تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاصيت پتاسيم در تقويت استخوان ها

خاصيت پتاسيم در تقويت استخوان ها

خبرگزاري آريا – مصرف کم پتاسيم مي تواند منجر به گرفتگي عضلات شکم، نفخ و حالت تهوع شود. از اينرو گنجاندن مواد خوراکي سرشار از پتاسيم در رژيم غذايي توصيه مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، پتاسيم يکي از مهم ترين مواد معدني مورد نياز بدن انسان است که به حفظ تندرستي بدن کمک مي کند. افرادي که تعادل را در رژيم غذايي شان حفظ مي کنند مي توانند به راحتي پتاسيم موردنيازشان را از مواد خوراکي تامين کنند.
پتاسيم در مواد خوراکي نظير سالمون، شير پرچرب، مرکبات، چاي سياه، ليموشيرين، قهوه سياه، سبزيجات، غلات، آب نارگيل، عدس، موز و مغزيجات آجيلي نظير بادام يافت مي شود.
محققان عنوان مي کنند کمبود پتاسيم مي تواند منجر به ضعف و خستگي، يبوست، تحريک پذيري، گرفتگي عضلات، گرفتگي عضلات شکمي، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فوايد مصرف پتاسيم اشاره مي شود.
کمک به کنترل فشارخون: محققان به افراد مبتلا به فشارخون بالا، پيروي از رژيم غذايي DASH را توصيه مي کنند، چراکه اين رژيم غذايي سرشار از پتاسيم و مقادير کمتر سديم است.
کمک به از بين بردن سلوليت: تجمع مايع يکي از فاکتورهاي اصلي بروز سلوليت است. از اينرو مصرف غذاهاي سرشار از پتاسيم مي تواند به کاهش ظهور سلوليت کمک کند.
افزايش سلامت استخوان ها: پتاسيم با خنثي سازي انواع اسيدهاي موجود در بدن به حفظ کلسيم کمک کرده و مي تواند موجب قوي ترشدن استخوانها شود.
فرآوري درست مواد غذايي: به منظور فرآوري و استفاده از کربوهيدرات هاي مصرفي، بدن شما به پتاسيم نياز دارد. همچنين براي ساخت پروتئين و عضلات هم بدن نياز به پتاسيم دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاصيت پتاسيم در تقويت استخوان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..