تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کربوهيدرات مفيد براي سلامت دهان و دندان‌

کربوهيدرات مفيد براي سلامت دهان و دندان‌

خبرگزاري آريا – بررسي‌ها نشان مي‌دهد کربوهيدرات‌ هاي سبوس‌ دار بهترين گزينه براي حفظ سلامت دهان و دندان‌ ها هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، سازمان بهداشت جهاني (WHO) بر اساس بازبيني جديدي اعلام کرده است: کربوهيدرات‌ هاي سبوس‌ دار در حفظ سلامت دهان و دندان‌ها مفيد هستند.
به گفته محققان، بدن نشاسته قابل هضم را به کندي تجزيه مي‌کند که براي ترشح پيوسته گلوکز در خون مفيد است. از طرف ديگر، نشاسته‌هايي که به سرعت هضم مي‌شوند ترشح سريع گلوکز در خون را به همراه دارد و مي‌توان سريع‌تر نيز تجزيه شوند.
از جمله نشاسته‌هاي زود هضم مي‌توان به نان سفيد، بيسکويت و کيک اشاره کرد در حاليکه خوراکي‌هاي سبوس‌دار و حبوبات در گروه نشاسته‌هاي ديرهضم قرار مي‌گيرند.
مطالعه انجام گرفته نشان داد رابطه روشني بين ميزان نشاسته مصرفي و پوسيدگي دنداني وجود ندارد اما نوع نشاسته موضوع مورد نظر است. در واقع مصرف انواع فرآوري شده نشاسته با خطر فزآينده پوسيدگي دندان ارتباط دارد زيرا آنزيم موجود در بزاق دهان مي‌تواند اين نوع نشاسته را بلافاصله در محيط دهان به قند تبديل کند.
به گزارش مديکال ديلي، به اين خاطر محققان انگليسي معتقدند رژيم غذايي سرشار از کربوهيدرات‌هاي سبوس‌دار به دليل اينکه کُندتر روند هضم را طي مي‌کنند و در نتيجه در طول دستگاه گوارش ديرتر به قند تبديل مي‌شوند کمتر به سلامت‌ دهان و دندان آسيب وارد مي‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کربوهيدرات مفيد براي سلامت دهان و دندان‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..