تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتیاق هیئت سرمایه گذاری آفریقای جنوبی برای همکاری با ایران

تنها دو روز پس از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، هیئتی از آژانس تشویق سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی در اتاق تهران حضور یافته و در ملاقات با مدیران پارلمان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، زمینه‌های همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

اشتیاق هیئت سرمایه گذاری آفریقای جنوبی برای همکاری با ایرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی اتاق تهران در این نشست، یونس حسین، رئیس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی با بیان اینکه تحریم‌ها مساله جدیدی برای ایران نیست، گفت: این تحریم‌ها یکجانبه بوده و صرفا از سوی آمریکا اعمال شده است. بنابراین، اتحادیه اروپا یا دیگر کشورها در آن سهیم نیستند و این نکته مثبتی تلقی می‌شود. به طور حتم ما می‌توانیم راه‌های توسعه مراودات را با وجود تحریم‌ها پیدا کنیم.

محمدرضا بختیاری، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز با اشاره به تاسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اتاق تهران، اقدامات این مرکز برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را نیز برشمرد.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز داوری در اتاق تهران نیز اشاره و عنوان کرد که این مرکز به منظور تسهیل امور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاسیس شده است.

او در ادامه عزیمت هیئت سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی به ایران و نیز حضور آنان در اتاق تهران را گامی رو به جلو برای توسعه مناسبات دو طرف عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم طرح های سرمایه‌گذاری در ایران را برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک به فعالان آفریقای جنوبی معرفی کنیم.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

در ادامه این نشست، فریال مستوفی، عضو هیئت نمایندگان و رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران از تلاش پارلمان بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری با وجود تحریم‌ها سخن گفت و ادامه داد: ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه به شمار می‌آید و سرمایه‌گذاری در کشوری که حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد، بسیار قابل توجه است. در عین حال، موقعیت استراتژیک ایران، دسترسی به بازار منطقه‌ای بزرگ، نیروی کار جوان، زیرساخت‌های توسعه‌یافته و دسترسی به منابع طبیعی فراوان از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود.

او سپس از ظرفیت‌های اتاق تهران با بیش از 19 هزار عضو برای برقراری ارتباط میان فعالان اقتصادی دو طرف سخن گفت و اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران وب‌سایتی طراحی کرده است، که اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران، اعم از پروژه‌های قابل اجرا در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و تجاری در استان‌های مختلف و نیز قوانین و ضوابط حاکم بر حوزه سرمایه‌گذاری رادر دسترس قرار داده است. مستوفی همچنین عنوان کرد که دولت و مجلس در ایران، از جمله نهادهایی هستند که امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کنند و در صورت بروز مشکل، این مشکلات قابل حل خواهد بود.

دعوت از فعالان ایرانی برای سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی

در ادامه این نشست، یونس حسین، رییس سازمان سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی نیز به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور متبوع خویش پرداخت و گفت: آفریقای جنوبی در سال‌های پس از دسامبر سال 2007 به ثبات سیاسی و اقتصادی دست یافت. پس از آن، با توجه به نیاز این کشور به تکنولوژی پیشرفته، سعی کرد سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری دعوت کند.

او افزود: برای مثال به موجب سرمایه‌گذاری‌های مشترکی که با شرکت‌هایی نظیر نیسان، فورد، تویوتا و بی‌ام‌دبلیو در صنعت خودرو صورت گرفت، اکنون این قابلیت را یافته‌ایم که در این حوزه با ایران همکاری کنیم.

او سپس برخی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی را برشمرد و گفت: ما در آفریقا در مورد سرمایه‌گذاری‌ها، مالیاتی وضع نمی‌کنیم و امنیت سرمایه‌گذاری را ضمانت می‌کنیم. در عین حال، اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

یونس حسین با بیان اینکه آفریقای جنوبی سعی دارد تا سال2050 به اوج تکنولوژی و نوآوری دست پیدا کند، اضافه کرد: ما همه کشورها را به سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم. به دلیل سابقه طولانی آفریقای جنوبی در حوزه معدن، دو طرف می‌توانند در این زمینه همکاری‌های موثری را آغاز کنند. همچنین این همکاری‌ها می‌تواند به حوزه اقتصاد سبز، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، بازیافت، نانوتکنولوژی، دارو و بیوشیمی ‌نیز تسری پیدا کند.

500 طرح سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود

در همین حال، مریم فرجی، رییس اداره تشویق سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به علاقمندی طرف آفریقایی نسبت به توسعه روابط اقتصادی با ایران گفت: هیچ مانعی بر سر توسعه مناسبات وجود ندارد و وزارت اقتصاد نیز از همکاری‌ها برای دسترسی به بازارهای ثالث جهت صادرات محصولات مشترک حمایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: بیش از 500 پروژه سرمایه‌گذاری را در ایران شناسایی کرده‌ایم که به زودی روی سایت قرار می‌گیرد. در عین حال فعالان اقتصادی نیز می‌توانند، پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای معرفی، به وزارت اقتصاد ارائه کنند.

در ادامه این جلسه، فعالان اقتصادی برخی مشکلات و دغدغه‌های خود را در تجارت با آفریقای جنوبی مطرح کردند که عمده‌ترین این مسایل، مشکلات دریافت روادید و نقل و انتقالات بانکی بود.

یونس حسین نیز در واکنش به طرح این مشکلات گفت: هدف ما از حضور در ایران، رفع موانع توسعه مراودات اقتصادی است. ایران و آفریقای جنوبی دارای روابط سیاسی دیرینه‌ای هستند و ما جزو حامیان ایران هستیم. دولت آفریقای جنوبی نیز از هرگونه همکاری سیاسی و اقتصادی با ایران حمایت می‌کند. ما مشکلات مطرح شده را با اتاق بازرگانی کشورمان در میان می‌گذاریم و به سرعت در صدد رفع آنها خواهیم بود. ما حتما باید به فکر بهبود این روابط باشیم.

او در مورد مشکلات بانکی توضیح داد: به هر حال وزارت خزانه‌داری آفریقای جنوبی قوانینی دارد که روی سایت خود قرار داده است. اما ما مشتاق هستیم موانع را از سر راه برداریم. برای رفع مشکلات می‌توانیم، جلساتی را با وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی آفریقا برگزار کنیم. در واقع می‌توان با تشکیل کارگروهی، به جست‌وجوی راه‌حل‌ها پرداخت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتیاق هیئت سرمایه گذاری آفریقای جنوبی برای همکاری با ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..