تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «بواسیر» را اینجا بخوانید/ بخش دوم

پاسخ سوالات خود در زمینه «بواسیر» را اینجا بخوانید / بخش دومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «بواسیر» را سیدمحمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران   پاسخ داده است.

سوال: حدود۶ سال پیش عمل شقاق انجام داده‌ام، ولی الان مدتی می‌شود که هنگام دفع، خونریزی دارم، علت چیست؟و آیا نیاز به جراحی مجدد دارد؟

جواب: شقاق جزو مواردی است که احتمال عود آن وجود دارد؛ در مورد درمان باید ابتدا توسط پزشک معاینه و سپس در مورد انتخاب روش درمان تصمیم گیری شود.
 

سوال: بواسیر در چه مرحله‌ای نیاز به عمل دارد؟  آیا امکان برگشت دارد؟

جواب: در صورتی که بواسیر و شقاق به درمان‌های طبی و دارویی پاسخ ندهد و علائم همچنان ادامه داشته باشد، نیاز به عمل جراحی دارد.

سوال:  دچار بواسیر شدم، ولی با درد  بعد از اجابت مزاج پای چپم هم درد می‌گیرد، آیا این درد پا به بواسیر ربط دارد؟

جواب: بله، به دلیل ریشه مشترک عصب اطراف مقعد و پا، درد ناشی از دفع سخت یا بواسیر ممکن است در پا هم احساس شود.

پروستات موجب عود بواسیر می شود

سوال: آقایی ۸۰ ساله هستم  و از جوانی با مشکل بواسیر روبرو بودم، سال پیش به دلیل خون ریزی زیاد ۳ واحد خون تزریق کردند و عمل لیزر انجام دادم، ولی هنوز مشکل‌ بر طرف نشده است و جدیدا هم پروستات متورم شده و دارو استفاده می‌کنم، علت آن چیست؟

جواب: دفع سخت به دلیل یبوست  یا فشار ناشی از بزرگی پروستات موجب عود بواسیر می‌شود؛ با توجه به سن بیمار و ریسک عمل جراحی، باید  ابتدا بیمار معاینه دقیق شود و در مورد درمان تصمیم گرفت.

سوال: حدود یک ماه است که در ناحیه چین‌های مقعد به سمت بالا یک زائده نرم و کوچک به وجود آمده است که درد کمی داشت، در حد اینکه وقتی می‌نشستم آن را احساس می‌کردم، اما متاسفانه هنوز آن زائده وجود دارد و خونریزی یا چرک هم از آن خارج نمی‌شود، البته در این یک ماه رو رینگ نشسته‌ام،  آیا نیاز به معاینه و عمل جراحی دارم؟

جواب: گاهی به دنبال سابقه بواسیر  یا شقاق، زائده‌ای اطراف مقعد باقی مانده است که به آن skin tag می‌گویند؛ در صورتی که درد یا مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نکند نیاز به درمان نداشته و فقط پیگیری می‌شود.

سوال: زائده‌ای در مقعد خود دارم که در صورت خشکی مقعد و اسهال شدید با سوزش و درد همراه است؛ چه اقدامی باید انجام دهم؟

جواب: به احتمال زیاد دچار هموروئید خارجی هستید که به فشار مقعد دچار زخم شده و احساس درد می‌کنید؛ حتما نزد پزشک بروید و با مصرف مایعات زیاد و استفاده از رینگ هنگام نشستن از فشار بر روی مقعد و ایجاد درد جلوگیری کنید.

سوال: چند سالی است یک زخم یا همان شقاق در اطراف مقعدم وجود دارد که بعضی وقت‌ها خونریزی می‌کند و بعد خوب می‌شود، آیا راهی وجود دارد که کاملا درمان شوم؟

جواب: بله، خونریزی مداوم ممکن است موجب کم خونی و افت فشارخون شود؛ باید ابتدا دقیق پزشک شما را معاینه کند و در صورت  پاسخ ندادن به درمان‌های دارویی، عمل جراحی توصیه می‌شود.

سوال: بعضی اوقات یک زائده در قسمت مقعد حس می‌کنم، ولی همیشگی نیست بعضی وقت‌ها یبوست دارم که کمی دردناک است، آیا بواسیر دارم؟

جواب: بله، به توجه به شرح حال، تشخیص شما هموروئید یا همان بواسیر است؛ با مصرف مایعات زیاد جهت جلوگیری از یبوست و استفاده از رینگ هنگام نشستن از فشار بر روی مقعد و ایجاد درد جلوگیری کنید.

اما واگرهای جراحی بواسیر

سوال: آیا می‌توان بواسیر را عمل نکرد؟

جواب: بله، درصورتی که هموروئید علائمی نداشته باشد نیاز به جراحی نیست.

سوال: پزشک عمومی برای تسکین بیرون زدگی زائده مقعد استفاده از اجر داغ را توصیه کرده است، اما برخی افراد کمپرس یخ را پیشنهاد داده‌اند، کدام مورد بهتر است؟

جواب: بهترین راه تسکین درد، استفاده از تشت آب گرم و مصرف مایعات جهت جلوگیری از یبوست است، همچنین از پماد‌های آنتی هموروئید هم می‌توان استفاده کرد، در صورتی که دچار خونریزی شدید همراه با  درد مداوم باشد حتما باید پزشک شما را معاینه کند.

سوال:  ۱۷ هفته باردار هستم  و از قبل بارداری در برخی مواقع که دچار یبوست می‌شدم خروج دردناک و گاهی با خونریزی داشتم، راه درمان آن در دوران بارداری چگونه است؟

جواب: یکی از مشکلات هنگام بارداری و بعد از زایمان بخصوص زایمان طبیعی، هموروئید یا بواسیر و skin tag است که به صورت توده بیرون زده از مقعد خود را نشان می‌دهد.

بیمار باید مایعات و سبزیجات را به مقدار کافی مصرف کند تا از یبوست و تشدید درد جلوگیری شود، همچنین در صورت درد، از پماد‌های مقعدی آنتی هموروئید جهت تسکین درد می‌توان استفاده کرد.

سوال: خانمی ۴۲ ساله هستم؛ یک سالی است که با خارش شدید مقعد روبرو هستم و برای درمان به چندین دکتر مراجعه کردم اما درمان نشده‌ام،  در ضمن اجابت مزاجم هم فقط با کمک دست انجام می‌شود، راه درمان آن چگونه است؟

جواب: با توجه به درمان نشدن  و تداوم مشکل، باید پزشک گوارش شما را معاینه کند و در صورت نیاز کولونوسکوپی کوتاه و بررسی قسمت انتهایی روده بزرگ انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «بواسیر» را اینجا بخوانید/ بخش دوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..