تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع آوری متکدیان در قم نسبت به سایر استان ها مناسب است

معاون استاندارقم مطرح کرد:

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید محمد رضا‌ هاشمیمعاون استاندارقم روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی قم در سالن جلسه های بهزیستی این استان اظهار داشت: شهر قم با شرایط زائرپذیری بسیاری که دارد نباید در جمع آوری متکدیان با سایر شهرها مقایسه شود، این در حالی است که با اقدام های خوب صورت گرفته، شاهد ارتقای این وضعیت هستیم.
وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده در سال گذشته حدود 2 هزار متکدی در قم جمع آوری شده است که تعدادی بالای این متکدیان غیربومی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی دستگاه های متولی در این عرصه، شهری بدون متکدی داشته باشیم.
هاشمی با بیان این که نیازمندان واقعی باید در قم شناسایی شوند گفت: باید پول هایی که به متکدیان داده می شود در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد نه این که به افرادی داده شود که صلاحیت این کمک های مردمی را ندارند.
وی ادامه داد: مردم قم به دلیل اعتقادهای مذهبی که دارند به این متکدیان کمک می کنند و این امر باعث فعالیت بیشتر آنها می شود ضمن این که از وضعیت مالی این افراد اطلاع کافی ندارند.
وی با بیان این که باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم گفت: ضمانت اجرایی صد درصدی در قانون برای جمع آوری متکدیان دیده نشده است که نیازمند توجه بیشتر در این حوزه هستیم.
معاون استاندار قم تاکید کرد: باید نگاه ها را تغییر دهیم و از ظرفیت همه دستگاه ها برای مدیریت متکدیان در سطح شهر بهره مند شویم، به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار شهرداری و بهزیستی قم در رسیدگی به وضعیت متکدیان اقدام کند.
وی در بخش دیگری از جلسه بر افزایش مستمری مددجویان بهزیستی تاکید کرد و گفت: بسیاری از معلولان دارای چند معلولیتی، قادر به انجام کار نیستند که این افراد از لحاظ مالی و معیشتی در مضیغه قرار گرفته اند.
هاشمی اضافه کرد: باید از ظرفیت انجمن های معلولان در رسیدگی به مشکلات معلولان در دستگاه های مختلف بهره برد تا جامعه ای آماده و مناسب برای حضور و فعالیت آنها فراهم ساخت.

انتهای پیام/ت

پول هایی که به متکدیان قم داده می شود باید در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع آوری متکدیان در قم نسبت به سایر استان ها مناسب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..