تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلايل، علائم و درمان استخوان درد

دلايل، علائم و درمان استخوان درد

خبرگزاري آريا –
دلايل استخوان درد, علت استخوان درد شديد
نوشيدن آب پرتقال طبيعي پيش از صبحانه نيز براي بهبود سلامت استخوان مفيد است
استخوان درد بخش هاي مختلف بدن انسان مانند انگشتان دست و پا، مچ ها يا زانوها را تحت تاثير قرار مي دهد.
استخوان درد مي تواند به دلايل مختلفي رخ دهد که از آن جمله مي توان به آرتريت، پوکي استخوان، کمبود مواد مغذي ناشي از يک رژيم غذايي نامتعادل، جراحات و فعاليت جسماني اشاره کرد. با درمان مناسب، شما مي توانيد بدون اين که به طور کامل سبک زندگي خود را تغيير دهيد با اين درد مقابله کنيد.
استخوان درد طي ساليان گذشته از شيوع بيشتري برخوردار شده و مي تواند در هر سني پديدار شود. اين شرايط به طور معمول زنان را بيشتر از مردان تحت تاثير قرار مي دهد و با توجه به ميزان شدت مي تواند انجام فعاليت هاي روزانه را دشوار سازد. استخوان درد مي تواند شديد يا مزمن باشد. توجه به اين شرايط براي تشخيص اين که چه نوع دردي داريد اهميت دارد.
استخوان درد شديد: اين نوع به ناگاه شکل مي گيرد. به طور کلي، استخوان درد شديد پيامد يک حرکت يا کشش ناگهاني است. اين شرايط مي تواند پس از انجام ورزش يا به واسطه آسيب ديدگي کمر يا عضله شکل بگيرد.
استخوان درد مزمن: بر خلاف درد شديد، درد مزمن به طور مکرر و مداوم شکل مي گيرد. اين شرايط مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است.
دلايل استخوان درد, علت استخوان درد شديد
استخوان درد مي تواند به دلايل مختلفي از جمله آرتريت رخ دهد
دلايل استخوان درد:
برخي از دلايل شايع استخوان درد شامل استئوآرتريت (آرتروز)، کشيدگي يا شکستگي هستند.
عوامل خطرآفريني وجود دارند که مي توانند احتمال درد مفصلي را افزايش دهند که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:
آسيب مفصلي به واسطه شرايطي که در بالا به آن اشاره شد يا عمل هاي جراحي
استعداد ژنتيکي
ساختار آناتوميک
چاقي (در اين مورد مفاصل با فشار بيش از حد مواجه هستند)
علائم استخوان درد:
استخوان درد بخش هاي مختلف بدن انسان مانند انگشتان دست و پا، مچ ها يا زانوها را تحت تاثير قرار مي دهد. اين شرايط به طور معمول با سفتي و درد ضربان‌دار پيوند خورده است. درد در ناحيه مفصل، آرتريت يا آرتروز مي توانند با التهاب همراه باشند و به روش هاي مختلف پديدار شوند.
به عنوان مثال، غضروف مفصل در آرتروز تضعيف و توانايي احياي آن محدود شده است که با گذشت زمان موجب از بين رفتن غضروف مي شود. در نتيجه، استخوان هاي محافظت نشده به يکديگر ساييده شده و حرکت آنها دشوار مي شود.
دلايل استخوان درد, علت استخوان درد شديد
برخي از دلايل شايع استخوان درد شامل استئوآرتريت، کشيدگي يا شکستگي هستند
درمان هاي طبيعي براي کمک به درمان درد مفاصل
پرتقال
پرتقال سرشار از ويتامين C است و گزينه اي ايده آل براي پيشگيري از التهاب محسوب مي شود. افزون بر اين، پرتقال ها حاوي آنتي اکسيدان هاي بتا کريپتوکسانتين هستند که به کاهش خطر ابتلا به آرتريت روماتوئيد کمک مي کنند.
مصرف روزانه يک يا دو عدد پرتقال ايده خوبي محسوب مي شود.
نوشيدن آب پرتقال طبيعي پيش از صبحانه نيز براي بهبود سلامت استخوان مفيد است.
گياه دم اسبي
گياه دم اسبي حاوي مواد معدني بسياري مانند آلومينيوم، اکسيد آهن، پتاسيم و منيزيم است. اين مواد مغذي به محافظت از همبند انسان کمک مي کنند.
خواص ادرارآور گياه دم اسبي نيز مي تواند به کاهش درد ناشي از برخي بيماري هاي مفصلي کمک کند. اين گياه داراي ترکيبات ارگانيک است که توانايي بازمعدني سازي استخوان ها و کاهش تورم به طور طبيعي را دارند.
مواد تشکيل دهنده:
يک قاشق غذاخوري برگ هاي گياه دم اسبي
يک فنجان آب
دستورالعمل:
برگ هاي گياه دم اسبي را در آب ريخته و آن را روي حرارت قرار دهيد تا آب به جوش آيد.
زماني که آب به جوش آمد ظرف را از روي حرارت برداشته و اجازه دهيد پنج تا هفت دقيقه به همان حالت باقي بماند.
پس از آن، مايع را از صافي عبور داده و اين نوشيدني را مصرف کنيد. اين چاي را دو بار در روز مصرف کنيد.
ماهي
روش ديگر براي مقابله با استخوان درد و التهاب مفاصل مصرف اسيدهاي چرب امگا-۳ است. در همين راستا، شما مي توانيد ماهي هاي چرب مانند سالمون، ساردين، تن و قزل آلا را افزايش دهيد.
الکل رزماري
خواص ضد التهابي شگفت انگيز الکل رزماري آن را به درماني ايده آل براي تسکين درد مفصل تبديل مي کند. به طور ويژه، اين ترکيب براي افرادي که به آرتريت يا آرتروز مبتلا هستند، مفيد است.
مواد تشکيل دهنده:
يک قاشق غذاخوري برگ رزماري
يک بطري ايزوپروپيل الکل (۲۵۰ ميلي ليتر)
دستورالعمل:
برگ هاي رزماري را به بطري الکل اضافه کنيد و اجازه دهيد ۴۸ ساعت به همان حالت باقي بماند.
استفاده:
زماني که با استخوان درد يا مفصل درد مواجه هستيد، اندکي از اين الکل رزماري را روي موضع مورد نظر ريخته و به آرامي ماساژ دهيد.
شما مي توانيد اين کار را چند بار در روز انجام دهيد.
افزون بر مواردي که در بالا به آنها اشاره شد، دنبال کردن يک سبک زندگي سالم براي پيشگيري از استخوان درد اهميت بسيار زيادي دارد. يک رژيم غذايي سالم و متعادل سرشار از ميوه ها و سبزيجات، پياده‌روي به ميزان کافي، و پرهيز از الکل و سيگار را فراموش نکنيد.
منبع:asriran.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلايل، علائم و درمان استخوان درد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..