سینمایی ساخته شده به همین دلیل کشش دراماتیک ندارد و قادر نیست که مخاطب را با فیلم همراه کند چرا که هیچ موقعیتی در فیلم وجود ندارد که بخواهد مخاطب را تحت تاثیر خاصی قرار بدهد.

به طبع فیلمنامه بد و کارگردانی نابلد بدون شک نمی توان از بازیگران توقع معجزه داشت. بازیگران در وسع فیلمنامه و اثر مایه گذاشته اند اما اتفاق ویژه ای را رقم نمی زنند زیرا فیلم اجازه اتفاقی خاص در کاراکترها نمی شود. به همین دلیل بازیگران در خطی روایی و صاف شروع به دیالوگ گویی می کنند و در انتها هم از صحنه خارج می شوند و تمام.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناخواسته تنها فیلم زیر صد میلیونی جدول فروش/چرا فیلم کارگردان لونه زنبور نفروخت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..