تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلد دوم «ولادت» در راه بازار نشر/ بهره‌گیری از شگرد تو در توی ادبی

سعید تشکری، نویسنده رمان «ولادت» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره جلد اول این رمان عنوان کرد: این اثر درباره زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است که از مدینه آغاز می‌شود و تا مرو و شهادت امام ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ولادت، مجموعه‌ای پنج جلدی است،‌ ادامه داد: دومین جلد که در دست نگارش دارم درباره سادات رضوی است که این اثر نیز در قالب رمان به رشته تحریر درمی‌آید.

تشکری به آنچه اهل فن و ادب درباره رمان «ولادت» گفته‌اند اشاره و اظهار کرد: بنا بر اذعان این افراد، با چاپ ولادت اتفاق جدیدی در ادبیات آئینی افتاد. به این دلیل که نوع نگارش و نگاه به ادبیات در این اثر خود را بازیابی کرده است. مخاطب در عین حال که اطلاعاتی درباره زندگی دو معصوم(ع) دارد،‌ با یک اثر جدید روبرو است.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: قهرمانانی که در کنار این دو معصوم بودند، جدید هستند. این رویه در این کتاب وجود دارد و بعد از شهادت امام رضا(ع) و بازگشت مامون به بغداد و ازدواج اجباری که وی برای امام جواد (ع) تعیین کرد، تا بازگشت امام به مدینه و طراحی نقشه قتل ایشان به وسیله دختر مامون،‌ بخشی از اثر است.

تشکری با اشاره به اینکه بخشی از کار،‌ ادامه قهرمانانی است که نسل بعدی رمان را شامل می‌شوند،‌ ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد این است که رمان‌نویس را تاریخ‌نویس می‌دانند که به بازآفرینی تاریخی می‌پردازد. در عین حال من به این موضوع اعتقادی ندارم.

وی گفت: رمان‌نویس تکه‌هایی از تاریخ را انتخاب می‌کند و آنها را در قالب درام و رمان می‌نویسد. مخاطب باید در عین حال طوری رمان را بنویسد که گویی این مطالب را که برایش اثبات شده، نشنیده است. شگرد تو در توی ادبی توسط رمان‌نویس می‌تواند به جذابیت اثر کمک کند. رمان‌نویس می‌تواند با استفاده از این گونه راهکارها رمان را از ورطه تکرار رها کند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلد دوم «ولادت» در راه بازار نشر/ بهره‌گیری از شگرد تو در توی ادبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..