تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبرنگاری سوژه‌ای مغفول در سینما/ وقتی سینمای جهان خبرنگاران را جدی می‌گیرد

خبرنگاری سوژه‌ای مغفول در سینمابه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما به عنوان صنعتی جذاب و مخاطب پسند در کل دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و می‌تواند در جهت دهی‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بگذارد. بدین علت افرادی که در این صنعت فعالیت هدفدار دارند، با در نظر گرفتن سوژه‌های متعدد و خوب هم به بعد معنوی کار می‌رسند و هم به بخش مادی.

در این میان سوژه‌هایی هستند که می‌توانند از دیگر موضوع‌ها پررنگ‌تر جلوه کنند و جذب حداکثری مخاطبان را به دنبال داشته باشند و کمپانی‌های فیلمسازی را به سود قابل توجهی برسانند.

خبرنگار و حوزه خبرنگاری یکی از سوژه‌هایی است که در سینمای خارج از کشورمان، نگاه قابل توجهی به آن شده است. فیلم‌های ماندگاری همچون همشهری کین، نفوذی، مردم علیه لری فلینت، تقریبا مشهور، شب بخیر و موفق باشید، کاپونی، خبرگزاری، افشاگری، شبکه، تک خال در حفره، زودیاک، پست، همه‌ی مردان رئیس جمهور از این دسته هستند.

حوزه خبرنگاری پر است از سوژه‌های جذاب، قابل تامل، دیدنی و تاثیرگذار و سختی آن به همه ثابت شده. تا جایی که گا‌هی به کشتن و شهادت این قشر نیز ختم می‌شود. پس می‌توان از آن به عنوان موضوعی مهم برای تولید یک فیلم سینمایی خوب استفاده کرد.

اگر دلیل نپرداختن به این سوژه در سینمای ما، این باشد که سینمای کمدی در سال‌های اخیر غالب شده و نمی‌توان به سینمای اجتماعی با موضوع خبرنگاری پرداخت بهانه‌ای بیش نیست؛ چون هر سوژه‌ای را می‌توان با نگاه کمدی ساخت کما اینکه مهمترین و برنده‌ترین حرف‌ها را می‌توان با لحنی کمدی زد.

متاسفانه یا خوشبختانه در سینمای ایران حوزه خبرنگاری مورد توجه قرار نگرفته و بخصوص در سال‌های اخیر بجز موارد بسیار معدود به این موضوع پرداخته شده است.

البته عدم توجه به حوزه خبرنگاری را در کل جامعه می‌توان دید که قابل تامل و بررسی است؛ اما اینکه چرا در سینما به آن پرداخته نمی‌شود را باید از متولیان سینما پرسید!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبرنگاری سوژه‌ای مغفول در سینما/ وقتی سینمای جهان خبرنگاران را جدی می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..