تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فساد اژدهای هفت سر است / وظیفه نماینده مجلس نظارت و تصویب قانون صحیح است نه شرکت در مجالس ترحیم/ از تجربیات تاریخی برای مقابله با تحریم ها استفاده کنیم/ مسئولان، تاریخ بخوانند

ساعت: 15:59 منتشر شده در مورخ: 1397/05/19 شناسه خبر: 1396628

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

فساد اژدهای هفت سر است / وظیفه نماینده مجلس نظارت و تصویب قانون صحیح است نه شرکت در مجالس ترحیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: سالروز ازدواج حضرت امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در پیش است که به عنوان روز ازدواج انتخاب شده و همه ما باید سعی کنیم در شئونات مختلف زندگی خود این دو بزرگوار و سایر معصومین (ع) را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از اصلی ترین وظایف مردم در قبال برادران دینی خود، خانواده ها در قبال فرزندانشان و مسئولین در برابر جوانان، فراهم کردن زمینه ها و مقدمات ازدواج است.

امام‌جمعه ارومیه همچنین با اشاره به روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی به دست طالبان تصریح کرد: خبرنگاران باید شهدا را الگوی خود قرار دهند و از قلم خود برای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و مقابله با توطئه های دشمنان استفاده کنند.

وی ابراز داشت: خبرنگاران همچنین باید به طور ویژه از رفتار خود مراقبت کنند تا مبادا حب و بغض و کینه های شخصی باعث شود علیه کسی قلم بزنند و یا آبروی کسی را ببرند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به لزوم مبارزه با فساد گفت: فساد اژدهای هفت سر است، اگر با فساد مبارزه نکنیم تمامی کارها لنگ می ماند و کشور نمی تواند به پیروزی برسد.

وی افزود: پس از جلسه ای که با نمایندگان ولی فقیه در آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان داشتیم پیشنهادهای خود را طی نامه ای به سران سه قوه نوشتیم.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: قوه قضائیه باید با قاطعیت و شفافیت کامل با فساد مبارزه کند و مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهد.

وی در ادامه گفت: دولت باید در مبارزه با فساد پیشقدم باشد و مفسدین اقتصادی را کنار بگذارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وظیفه نماینده مجلس نظارت و تصویب قوانین صحیح است نه این که در مجالس ترحیم مردم شرکت کند و برای آنان بنر تسلیت ارسال کند.

از تجربیات تاریخی برای مقابله با تحریم ها استفاده کنیم/ مسئولان، تاریخ بخوانند/ از این برهه تاریخی به سلامت عبور می کنیم/ متاسفانه وضعیت ازدواج در جامعه خوب نیست

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به موضوع تحریم ها، اظهار کرد: تحریم ها و محاصره اقتصادی موضوعی است که در طول تاریخ همواره وجود داشته است و نمونه آن را می توان در تاریخ اسلام به خوبی مشاهده کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بهترین راه تصمیم گیری یک حکومت در مقابل تحریم ها و محاصره تجریه تاریخی است، افزود: پیشنهاد می کنم کسانی که دارای مسئولیت بوده و دارای تریبون هستند، تاریخ را مرور کرده و به تجربیات تاریخی آگاه باشند چون بسیاری از موضوعات در تاریخ تجربه شده است و می توانند بهترین راه تصمیم گیری را به ما نشان دهند.

وی با اشاره به سابقه تحریم در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: محاصره و تحریم اقتصادی و سیاسی پیامبر گرامی(ص) توسط قریش و پناه بردن پیامبر گرامی(ص) به شعب ابیطالب(ع) یک نمونه تاریخی و آموزنده  است.

حسن زاده با بیان اینکه شعب ابیطالب یک تجربه تاریخی مهم است، تصریح کرد: دور زدن تحریم ها و امداد غیبی دو موضوعی بود که در این شرایط  به وقوع پیوست و قطعا امروز نیز می توان از این روشها استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امکان دور زدن تحریم ها در هر زمانی وجود دارد، اظهار کرد: امروز نیز باید تحریم ها را دور زد نه اینکه متوسل به مذاکره برای کاستن از تحریم ها شد، چرا که مذاکره فایده ای ندارد.

وی افزود: ترامپ و دار و دسته اش امروز ابوسفیان های روزگار هستند و قطعا اگر آن زمان مذاکره جواب می داد؛ پیامبرگرامی اسلام(ص) مذاکره می کردند نه اینکه تحریم های اقتصادی و سیاسی قریش را دور بزنند.

حسن زاده با اشاره به امداد غیبی در آن زمان، گفت: اگر در آن زمان امداد غیبی به وقوع پیوست و پیمان نامه قریش به اذن خدا توسط موریانه ها خورده شد، امروز نیز همان امدادهای غیبی هستند و ما نمونه آن را در حادثه طبس، هشت سال دفاع مقدس و نابودی داعش دیده ایم.

امام جمعه میاندوآب به محاصره نظامی و جنگ احزاب و خندق در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان دیگر نمونه تاریخی تحریم ها اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز تمام سران کفر و منافقین داخلی و خارجی در مقابل پیامبر گرامی اسلام(ص) و مسلمانان لشکرکشی کرده بودند ولی نتیجه مقاومت و تدابیر اتخاذ شده مانند ساخت منجیق، پیروزی شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز ما در دوران تحریم، موشک با بردهای مختلف ساخته ایم و این استراتژی همان استراتژی دوران پیامبرگرامی اسلام(ص) است.

حسن زاده با بیان اینکه مردم این را یقین بدانند که بحول قوه الهی و با اتحاد دولت و ملت و تحت رهبری مقام عظمای ولایت، از این برهه نیز عبور خواهیم کرد، افزود: مردم یقین بدانند که در مدت کمی با خائنانی که نفوذ کرده و این انسان های زالو صفت و دشمن شادکن در بحث ارز و دلار برخورد خواهد شد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته به خون شهدا آبیاری شده است، اظهار کرد: مسئولان و دولت و ملت دست به دست هم داده و قطعا از این برهه تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد و روسیاهی به زغال خواهد ماند.

وی با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: صنایع اگر در جامعه رونق بگیرد، سبب رونق اقتصادی می شود و مسئولان باید به صنایع کوچک توجه داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب به روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه بدون مشارکت اجتماعی رونق نمی یابد و وجود تشکل ها نیز سبب پیشرفت جامعه می شود.

حسن زاده با تاکید بر امر ازدواج، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت ازدواج در جامعه خوب نبوده و بحرانی است که لازم است خانواده ها به آن توجه داشته و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج آسان در جامعه رواج یابد، افزود: در امر ازدواج برای پیشگیری از مشکلات بعدی، خانواده ها به مواردی مانند هم کفو بودن و همتراز بودن در زمینه فرهنگی، اعتقادی، سوادعلمی، اقتصادی، مذهبی و علاقه توجه داشته باشند که دو خانواده در این زمینه ها هم کفو و همتراز باشند تا از مسائل بعدی جلوگیری شود.

ماهیت انقلاب اسلامی ماهیتی خدایی است

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن دعوت نمازګزاران به تقوی الهی به آیه هشتم سوره مائده اشاره کرد که خداوند متعال میفرمایند: ای مخلوقات تقوی الهی ‍را مراعات کنید و بدانید که خداوند به تمام کارهای شما آګاه است.

وی در ادامه مباحث شناخت منافقین از خطبه های هفته گذشته منافقین را انسانهای دو رویی تعریف کرد که صرفا بدنبال منافع شخصی خود هستند به گونه ای که وقتی در جمع مومنان هستند خود را فردی متدین و با ایمان معرفی میکنند و وقتی در جمع ستمکاران و ظالمین وارد میشوند هدف خود از حضور در بین مومنان را مضحکه نمودن آنها عنوان میکنند و باطنی کاملا شیطانی دارند.

امام جمعه شاهین دژ فرا رسیدن ایام شهادت امام محمد تقی (ع) راتسلیت گفت و به خصوصیات اخلاقی ایشان اشاره داشت و گفت : با وجود سن کم، ایشان نسبت به تمام امور زمان خود آگاه بودند و هرچند حکومت جور زمان ایشان تاب قبولی زمامداری آن امام همام را نداشت اما با علم لدنی و درایتی خاص توانستند در دعوت مسلمانان به سوی حق گامهای اساسی را بردارند.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه(س) را تبریک گفت و افزود: ازدواج آسان و به دور از تجملات بایست یکی از مهم ترین اولویت های خانواده در امر ازدواج جوانان باشد به نحوی که ازدواج آسمانی امام علی (ع) و دخت گرامی نبی اسلام الگویی تمام عیار برای جوانان باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سوال از ایشان در خصوص اوضاع کنونی و مسبر انقلاب ، که در پاسخ فرمودند:هیچ کس هیچ غلطی نمیتواند بکند،مطمئن باشید هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد به همه بگویید،اشاره کرد و در تفسیر این کلام رهبر معظم انقلاب ۵ نکته اساسی را حائز اهمیت دانست یکی اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ماهیتی خدایی است،دیگر اینکه هزاران شهید در راه این انقلاب تقدیم کرده ایم و سوم اینکه مبانی این نظام بر اساس فطرت انسانی است.

فصیح نیا چهارمین و پنجمین نکته استنباطی از سخنان رهبر معظم انقلاب را مردمی بودن نظام و همه جانبه بودن آن عنوان کرد و گفت: این انقلاب را خود مردم ساخته اند و صرف فقط اقتصادی یا فرهنگی و غیره نیست بلکه به تمام جوانب نگاهی عمیق دارد و بر این اساس دشمن هرگز توانایی نفوذ بر این نظام را نخواهد داشت.

وی در پایان ضمن تسلیت به خانواده های داغدار در حادثه چند روز گذشته مینی بوس در جاده شاهین دژ-تکاب آرزوی غفران رحمت برای فوت شدگان و سلامتی برای مجروحین این حادثه تلخ کرد.

زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای جوانان الگو است

ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و تبریک این روز اظهار کرد: آنها ازدواج سالم، پربرکت و همراه با دوستی و صمیمت داشته و زندگی این بزرگواران دارای استحکام و پایداری بود.

وی تصریح کرد: باید زندگی حضرت فاطمه(س) دخت رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع) برای خانواده‌های مسلمان به عنوان الگو مطرح باشد چون ازدواج موفقی داشته و توانستند فرزندانی تربیت کنند که به جهان اسلام خدمات فروانی کردند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم فرمود، خداوند از جنس شما برای شما همسرانی آفرید تا در کنار آنها به آرامش جسمی و روحی برسید و در میان شما عشق و علاقه قرار داد و بنابراین قدرت خدا بی نهایت بوده و خدا به انسان‌ها نعمت داده است.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) به امت خویش توصیه می‌فرمود که ای جوانان، اگر توان ازدواج دارید تشکیل خانواده بدهید و اگر توان ازدواج نداشتید روزه بگیرید چون آتش شهوت را کاهش می‌دهد.

محمودی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و اینکه مردم باید در این شرایط کنونی قناعت پیشه کنند گفت: علاوه بر آن باید در برابر مشکلات صابر بوده و در برابر دشمنی دشمنان نیز ایستادگی و وحدت داشته باشند.

وی اظهار کرد: بی‌شک امروز مسئله وحدت از هر چیز برای مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی لازم‌تر و ضروری‌تر است تا بتوانند بر مشکلات مختلف فائق آیند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فساد اژدهای هفت سر است / وظیفه نماینده مجلس نظارت و تصویب قانون صحیح است نه شرکت در مجالس ترحیم/ از تجربیات تاریخی برای مقابله با تحریم ها استفاده کنیم/ مسئولان، تاریخ بخوانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..