تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

Call Of Duty vs. Battlefieldبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن بازی‌های رایانه‌ای، نسخه‌های جدید دو فرنچایز « Call of Duty » و « Battlefield » نیز طی سال‌های اخیر ارائه شدند و توانستند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. دو بازی از ژانر شوتر که طرفداران زیادی وقت خود را به دنبال کردن آنها اختصاص می‌دهند.

در ادامه به معرفی دو بازی Call of Duty WWII و  Battlefield 1 می‌پردازیم و مقایسه‌ای از سبک و ساختار این دو بازی محبوب را ارائه خواهیم داد.

Call Of Duty vs. Battlefield

معرفی اجمالی بازی Call of Duty WWII

بازی Call Of Duty از سری بازی‌هایی است که با محوریت نبرد جنگ جهانی دوم آغاز شده است. این بازی در نسخه‌های متعددی ساخته شده و در نسخه‌های مدرن‌تر امکان بازی با سلاح‌های پیشرفته‌تر و مهیج‌تر وجود دارد. هر چند در بعضی از نسخه‌های این بازی پرطرفدار که بیش از یک دهه قدمت دارد، ارتقاء جایگاه دیده نمی‌شود. این فرنچایز در ژانر شوتر جای می‌گیرد که با نسل جدید فناوری‎ها توانسته تغییرات گسترده‌ای داشته باشد.

Call Of Duty vs. Battlefield

معرفی اجمالی بازی Battlefield 1

بازی Battlefield از سری بازی‌هایی است که بر اساس جنگ جهانی اول ساخته شده است. سازندگان، این بازی را در قابی متفاوت‌تر از سایر جنگ‌های خونین به تصویر کشیده‌ و تمام جزییات جنگ را بدون واهمه‌ای به نمایش درآورده‌اند. BattleField نیز همچون فرنچایز Call Of Duty یک ژانر شوتر نظامی اول شخص است که علاقه‌مندان به این نوع ژانر با دیدن تریلر BattleField آن را به محبوب‌ترین ویدیو در یوتیوب تبدیل کردند. سازندگان این مجموعه توانستند به خوبی این بازی را به جنگ جهانی اول پیوند دهند اما آخرین خلق از Battlefield توانست کاربران را به نبرد‌های هیجان‌انگیز جنگ جهانی دوم ببرد.

مقایسه شخصیت‌‌پردازی و داستان دو عنوان Call Of Duty WWII و Battlefield 1 :

عنوان Call Of Duty WWII توانسته است داستانی به نسبت خوب را برای کابران خلق کند و کماکان لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. شخصیت‌های آن از جمله دنیز، زوسمن، پیرسون می‌باشند که بازیکن را بدون هیچ وقفه‌ای وارد یکی از مهم‌ترین نبرد‌های جنگ جهانی دوم یعنی نبرد نرماندی می‌کند. استودیو اسلج‌همر تجربه‌ای کوتاه، متنوع و سراسر هیجان را برای کاربران به هدیه آورده است. شخصیت پردازی به خوبی انجام شده است؛ به گونه ای که در طول بخش داستانی دلتان نمی‌خواهد که شخصیت‌های بازی کشته شوند و یا بلایی سرشان بیاید که این از نکات مثبت در روایت داستان است.

Call Of Duty vs. Battlefield

در واقع Call of Duty WWII از همان ابتدا و با این مرحله، نشان می‌دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ این بازی کماکان لذت‌بخش و پرهیجان است و سازندگان موفق شده‌اند با خلق یک سری صحنه‌های سینمایی، از انفجار در جنگ گرفته تا کشته شدن سربازان در اثر انفجار و صدای برخورد تیر و... عمق فجیع بودن این نبرد را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

در ابتدا می‌توان گفت Call of Duty WWII تنوع بسیار خوبی دارد و هرگز روی دور تکرار نمی‌افتد و در هر مرحله از این بازی، کاربر شاهد تجربه‌ای جدید و جذاب است که مانع می‌شود این بازی را ترک کند. بازیگر در یک مرحله خود را در حال رانندگی در اتومبیلی می‌بیند که به دنبال قطار است تا کشف کند نازی‌ها چه محموله‌ سری می‌توانند داشته باشند، در مرحله‌ای دیگر با لباسی مبدل وارد پایگاه نازی‌ها می‌شویم تا راه را برای بازپس‌گیری پاریس از دست نازی‌ها هموار کنیم. همچنین کنترل تانک و هواپیما و دیگر تجهیزات جنگی در این بازی تعبیه شده تا کاربر تجربه‌های زیادی در این بازی کسب کند و سعی دارد هیجان کاربر را همیشه در سطح بالایی نگه دارد تا مانع ایجاد حس تکراری در مخاطب شود و به طور کلی تنوع مراحل Call of DutyWWII در سطح بالایی باشد.

Call Of Duty vs. Battlefield

زوایای مختلف در Call of Duty WWII

استودیو اسلج‌همر در حالی که می‌توانست با ایجاد بازی 15 ساعته زمان بازی Call of Duty WWII را افزایش دهد، سعی کرده با زمانی کوتاه‌تر تجربه‌ای سراسر هیجان را ارائه دهد تا حدود زیادی هم در این امر موفق شده است. نشان دادن روی تاریک و بد جنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی است. باید به این موضوع اشاره کرد که آثار زیادی در مدیوم‌های مختلف با محوریت جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند که هر یک سعی کرده‌اند این نبرد را از زاویه دید خودشان به تصویر بکشند. به طور مثال در یک سری آثار، فقط روی جنبه اکشن جنگ تمرکز شده و مدام تیراندازی سربازان، انفجار‌ها و کشت و کشتار را نمایش می‌دهد از طرفی دیگر، برخی آثار هم سعی کرده‌اند مثلا روی یک گروه از سربازان یا حتی یک سرباز خاص در دل نبرد تمرکز کنند و داستانی با محوریت وی روایت کنند.که از این منظر، این بازی ترکیبی از همه این عناصر است.

قابل ذکر است که بخش داستانی بازی، کاملاً هم بی‌نقص نیست و برای مثال برخی صحنه‌های سینمایی آن کمی زیادی ساختگی و تکراری می‌شوند؛ صحنه‌هایی مثل کمک کردن زوسمن و دنیلز به یکدیگر که شاید در اوایل جذابیت خوبی داشته باشند اما به مرور زمان به دلیل تکرار بیش از حد از نظر کاربر کمی لوس به‌ نظر می‌رسد. هر چند این صحنه‌ها آنقدر هم آزار دهنده نیست و به هیجان بازی آسیبی وارد نمی‌کند.

Call Of Duty vs. Battlefield

ایجاد حسی جدید در ندای وظایف

آخرین نکته در بخش داستانی ورود عنصری جدید به بازی Call of Duty WWII است که به بازی، نوآوری بخشیده و در قالب چند ویژگی در بازی حس و حالی جدید به آن اضافه کرده است. در این بازی دیگر به‌ طور خودکار احیای سلامتی وجود ندارد و باید برای احیا و بهبود جان سرباز از جعبه کمک‌های اولیه استفاده شود که باعث شده به داستان واقع گرایانه نگاه شود و برای زنده ماندن تلاش بیشتری صورت گیرد.کسی که به شما جعبه کمک‌های اولیه می‌دهد زوسمن است و پیرسون به شما کمک می‌کند نیروهای دشمن را شناسایی کنید. بخش داستانی بازی آنقدر جذاب است که از تجربه تقریبا هفت ساعته آن و داستانی که شاهد روایت آن هستید، لذت زیادی خواهید برد و حتی شخصیت‌هایی را که برای اولین بار در این نسخه معرفی می‌شوند، تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید. گفتنی است؛ نسخه Call of Duty WWII: تنها شامل بخش داستانی نیست و در آن شاهد دو بخش زامبی و چند نفره نیز هستیم.

تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

بررسی عنوان BattleField 1

استودیو دایس، برای اینکه بتواند Battlefield 1 را به بازی بهتری تبدیل کند، تصمیم گرفته است تا تمام آن چیز‌هایی را که قبلا در جنگ جهانی دوم تجربه کرده‌ایم، کنار بگذارد و به سراغ ارائه یک تجربه جدید‌تر برود و برگ‌هایی از تاریخ این نبرد ویران‌کننده را این بار در جنگ جهانی اول ورق بزند که قبلا، در کم‌تر بازی یا فیلمی به آن‌ها پرداخته شده است. شاید در برداشت اول چنین به‌ نظر آید که چگونه می‌توان بازی‌هایی از نوع شوتر را با اسلحه‌هایی پیشرفته در جنگ جهانی دوم رها کرد و به سراغ بازی‌هایی مقدماتی در جنگ جهانی اول رفت؟ در جواب باید بگوییم که فضای جنگ جهانی دوم به قدری در سال های قبل مورد استفاده قرار گرفته بود که همه بازی‌سازان دست از سرش برداشتند، تصور کنید بعد از این همه سال باز هم استودیو Dice سراغ قصه‌ای از جنگ جهانی دوم و نبردهای مرتبط با آن می‌رفت و در آن صورت قطعا با یک بازی کلیشه ای و تکراری در بخش داستانی رو به رو می شدیم.

Call Of Duty vs. Battlefield

رهایی از بند تکراری

در واقع سازنده ها در استودیو Dice با برگشتن به جنگ جهانی اول، خودشان را از قید و بندی آزاد کرده اند که نسخه‌های Call Of Duty هنوز گرفتار آن هستند. در بازی BattleField 1 با سرباز محوری، یکی از شوترهای نظامی اول شخص معروف در بازی‌های ویدیویی است. در بازی BattleField 1 شامل یک بخش مقدمه و ۵ بخش داستانی دیگر هستند. در هر کدام از این بخش‌ها کاربر کنترل یک فرد خاص را بر عهده می‌گیرد که در جبهه‌ای متفاوت از کوه‌های مرتفع ایتالیا تا شهرهای آلمان می جنگد. این بازی سعی دارد که جانِ تک تک سرباز ها در یک جنگ بزرگ را پر اهمیت جلوه دهد.

ماموریت آموزشی

در بخش مقدمه این بازی، سازندگان با یک روایت دلچسب کاری کرده‌اند که مخاطب با جدیت هرچه‌تمام‌تر داستان را دنبال کند. در این قسمت از Battlefield 1 تمرکز گیم‌پلی بیشتر بر جنبه آموزشی بازی است و هدف این است که در قالب یک سری ماموریت داستانی، روش استفاده و کار با هواپیما و تانک به گیمر آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اولین ویدئوی رسمی از گیم‌پلی عنوان Shadow of the Tomb Raider را ببینید +فیلم

انتهای پیام/

مقایسه دو عنوان‌ Battlefield 1 و Call Of Duty WWII



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..