تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاتر بودن دانش آموزان اتباع استان قم از میانگین کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که با ریاست استاندار قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اشتغال نسل آینده اظهار داشت: مسئله اشتغال‌زایی و تمرین برای ورود به بازار کار مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش بوده و این مسئله در برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان نیز دیده‌شده است.

وی بیشترین برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان را در سال‌های گذشته معرفی و بصیرتی اعلام کرد و افزود: امسال کسب مهارت‌های اقتصادی و حرفه‌آموزی نیز در برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان لحاظ شده و خوشبختانه مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به لزوم توجه به تجهیز هنرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 75 هنرستان در استان قم وجود دارد که باوجود اهمیت این مدارس در آینده شغلی دانش آموزان از کمبودهای جدی برخوردار بوده و نیازمند اعتبارات ملی برای تجهیز این مدارس هستیم.

وی حذف شهریه اتباع خارجی را موردنقد قرارداد و تصریح کرد: ارائه خدمات به اتباع یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان قم بوده اما با توجه به بالاتر بودن دانش آموزان اتباع استان از میانگین کشوری باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار جایگزینی که به  استان تعلق می‌گیرد را پرداخت کند.

شیخ‌الاسلام تعداد دانش آموزان استان را بیش از 250 هزار دانش‌آموز اعلام و خاطرنشان کرد: استان قم با توجه به افزایش جمعیت چشم‌گیر و مهاجرت‌پذیری نیازمند نگاه ویژه‌ای از طرف دولت بوده و باوجود ورد خیرین مدرسه‌ساز از همه کشور هنوز کمبودهای چشم‌گیری در حوزه امکانات و فضای آموزشی در استان وجود دارد.

وی با قدردانی از حضور خیرین در رفع کمبود فضای آموزشی در استان به‌ویژه منطقه پردیسان بیان کرد: با تمام تلاش‌های انجام‌شده در چهار سال گذشته توانسته‌ایم 100 مدرسه در استان بسازیم اما هنوز تعداد زیادی از مدارس دو شیفته بوده و با کمبود 30 مدرسه در استان مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از کسب 11 رتبه زیر صد در کنکور سال 97 خبر داد و افزود: استان قم جزء استان‌های برتر کشور در کسب رتبه در کنکور سراسری بوده و امسال با کسب 11 رتبه زیر 100 و کسب رتبه سوم رشته ریاضی فیزیک و همچنین کسب رتبه نخست زبان‌های خارجی در دو سال متوالی شاهد انقلاب علمی در استان هستیم.

ناصر حمزه‌ای نیز به ارائه گزارش از برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال دانش آموزان در 5 محور اصلی با شعار " مهارت‌آموزی" برنامه‌ریزی‌شده است.

وی تعداد دانش‌آموزانی که سال گذشته در برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کرده را 35 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به برنامه‌های که امسال برای دانش آموزان تدارک دیده‌شده پیش‌بینی می‌شود بیش از 45 هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم از نهایی شدن ثبت‌نام 26 هزار نفر در سایت همگام خبر داد و گفت: تا امروز ثبت‌نام 26 هزار نفر نهایی شده و آمار ثبت‌نام قطعی دانش آموزان تا نیمه شهریور تکمیل می‌شود و همچنین در سال گذشته 65 درصد شرکت‌کنندگان پسر و 35 درصد دختران بوده که  پسران بیشتر در رشته‌های ورزشی و دختران در کانون‌های فرهنگی و هنری شرکت داشته‌اند.

وی از عدم افزایش هزینه‌های جذب در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 80 دانش‌آموز به‌عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام‌شده و 120 دانش‌آموز از سایر استان‌ها به استان قم دعوت‌شده و تا پایان شهریور میزبان این عزیزان در استان قم خواهیم بود.

احمزه‌ای توجه به افزایش مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی دانش آموزان را یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌ها دانست و بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی توجه کمتری می‌شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 15 هزار دانش‌آموز در کانون‌های هنری مشغول تولید صنایع تبدیلی و دستی  هستند که در نمایشگاه مهارت‌های دانش‌آموزی در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم تعداد پایگاه‌های فعال در حوزه‌های مختلف را نام برد و ادامه داد: 28 پایگاه قرآنی، 60 پایگاه مهارت‌آموزی، 40 پایگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی، 65 سالن ورزشی، 4 زمین چمن  دو استخر بخشی از 400 پایگاهی است که در استان قم در حال برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/ت

75هنرستان در استان قم وجود دارد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاتر بودن دانش آموزان اتباع استان قم از میانگین کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..