تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان آموزش‌وپرورش ذهن دانش‌آموزان را انبار کالا نبینند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مطهری در مراسم سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به تفاوت‌های ذاتی و فطری انسان و حیوان، اظهار کرد: حیوان صرفا مجهز به غریزه است و کارهای خود را براساس آن انجام می‌دهد و هیچ پیشرفت و پسرفتی ندارد؛ حتی حیواناتی مثل موریانه یا زنبور عسل با دو هزار سال پیش، هیچ تفاوتی نکرده‌اند و همان نوع زندگی را دارند، چون براساس غریزه زندگی می‌کنند اما انسان دارای فطرت عقل، فطرت دل و قلب است که در فطرت عقل، بعضی مفاهیم روشن است و هر انسانی که به سن تشخیص می‌رسد، نیازی به تفکر ندارد و مفهوم وجود را درک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از زیبا دوستی هنر به وجود می‌آید‌، گفت: هنر یعنی زیبا آفرینی و ابداع و ابتکار که جزو میل ذاتی هر فردی است. فطرت دل گرایش‌هایی دارد به طوری که هر انسانی حقیقت‌جو است و تمایل به دانستن دارد؛ هر انسانی از چهره  یا منظره زیبا لذت می‌برد و ابداع، ابتکار و اخلاق را دوست دارد و این‌ها نیاز به آموزش ندارد. هر انسانی تمایل به پرستش دارد منتها گاهی افراد معبود واقعی را پیدا می‌کنند و گاهی خیر.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نباید ذهن دانش‌آموزان را مثل یک انبار کالا ببیند، گفت: آموزش و پرورش همانطور که وظیفه آموزش را برعهده دارد، باید قوه تعقل  و دوستی آفرینی را در دانش‌آموزتقویت کند و این یعنی دقیقا همان چیزی که امروز در این جشنواره شاهد آن هستیم.

به گفته مطهری تربیت شبیه کار باغبانی است و باید شرایط رشد استعدادها را در جوانان به وجود آوریم که این اقدام، وظیفه آموزش و پرورش است. فرق اجتماع توسعه یافته و عقب مانده در همین موضوع است؛ به طوری که انسان‌ها در جوامع عقب افتاده خام باقی مانده‌اند و کسی نبوده که استعدادهای آن‌ها را رشد دهد ولی در کشورهای توسعه یافته این استعدادها تشخیص و رشد داده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در این جشنواره ها استعداد دانش‌آموزان شناسایی می‌شود، افزود: مربیان باید جوانان و نوجوانان را در مسیر خودشان هدایت کنند به گونه‌ای که هر فرد به همان مسیری برود که استعدادش را دارد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از فعال‌تر شدن معاونت تربیتی و پرورشی نسبت به گذشته، گفت: این فعالیت‌ها در دوره‌ای تعطیل شده بود و در حال حاضر شرایط بهتر شده است. باید علاوه بر آموزش به تربیت اهمیت دهیم و در این راستا تلاش می‌کنیم بودجه خوبی برای امور پرورشی و تربیتی در اختیار آموزش‌و پرورش قرار گیرد.

مطهری در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: صرفا آموزش دانش‌آموزان و اینکه آن‌ها چیزی را حفظ کنند اما در مقابل مهارتی نداشته باشند، زیبنده جامعه ما نیست. باید دانش‌آموزان در هر دو جنبه قوه تفکر و تعقل و مهارت‌های زندگی و رشد استعدادهای وجودی تربیت و توانمندی‌هایشان تقویت شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از 24 عنوان کتاب که حاصل فعالیت دانش‌آموزان برگزیده سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری است، با حضور علی مطهری و مسئولان وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان آموزش‌وپرورش ذهن دانش‌آموزان را انبار کالا نبینند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..