تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف کدام کربوهیدرات ها برای دندان مفید است

برخی کربوهیدرات ها به دلیل این که روند هضمشان کند تر است و دیرتر به قند تبدیل می شوند به سلامت دهان و دندان آسیبی نمی رسانند.

کربوهیدرات های مفید برای دندان کدامند

 سازمان بهداشت جهانی  WHO بر اساس بازبینی جدیدی اعلام کرده است: کربوهیدرات‌های سبوس‌دار در حفظ سلامت دهان و دندان‌ها مفید هستند.

به گفته محققان، بدن نشاسته قابل هضم را به کندی تجزیه می‌کند که برای ترشح پیوسته گلوکز در خون مفید است. از طرف دیگر، نشاسته‌هایی که به سرعت هضم می‌شوند ترشح سریع گلوکز در خون را به همراه دارد و می‌توان سریع‌تر نیز تجزیه شوند.

از جمله نشاسته‌های زود هضم می‌توان به نان سفید، بیسکویت و کیک اشاره کرد در حالیکه خوراکی‌های سبوس‌دار و حبوبات در گروه نشاسته‌های دیرهضم قرار می‌گیرند.

دندان،سلامت دندان،سفید کردن دندان

مطالعه انجام گرفته نشان داد رابطه روشنی بین میزان نشاسته مصرفی و پوسیدگی دندانی وجود ندارد اما نوع نشاسته موضوع مورد نظر است. در واقع مصرف انواع فرآوری شده نشاسته با خطر فزآینده پوسیدگی دندان ارتباط دارد زیرا آنزیم موجود در بزاق دهان می‌تواند این نوع نشاسته را بلافاصله در محیط دهان به قند تبدیل کند.

 به این خاطر محققان انگلیسی معتقدند رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های سبوس‌دار به دلیل اینکه کُندتر روند هضم را طی می‌کنند و در نتیجه در طول دستگاه گوارش دیرتر به قند تبدیل می‌شوند کمتر به سلامت‌ دهان و دندان آسیب وارد می‌کنند.

بیشتر بدانید : واترپیک یا نخ دندان، کدامیک را انتخاب کنیم؟

بیشتر بدانید : با مواد غذایی طبیعی دندان هایتان را سفید کنید!

بیشتر بدانید : این 6 عادت باعث زرد شدن دندان ها می شوند

بیشتر بدانید : درمان دندان درد با 10 روش خانگی

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف کدام کربوهیدرات ها برای دندان مفید است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..