تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران/افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران /مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور/درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه

مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور، واکنش ها متفاوت در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران، درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه و بالا گرفتن اختلافات در اقلیم کردستان عراق از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که اخیرا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواسته است تا درباره برنامه هسته‌ ای ایران تبادل اطلاعاتی داشته باشند.

نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری امروز خود در رُم ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با هر ابتکار عملی با شرکای خود در اتحادیه اروپا درباره تحریم‌ های آمریکا علیه ایران هماهنگ باشیم.

«جوزپه کونته» درباره دیدار هفته گذشته خود با ترامپ نیز افزود: از ترامپ خواستم تا موارد نگرانی خود را (از برنامه هسته ای ایران) ارائه کند.

بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران/افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران /مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور/درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه

رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۱۵ مرداد ماه جاری با امضای دستوری اجرائی تحریم های پیشتر تعلیق شده علیه ایران را ۳ ماه پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام دوباره بازگرداند.

مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور

هیات نمایندگان ترکیه و آمریکا روز چهارشنبه در شهر واشنگتن با هدف بررسی وضعیت کشیش آمریکایی و تحریم متقابل و به منظور حل تنش به وجود آمده در روابط دو کشور مذاکره کردند.

دولت ترکیه برای حل تنش به وجود آمده در روابط دو کشور و در پی دیدار حضوری و مذاکره تلفنی وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا، هیاتی متشکل از 9 نفر را برای مذاکره در خصوص حل مسائل به وجود آمده در روابط دو کشور عازم واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا کرد.

بر این اساس، اعضای هیات 9 نفره اعزامی از طرف دولت آنکارا به ریاست سداد اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون بررسی آخرین تحولات مربوط به روابط دو کشور در واشنگتن دیدار و مذاکره کردند.

بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران/افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران /مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور/درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه

هدر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از این نشست گفت که 'مذاکره هیات اعزامی از آنکارا برای بررسی آخرین تحولات مربوط به روابط ترکیه و آمریکا ادامه دارد و در این دیدارها چندین موضوع مرتبط با روابط دوجانبه از جمله کشیش آندرو برونسون بررسی شد.

وی بیان کرد: امروز جان سولیوان و سداد اونال معاونان وزرای امور خارجه آمریکا و ترکیه با هم گفت و گو کردند و در این دیدار موضوعات مربوط به روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

هیات اعزامی دولت ترکیه شامل سه نماینده از هر کدام از وزارتخانه های امور خارجه، دادگستری و خزانه داری و دارایی ترکیه است.

هنوز از جزئیات مذاکره و نتایج آن اطلاعاتی منتشر نشده است و به نظر می رسد این مذاکرات امروز نیز ادامه داشته باشد.

بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران

موضع دو پهلوی نخست وزیر عراق در قبال اقدامات خصمانه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، با انتقادات شدید در داخل عراق و محافل و احزاب سیاسی مواجه شده است.

حیدر العبادی در کنفرانس هفتگی خود سه شنبه گذشته گفت که عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است موضعی که ناظران آن را دو پهلو و برخی فعالان عراقی حتی مدعی شدن نوعی نفاق سیاسی است.

بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران/افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران /مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور/درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه

یک تحلیلگر سیاسی مسائل عراق و منطقه گفته است که موضع اخیر حیدر العبادی در قبال اقدامات خصمانه آمریکا نسبت به ایران، باعث شده است که در حزب الدعوه اسلامی بحث هایی از حذف وی از این حزب مطرح شود.

نجاح محمد علی افزوده است که موضع ذلیلانه العبادی در قبال واشنگتن که به امید به دست آوردن مجدد پست نخست وزیری و برخلاف مخالفت جامعه جهانی، پایبندی خود را به تحریم ها یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرده باعث شده است که بحث حذف او از حزب الدعوه مطرح شود.

وی تاکید کرده است که این موضع حیدر العبادی با خشم و انزجار شدید در عراق مواجه شده است.

پس از این اظهارات، وزارت خارجه عراق بیانیه ای درباره تحریم های آمریکا علیه ایران صادر کرد.

احمد محجوب سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: عراق مخالف اصل تحریم و محاصره هر کشوری است که در درجه اول به اقشار اجتماعی مردم آسیب می زند. عراق مواضع درخشان ایران در حمایت عراق در هنگامه بحرانها را به یاد دارد.

وی بیان کرد: هر ضرری که به کشوری وارد می‌شود تاثیری منفی بر امنیت و ثبات کل منطقه دارد. وزارت خارجه عراق در عین حال که از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مقابله با تروریسم وحمایت در این زمینه تمجید می کند از جامعه جهانی می خواهد که برای بازداشتن دولت آمریکا از ادامه تحریمها فشار بیاورد.

محجوب تاکید کرد: از نگاه ما؛ تبعات و پیامدهای منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای عراق و کل منطقه از لحاظ اقتصادی و اجتماعی زیاد است، زیرا ایران کشور همسایه مهمی است.

نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و معاون رئیس جمهور عراق نیز در دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق، تحریمهای آمریکا ضد ایران را مورد رایزنی قرار داد.

دفتر رسانه ای مالکی اعلام کرد: در این دیدار اوضاع سیاسی- امنیتی منطقه و دنیا و تقویت روابط دو جانبه میان ایران و عراق در همه زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مالکی در این دیدار گفت: گروههای سیاسی به رایزنی های خود با هدف دستیابی به موضعی که زمینه ساز شروع مرحله جدیدی از روند سیاسی به منظور تشکیل دولت قوی که خواسته های عراقی ها را برآورده کند، ادامه می دهند.

درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه

ژنرال «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای مرزبانی با استفاده از دوربین‌های حرارتی یک دسته از عناصر گروهک داعش را در منطقه مرزی با سوریه ردگیری و با آن‌ها درگیر شدند.

به نوشته السومریه نیوز، این درگیری در شمال منطقه «القائم» در استان الانبار رخ داد و در جریان آن یک تروریست که جلیقه انتحاری به خود بسته بود کشته شد.

«احمد جدیان» فرمانده منطقه القائم ماه گذشته میلادی از ایجاد یک مانع امنیتی در مسیر مرز سوریه تا اردن خبر داده بود. به گفته‌ی او این طرح 10 کیلومتری به دست فرماندهی نیروهای مرزبانی ساخته می‌شود.

روز گذشته نیز نیروهای فرماندهی عملیات «الجزیره» یک عملیات امنیتی را در صحرای «راوه» واقع در غرب الانبار انجام دادند.در این عملیات، ۱۶ نفر از عناصر داعشی که از سوریه به سمت اراضی عراق نفوذ کردند، کشته شدند.

بالا گرفتن اختلافات در اقلیم کردستان عراق 

انتخابات اقلیم کردستان عراق قرار است در سی‌ام سپتامبر آینده برگزار شود. این در حالی‌ است که برخی احزاب کُرد در این منطقه خواهان به تعویق انداختن موعد برگزاری این انتخابات هستند. دلیل اختلاف در دیدگاه‌ها و مواضع داخل این احزاب درباره انتخابات مشخص نیست.

منابعی در کردستان عراق به شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» اعلام کردند، اختلافات میان حزب «دموکرات کردستان»( حزب بارزانی) و احزاب مخالف آن وجود دارد، حزب دموکرات کردستان موافق برگزاری انتخابات در سی‌ام سپتامبر است ولی بقیه احزاب خواهان به تعویق افتادن آن شده‌اند.

این منابع افزودند، احزابی که خواهان به تعویق انداختن این انتخابات هستند، موعدی برای این اجرا را اعلام نکرده‌اند بلکه تأکید دارند که این انتخابات باید تا سال آینده میلادی به تعویق بیفتد.

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان، 30 سپتامبر را به عنوان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در این منطقه اعلام کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالا گرفتن اختلافات در عراق در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران/افشای درخواست نخست وزیر ایتالیا از ترامپ در مورد ایران /مذاکرات سرنوشت ساز ترکیه و آمریکا برای حل تنش در روابط دو کشور/درگیری ارتش عراق با داعش در مرز سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..