تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظام پرستاری با کمیسیون بهداشت در مورد رشته مراقبت سلامت مکاتبه کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگرسازمان نظام پرستاری در این مورد مشکلی دارد می تواند این موضوع را در قالب مکاتبه با کمیسیون بهداشت مجلس ارائه دهد تا در صورت لزوم ورود پیدا کنیم، چرا که همه ما حول یک محور تامین منافع ملی و توسعه کشور در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کنیم و به این دلیل که در حوزه سلامت نقطه نظر مشترکی داریم، قطعا به یک نتیجه واحد هم دست خواهیم یافت.

به گزارش سلامت نیوز، همایون هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به انتقاد رئیس سازمان نظام پرستاری طرح از تصویب رشته مراقبت سلامت گفت: ایجاد رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد که برحسب نیاز و شرایط موجود در بستر حوزه سلامت، سالانه در سرفصل‌های برخی رشته‌ها تغییراتی ایجاد می کنند و شاید رشته‌ای را نیز اضافه کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایجاد یک رشته دانشگاهی قطعا کارشناسی شده است، به این معنا که باید از مسیرهای قانونی و کمیته‌های آموزشی و اعتبارسنجیبگذرد، در نهایت هم شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید آن را تایید کند، بنابراین ریل‌گذاری مشخصی برای آن وجود دارد.

حذف یا اضافه کردن یک رشته دانشگاهی از فیلترهای قانونی می‌گذرد

وی یادآورشد: بی‌تردید برای حذف یا اضافه کردن یک رشته دانشگاهی مراحل قانونی وجود دارد، بنابراین نمی‌توان فی‌البداهه ایجاد رشته مراقبت سلامت را زیرسوال برد، اما اگر سرفصل‌های آن با رشته پرستاریمشابهت دارد به این موضوع برمی‌گردد که پیش از این ذیل رشته پرستاری هم رشته‌های بهیاری و کمک بهیار را داشتیم و هر کدام از این رشته‌ها هم تعاریف خود را داشت.

هاشمی اظهار کرد: البته چارچوب وظایف و ماموریت‌های پرستاری در محیط‌های بیمارستانی و مهم‌تر از آن چارچوب آموزشی آن مشخص است و چه بسا رشته مراقبت سلامت هم ذیل پرستاری قرار گرفته باشد و یک سری خدمات بین پرستاری و بهیاری را ارائه دهد.

10 میلیون نفر جمعیت معلول در کشور وجود دارد

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رشته مراقبت سلامت با رویکرد حمایت از سالمندان اقدامی قابل تحسین است، تصریح کرد: ما در آینده باید به بخش‌های جمعیتی مختلفی خدمات ارائه دهیم، چرا که کشور به سمتافزایش جمعیت سالمندی پیش می‌رود، کما اینکه در یک دهه آینده باافزایش بیش از دو برابری جمعیت سالمندان مواجه خواهیم شد، از سوی دیگر در شرایط کنونی 10 میلیون نفر جمعیت معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد 4 میلیون نفر دارای معلولیت خیلی شدید و شدیدهستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: بی‌تردید برای ساماندهی این جمعیت باید از هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و نیروی انسانی آموزش‌دیده را برای ارائه خدمات به آنها آماده کنیم، بنابراین ایجاد رشته مراقبت سلامت نمی‌تواند محل نگرانی برای رشته پرستاری در جهت فعالیت در بازار کار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگرسازمان نظام پرستاری در این مورد مشکلی دارد می تواند این موضوع را در قالب مکاتبه با کمیسیون بهداشت مجلس ارائه دهد تا در صورت لزوم ورود پیدا کنیم، چرا که همه ما حول یک محور تامین منافع ملی و توسعه کشور در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کنیم و به این دلیل که در حوزه سلامت نقطه نظر مشترکی داریم، قطعا به یک نتیجه واحد هم دست خواهیم یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظام پرستاری با کمیسیون بهداشت در مورد رشته مراقبت سلامت مکاتبه کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..