تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استارتاپی که می خواهد مکعب روبیک را بازطراحی کند

استارتاپی که قصد تولید مکعب روبیک هوشمند با قابلیت اتصال به اپلیکیشن را دارد توانسته مبلغ ۸۰۰ هزار دلار در کیک‌استارتر سرمایه جمع کند.

مکعب روبیک در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یکی از موفق‌ترین اسباب‌بازی‌های ساخته شده تا به امروز شناخته می‌شود. این وسیله توانسته است از زمان عرضه بازار در سال ۱۹۷۰ تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیون عدد بفروش برساند. مکعب مذکور اولین بار در سال ۱۹۷۴ توسط مجسمه‌ساز و طراح داخلی مجارستانی به قفسه‌های اسباب‌بازیفروشی‌ها در بوداپست راه پیدا کرد. در مدتی کوتاه این ابزار کوچک به پدیده‌ای جهانی تبدیل شد و مسابقات زیادی پیرامون آن شکل گرفت. در حال حاضر رکورد جهانی حل مکعب ۴.۵۹ ثانیه است.

حال پس از گذشت حدود ۵۰ سال از عرضه مکعب روبیک به بازار، استارتاپی با نام Particula قصد بازطراحی و عرضه نسخه بسیار پیشرفته‌تر این اسباب‌بازی کلاسیک را دارد که از فناوری‌های روز استفاده می‌کند. شمایل ظاهری محصول جدید همانند نسخه قدیمی است و از ۶ وجه با ۹ مربع کوچک‌تر تشکیل شده است. اما این مکعب که GoCube نام دارد می‌تواند تمامی حرکات بازیکن را تحت نظر بگیرد و سپس ثبت نماید. هم‌چنین امکان ثبت دقیق زمان حل کردن مکعب نیز وجود دارد و می‌تواند به کمک بازیکنان حرفه‌ای بیاید یا این که به همراه دوستانتان سرگرم یک بازی مولتی‌پلیر کلاسیک شوید. قابلیت طراحی مراحل آسان‌تر نیز برای افراد آماتور در نظر گرفته شده است. این محصول در وب‌سایت کیک‌استارتر بیش از ۸۰۰ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است در حالی که مبلغ ابتدایی مورد نیاز خالق آن تنها ۲۵ هزار دلار اعلام شده بود.

مکعب روبیک گوکیوب / gocube

Udi Dor، موسس و مدیر اجرایی فعلی استارتاپ Particula، نه تنها علاقه و وسواس شدیدی نسبت به مکعب روبیک داشت، بلکه به دلیل یک چالش مهندسی به فکر طراحی GoCube افتاد. حدود دو سال پیش و در سال ۲۰۱۶ هنگامی که با دوستانش بود و یکی از آن‌ها در حال حل کردن مکعب بود، ایده‌ای به ذهنش رسید: چگونه می‌توانیم همگی با یک‌دیگر بازی کنیم و به رقابت بپردازیم. این سوال در نهایت موجب شکل‌گیری مکعب روبیک هوشمند شد.

جالب است بدانید که خالق این ایده در ابتدا تصور می‌کرد که حتما نمونه مشابه در گذشته ساخته شده است؛ اما جستجوهای وی برای پیدا کردن چنین نمونه‌ای به نتیجه نرسید. البته وی پتنت‌هایی پیرامون این زمینه یافت اما به دلایل بسیاری هیچ‌یک از آن‌ها به مرحله تولید محصول نرسیده بودند. برای ساخت مکعب روبیک هوشمند و با قابلیت شناسایی حرکات بازیکن، نیازمند سنسوری برای ردگیری هر ۵۴ مربع کوچک سازنده مکعب هستید که موجب افزایش بسیار زیاد قیمت محصول نهایی می‌شود. این سنسورها قابلیت اتصال از طریق سیم را ندارند زیرا در چنین حالتی تنها پس از گذشت چند ثانیه، مکعب به یک ظرف ماکارونی درهم تنیده شبیه می‌شود. هم‌چنین اندازه کوچک این اسباب‌بازی موجب می‌شود تا تعبیه قطعات الکترونیکی در آن بسیار آسان نباشد و بهره‌وری لازم و مورد نیاز برای وسیله سرگرمی را نشان ندهد. عمر‌ باتری مناسب یکی دیگر از چالش‌هایی است که در ساخت محصول با این مواجه می‌شویم.

مکعب روبیک گوکیوب / gocube

مقاله‌های مرتبط:

در نهایت تیم سازنده محصول به این نتیجه رسیدند که نیازی به پیگیری حرکات هر یک از اجزا مکعب ندارند؛ زیرا کافی است که مکان هر مربع را شناسایی کنند و با داشتن مکان اولیه هر کدام نیز، تعیین حرکات انجام شده دشوار نخواهد بود. در نتیجه به جای ۵۴ سنسور تنها به ۱۲ سنسور نیاز است که در هر وجه مکعب دو سنسور قرار می‌گیرد؛ یکی برای تشخیص حرکت ساعتگرد و دیگری برای حرکت پادساعتگرد. نسخه‌نهایی GoCube از لامپ LED داخلی بهره می‌برد تا کاربر از اتصال گجت به اپلیکیشن یا دریافت دعوت‌نامه از سوی دوستان، مطلع شوند. درون اپلیکیشن گزینه‌های برای ارتباط با رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و هم‌چنین راهنمای قدم به قدم برای حل مکعب نیز در نظر گرفته شده است. حتی چالش‌های مبتدی‌تری همانند طراحی یک وجه مکعب به شکل پرچم کشورهای مختلف نیز در نظر گرفته شده است. حتی قسمتی با الهام‌گیری از بازی گیتار هیرو وجود دارد که با چرخش قسمت‌های مختلف مکعب می‌توانید مسیر تونل مانند خود را ادامه دهید.

اما GoCube می‌تواند ابزاری مفید برای بازیکنان حرفه‌ای نیز باشد تا خود را ارزیابی کنند و مهارتشان را افزایش دهند. همان طور که گفتیم مکعب توانایی ثبت حرکات صورت گرفته را دارد و حتی قادر است آن‌ها را آنالیز کند تا میزان بهینه‌ بودن راه‌حل‌های بازیکن را در نظر بگیرد. در نهایت پیشنهادهایی نیز برای حل سریع‌تر به بازیکن ارائه می‌دهد. سازنده محصول اعتقاد دارد که این وسیله همانند برند فیت‌بیت در دنیای مکعب‌های روبیک به شمار می‌رود و با داشتن اطلاعات بازیکن و تحلیل آن‌ها، نقاط ضعفشان را نشان می‌دهد؛ در نتیجه ابزاری بسیار مناسب برای یادگیری و تمرین است. با این حال ممکن است بسیاری از بازیکنان قدیمی نسبت به چنین محصولی خوشبین نباشند و مکعب‌های کلاسیک را ترجیح دهند. اما کسانی که قصد خرید GoCube را دارند می‌توانند از طریق وب‌سایت کیک‌استارتر اقدام کنند. سازنده سعی کرده است تا قیمت گجت را پایین نگه دارد اما با این حال هزینه پیش‌خرید آن ۶۹ دلار و هزینه خرید هنگام عرضه ۱۱۹ دلار اعلام شده است که بسیار بیشتر از نسخه معمولی به شمار می‌رود.

مکعب روبیک گوکیوب / gocube




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استارتاپی که می خواهد مکعب روبیک را بازطراحی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..