تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات نشست مهم غزه؛ بررسی‌ راه‌های خنثی‌سازی توطئه‌ها

گروه‌های فلسطینی در نشستی در غزه با تاکید بر اهمیت وحدت اعلام کردند راهپیمایی‌های بازگشت به عنوان شکلی از اشکال مبارزه و نماد وحدت مردم تا تحقق اهداف مورد نظر یعنی پایان رنج و درد مردم و محاصره آنها و تحقق هدف استراتژیک بازگشت ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از رسانه‌های فلسطینی، نشست جنبش حماس با رهبران گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌های محلی و بزرگان موسوم به وحدت و بازگشت در هتل المشتل در غرب شهر غزه به افتخار هیئت رهبری جنبش حماس که از خارج فلسطین به غزه آمده است،‌ برگزار شد که طی آن هنیه گفت هیئت رهبری حماس که پنجشنبه گذشته از قاهره به غزه برگشت، به زودی دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات حماس درباره تمام پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، به قاهره خواهد رفت.

هنیه افزود دفتر سیاسی حماس طی پنج روز اخیر در نشست‌های پیاپی تمام تحولات مرتبط با مسئله فلسطین را بررسی کرد. هیئت حماس دیدگاه‌ها و  نقطه نظرات حماس درباره آشتی، شکستن محاصره، آتش‌بس، رویارویی با تجاوزات اشغالگران و بازسازی صفوف فلسطین بر مبنی پایه‌های قوی را منتقل خواهد کرد.

وی گفت در این نشست‌ها همچنین به تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اشغالگران و انتقال سفارت آمریکا به آن و همچنین راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره غزه پرداخته شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در اشاره به توطئه‌های برخی رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش برای حذف مسئله فلسطین و ضربه زدن به مقاومت اظهار داشت هدف از ائتلاف‌های منطقه‌ای که در حال شکل‌گیری است، این است که اسرائیل بخشی از منطقه قرار گیرد و مقاومت فلسطین به عنوان تروریسم قلمداد شود.

هنیه با بیان اینکه این مسائل تنها مختص حماس نیست بلکه مسائل ملی است، تاکید کرد ماهیت این مرحله و حجم توطئه‌ها به گونه‌ای است که یک طرف هر  اندازه قدرتمند باشد نمی‌تواند به تنهایی با آن مقابله کند، اما با صف یکپارچه فلسطینی می‌توانیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی افزود بازگشت نمادین رهبران حماس به غزه تاکیدی بر حق بازگشت است و آمدن آنها به نوار غزه مقدمه‌ای برای بازگشت به قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 خواهد بود.

تاکید بر اهمیت آشتی

از سوی دیگر صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد هدف از تحرکات اخیر دفتر سیاسی حماس دو مسئله محوری یعنی آشتی و وحدت و شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه است.

وی بر جدیت حماس و درک این مسئله که وحدت ملی تنها راه برای مقابله با توطئه‌های  اشغالگران و تنها راه برای کسب دستاوردهاست، تاکید کرد و گفت نمی‌توان از آشتی و وحدت و پایان شکاف و  توافق درباره برنامه ملی یکپارچه برای مقابله با اشغالگران و خطراتی که مسئله فلسطین را در برگرفته است، چشم‌پوشی کرد.

العاروری درباره محاصره غزه تاکید کرد حماس تمام تلاش‌های خود را در تمام زمینه‌ها و از طریق تمام طرف‌ها در چارچوب معادلات در منطقه و منافع به کار خواهد گرفت و امیدواریم موفق به شکستن محاصره غزه شویم.

اهمیت راهپیمایی‌های بازگشت

العاروری درباره راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره تاکید کرد این راهپیمایی‌ها به این منظور برگزار شده است تا به جهان تاکید شود که فلسطین را نمی‌توان فراموش کرد و حقوق ملت ما فراموش نمی‌شود، در حالی که صهیونیست‌ها  تلاش می‌کنند خود را متقاعد کنند که این سرزمین متعلق به آنهاست.

وی افزود راهپیمایی‌های بازگشت این پیام را به صهیونیست‌ها می‌دهد که شما جایی در این سرزمین ندارید، این راهپیمایی‌ها از بدترین کابوس‌ها برای اشغالگران است و به آنها یادآوری می‌کند که آنها دزدانی در این سرزمین هستند و هیچ جایی در این سرزمین ندارند و این سرزمین متعلق به آنها نیست.

تاکید بر اهداف استراتژیک گروه‌های فلسطینی

العاروری گفت راهپیمایی‌های بازگشت تاثیر زیادی در زمینه فلسطینی، عربی، اسلامی و بین المللی داشته و توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی تاکید کرد حماس و همه گروه‌های ملی فلسطین یک بافت واحد و منسجم هستند و هیچ فرقی میان آنها نیست و اهداف ما استراتژیک و بلندمت است.

وی با اشاره تاثیرات قابل توجه راهپیمایی‌های بازگشت درباره توطئه موسوم به معامله قرن هم گفت ما از پیشبرد معامله ترامپ نمی‌ترسیم، ولی باید در موضع خود مبنی بر پایبندی به حقوق کامل ملت فلسطین متحد و یکپارچه باشیم و آماده دفاع از مسئله فلسطین را داشته باشیم و اجازه پیشبرد هرگونه توطئه‌ علیه مسئله فلسطین را ندهیم.

تاکید بر اهمیت وحدت ملی

از سوی دیگر در این نشست گروه‌های فلسطینی بر ضرورت تحقق وحدت ملی بر اساس آنچه در سال 2011 و پس از آن توافق شده بود و ساماندهی صفوف فلسطین و در راس آن سازمان آزادیبخش برای اینکه همه طرف‌ها را شامل شود، تاکید کردند.

گروه‌های فلسطینی از مصر به خاطر تلاش‌هایش در راستای تحقق آشتی فلسطینی تشکر کرده و بر ضرورت حمایت از این تلاش‌ها به منظور تحقق و به سرانجام رساندن پرونده آشتی تاکید کردند.

به گفته این گروه‌ها، راهپیمایی‌های بازگشت به عنوان شکلی از اشکال مبارزه و نماد وحدت مردم تا تحقق اهداف مورد نظر یعنی پایان رنج و درد مردم و محاصره آنها و تحقق هدف استراتژیک بازگشت ادامه خواهد یافت.

گروه‌های فلسطینی تصریح کردند راهپیمایی‌های بازگشت یک گزینه مردمی است نه گزینه جایگزین تفنگ و این تحرکات در دو مسیر ادامه خواهد یافت، مسیر مردمی در کنار چنگ زدن به گزینه تفنگ که از این راهپیمایی‌ها حمایت می‌کند و به تجاوزات اسرائیل پاسخ می‌دهد.

روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت دو رزمنده فلسطینی تاکید کرده بود مقاومت هرگز در برابر اشغالگران تسلیم نخواهد شد و اجازه تحمیل سیاست‌هایشان را نخواهد داد.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، خاطر نشان کرد مقاومت هرگز به اشغالگران اجزاه نخواهد داد سیاست هدف قرار دادن مواضع رزمندگان را بدون پرداخت بها تحمیل کند، مقاومت قادر است خواب و آرامش اشغالگران را برهم بزند و کاری کند که دشمن نداند آرامش چیست؟

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنایات اشغالگران را نشانه بی‌اعتنایی آنها به تلاش‌های انجام شده برای تثبیت آتش‌بس دانست.

نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کابینه امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه برای بررسی آتش‌بس با نوار غزه نشست برگزار خواهد کرد. بر اساس این گزارش، وزیران کابینه امنیتی به نشست ویژه‌ای دعوت شده‌اند که درباره موضوع آتش‌بس خواهد بود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز نشستی درباره آتش‌بس با غزه برگزار کرده بود، بدون اینکه جزئیات آن اعلام شود، هر چند گابی آیزنکات رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم گفته بود ارتش اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات نشست مهم غزه؛ بررسی‌ راه‌های خنثی‌سازی توطئه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..