تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الویری: دولت با عاملان شرایط اقتصادی کشور برخورد جدی کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی الویری در ابتدای هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: خاستگاه مردمی اعضای شوراهای اسلامی و آشنایی عمیق آنان با مشکلات مردم از جمله مهمترین ویژگی‌های شوراها در کشور است و اعضای شوراها چه در شهرها و روستاها که همگی نمایندگی بلاواسطه مردم هستند می‌توانند بهترین سخنگوی مردم نیز باشند و این روزها و با وجود مسائل و معضلات اقتصادی متعدد شوراها ملجاء و سنگ صبور مردم هستند مردم دریافته‌اند که نمایندگانی از جنس خود که کوچه‌ها و روستاها را می‌شناسند و صدای رسای آنها هستند چه موهبتی است.

وی تصریح کرد: اعضای شوراها که به درد و رنج مردم عمیقا آشنایی دارند و از جنس مردم هستند، درب خانه‌شان شب و روز به روی مردم باز است و اسیر تشریفات اداری نشدند و از سوی دیگر انتظار دارند مسئولان نیز اعضای شوراها را به عنوان بهترین انعکاس‌دهنده خواسته‌ها و نظرات مردم تلقی کنند و در این نگاه شوراها و اعضای آن مهمترین عنصر موقوم وحدت و انسجام ملی هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: در شرایط حاضر و تحریم‌های همه جانبه، توجه بیش از پیش به نقش شوراها در کشور ضرورت دارد. بخشی از اوضاع و احوال خطیر کنونی در کشور ناشی از غفلت از نقش مردمی شوراها در کشور است و همواره شوراها به عنوان ضربه‌گیر و انعکاس‌دهنده مطالبات مردم عمل کرده‌‌اند و شوراها نهادی هستند که از تبدیل شدن مطالبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم به بحران امنیتی جلوگیری می‌کنند و هم اکنون با تبدیل بسیاری از مطالبات عادی مردم به مسئله و بحران باید این نهیب را در ذهن مسئولان ایجاد کرد که به نقش و جایگاه شوراها در کشور برگردند و از ظرفیت‌های این نهاد استفاده کنند و در این مسیر نیز پرداختن به شان و نقش شوراها در کشور جدی‌ترین راه مقابله با بسیاری از معضلات است.

الویری در ادامه با اشاره به 14 مرداد ماه و مصادف بودن این روز با یک رویداد مهم و تاریخی در 112 سال پیش گفت: پس از تحمل درد و رنج‌های فراوان انقلابیون و مجاهدت‌های مردم، مظفرالدین شاه قاجار مجبور به پذیرش نقش مردم در اداره حکومت می‌شود و او فرمان مشروطیت را صادر کرده و متعاقب آن حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود تاحدودی محقق می‌شود و پس از آن مجلس و پارلمان که نماد تعیین این حق است شکل می‌گیرد و سپس این حق حاکمیت مردمی در سایر حوزه‌ها از جمله برقراری عدالت‌خواهانه و انجمن‌های محلی و شوراها تعیین پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مشروطیت جدای از یک واقعیت تاریخی است و اینک هم شورای عالی استان‌ها در این مکان تاریخی (ساختمان قدیم مجلس) حضور دارد و با افتخار بسیار در مجلسی گرد هم آمده‌ایم که نمایندگان واقعی مردم در آن عضویت دارند نیز از مهمترین دستاوردهای مشروطه است.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: بدیهی است تحقق عینی مشروطه لوازم دیگری نیز می‌طلبد که از آن جمله می‌توان به واگذاری اختیارات اساسی‌تر به شوراها، نقش‌آفرینی عملی‌تر در اداره روستاها و شهرها و رساندن شوراها به جایگاه پیش‌بینی شده در قانون اساسی از جمله تحقق تصمیم‌گیری و مقررات‌گذاری شوراها در حوزه امور محلی و عینیت ‌بخشیدن به نظارت شوراها بر مسئولان دولتی آنگونه که در اصل 100 قانون اساسی آمده است اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون مردم صبور و مقاوم کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و درخواست ما نمایندگان از مسئولان توجه هر چه بیشتر از این مسائل و اطلاع‌رسانی دقیق و نیز اقدام قاطع در رفع این مشکلات است و در این مسیر ایجاد وفاق و آشتی از طریق رفع حصر و آزادی افراد بیگناه و برخورد قاطع با عاملان این اوضاع در کنار توجه به اجرای اصول مدیریتی و پیشگیری از بروز این معضلات بسیار مهم است.

الویری در پایان با اشاره به 17 مرداد ماه روز خبرنگار گفت: خبرنگاران طلایه‌داران عرصه اندیشه و آگاهی هستند و نقش بی‌بدیل آنها در جامعه مدنی غیر قابل انکار است و بنده به نیابت جامعه شورایی این روز را به همه خبرنگاران تبریک می‌گویم و امیدوارم رسانه‌ها همچون گذشته یاریگر امور شوراها در مسائل مدیریت شهری و محلی باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الویری: دولت با عاملان شرایط اقتصادی کشور برخورد جدی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..