تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سمامی: هیئت فوتبال یزد باید نسبت به مرگ ۲ نوجوان در گرجستان پاسخگو باشد

سمامی: هیئت فوتبال یزد باید نسبت به مرگ ۲ نوجوان در گرجستان پاسخگو باشدبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته اعضای یکی از مدارس فوتبال یزد همراه تور گردشگری و به بهانه برگزاری اردو راهی تفلیس گرجستان شدند. در حاشیه این اردو ۲ نوجوان به‌نام‌های «محمدحسین ورمزیار» و «امیر محمد کاربخش» در دریاچه غرق شدند تا جامعه فوتبال در شوک خبری فرو برود.

شنیده می‌شود مسئولان این مدرسه فوتبال برای در اختیار گرفتن ارز دولتی ۳۲ نوجوان را با خود به سفر گرجستان برده و والدین آن‌ها را تهدید کرده اند در صورت مخالفت با سفر فرزندشان به تفلیس، ضمن اخراج از مدرسه فوتبال این بازیکنان را ۵ میلیون تومان جریمه می‌کنند.

برای پیگیری این امر و همچنین لغو دستور موقت محرومیت محسن مسلمان، هافبک تیم ذوب آهن با عبدالله سمامی، مسئول کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفتگویی انجام دادیم که او ضمن اشاره به بدون مجوز فعالیت کردن مدرسه فوتبال مذکور اظهار داشت: مسئولان هیئت فوتبال استان یزد به دلیل سهل گیری نسبت به سفر بازیکنان این مدرسه فوتبال بدون مجوز قانونی به گرجستان باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشد. البته امکان دارد این اتفاق برای مدارس فوتبال دارای مجوز هم رخ دهد. مدرسه فوتبال مذکور هیچگونه مجوزی برای اعزام بازیکن به گرجستان و اصولا مجوز فعالیت نداشته و هیئت فوتبال استان یزد باید از این امر پیشگیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه کمیته اخلاق درباره غرق شدن دو فوتبالیست نوجوان در گرجستان

او ادامه داد: در کشورمان افراد زیادی بدون اینکه از فدراسیون فوتبال و هیئت‌های استانی مجوز دریافت کنند تنها برای رسیدن به سود و کسب درآمد، دست به تاسیس مدارس فوتبال زده و چنین حوادث تلخی را به وجود می‌آورند. برخی از آن‌ها هم بچه‌های مردم را با همین هدف به کشورهایی، مانند جمهوری آذربایجان و گرجستان می‌برند. اینگونه سفر‌ها زیاد انجام می‌شود، اما از آنجایی که تاکنون با اتفاقی مشابه با غرق شدن ۲ نوجوان یزدی مواجه نشده بودیم به آن صورت به این سفر‌های غیرقانونی پرداخته نشده بود. هیئت‌های فوتبال باید فعالیت مدارس فوتبال را قانونمند کنند. البته اگر مدرسه فوتبال یزدی مجوز داشت کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال هم باید نسبت به اعزام این نفرات به گرجستان توضیحاتی را ارائه می‌کرد، اما به دلیل غیرقانونی فعالیت کردن این مدرسه فوتبال، کمیته روابط بین الملل فدراسیون را مسئول نمی‌دانیم.

سمامی ادامه داد: از ابتدا تا انتهای این سفر غیرقانونی بوده است. مطمئن باشید اگر گزارشی به ما برسد، کمیته اخلاق با مسببان این حادثه برخورد می‌کند. اگر مدارک قانونی برای تاسیس این مدرسه فوتبال در اختیار مسئولانش بود این مدارک را ابطال می‌کردیم. البته این بحث جنبه قضایی دارد و بدون شک متخلفان باید در دادسرا و دادگاه عمومی پاسخگو باشند.

عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال همچنین درباره لغو دستور موقت محرومیت محسن مسلمان هم گفت: طبق قانون این بازیکن را محروم کرده بودیم و خودش باید جریمه نقدی را پرداخت می‌کرد. با باشگاه پرسپولیس و ذوب آهن کاری نداشتیم چرا که رای صادر شده به طرفیت محسن مسلمان بوده و این بازیکن جریمه اش را هم پرداخت کرده است تا بدون مشکل تیمش را در ادامه لیگ همراهی کند.

انتهای پیام/

اظهارات عضو کمیته اخلاق درباره لغو دستور موقت مسلمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سمامی: هیئت فوتبال یزد باید نسبت به مرگ ۲ نوجوان در گرجستان پاسخگو باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..