تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیرین ترین لحظه کار خبر، گره‎گشایی از مشکلات مخاطبان است/ دوست دارم اولین رسانه‎ای باشم که ظهور امام زمان (عج) تیتر می‎کنم

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1397/05/17 شناسه خبر: 1395878

خبرنگار پیشکسوت زنجان گفت: شرین‌ترین لحظات کاری من وقتی است که مشکلی از مشکلات مخاطبان به دلیل پیگیری‌های رسانه‌ای من و همکارانم رفع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، 17مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، مسوولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند.

این روز که سالروز شهادت شهید محمود صارمی است فرصتی است تا با فعالان این عرصه به گفت‎و‎گو نشسته و دغدغه‎های این قشر را از زبان خودشان شنید.
قنبر رسولی؛ مدیر خبرگزاری فارس در استان زنجان یکی از پیشکسوتان این عرصه است که فعالیت خبری خود را از 20 سال پیش آغاز کرده و امروز هم در این عرصه حضور جدی دارد.
وی در ابتدای گفت‎و‎گو با خبرنگار موج رسا، از علاقه‎مندی‏هایش به عرصه خبر از دوران نوجوانی و جوانی می‎گوید که در آن روزها برای رسانه‎های مختلف استان خبر می‎نوشت.
اولین مطلب و نوشته‌اش با عنوان "بازهم نان و نانوا" به سال 1378 در نشریه پیام زنجان بود که این جوان زنجانی به وضعیت نامطلوب پخت نان و عدم بهداشتی بودن نانوایی‎ها در آن مطلب پرداخت.


*ورود رسمی به کار خبرنگاری
او می‏گوید: در یکی از روزهای سال 82 که به آرایشگاه مراجعه کرده بودم، فرم فراخوان باشگاه خبرنگاران جوان استان زنجان را در روزنامه جام جم دیدم و اطلاعات خود را تکمیل کرده و به آدرس باشگاه فرستادم اما پس از چندی این نامه به دلیل نبود آدرس دقیق برگشت داده شد و من دستی نامه را به باشگاه خبرنگاران که آن زمان در سعدی شمالی بود، رساندم.
این خبرنگار زنجانی ادامه می‎دهد،یادم می‎آید عنایت‎الله احمدی در آنزمان معاون خبر بود و دکتر سعیدی کلاس‎های دوره خبرنگاری را برگزار می‎کرد، این اولین ورود رسمی من به خبر به صورت حرفه‌ای بود.
رسولی با بیان اینکه چند سال پس از فعالیت در باشگاه خبرنگاران به مرکز صدا و سیمای زنجان برای ادامه فعالیت رفتم، افزود: پس از آن نیز دو سالی با هفته‎نامه حدیث زنگان همکاری داشتم و به مدت دو سال نیز روزنامه جام جم استانی را با همکاری برخی از دوستان منتشر کردیم.
نایب رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان در خصوص تاثیرگذاری کارش در عرصه خبر در خانواده، می‎گوید عرصه خبر همواره سختی‎های خود را دارد و امکان ندارد که خانواده درگیر مسائل خبری نشوند خانواده من هم با من درگیر مشکلات بوده و در این کار استرس‎زا شریک هستند.
مدیر خبرگزاری فارس در استان زنجان ادامه می‎دهد: پس از چند سال فعالیت در عرصه خبر سرانجام مدیریت خبرگزاری فارس زنجان را عهده دار شدم و از سال 83-84 تا کنون در این مجموعه خدمت می‎کنم.

 

*کار خبر هیچ‎گاه تعطیل بردار نیست
رسولی اضافه می‎کند: کار خبر هیچ‎گاه تعطیل بردار نبوده و خبرنگار روز تعطیل و جمعه ندارد، با این وجود به واسطه حضورم در این عرصه چند نفر از خانواده‎ام نیز در این عرصه حضور یافته و خوشبختانه موفق بوده‎اند اگر چه با توجه به سختی‎ها و مشکلات کار خبر، هیچ‎گاه پیشنهاد حضور در این عرصه را به دوستان و خانواده نداده‎ام.
وی در مورد بهترین تیتر خبرش هم گفت: در طی این سال‎ها تیترهای امید بخش بسیاری را زده‎ام اما دوست دارم خودم و رسانه‎ام اولین مجموعه‎ای باشیم که ظهور امام زمان (عج) تیتر می‎کنیم.
رئیس قشر بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه پیگیری مشکلات مردم از جمله کارهایی که در رسانه شیرینی خاصی داردٰ، گفت: با توجه به اینکه مردم اعتماد خوبی به خبرگزاری فارس دارند دوست دارند که مسائل و مشکلات خود را در این رسانه اعلام کنند.
وی با بیان اینکه شرین‌ترین لحظات کاری من وقتی است که مشکلی از مشکلات مخاطبان به دلیل پیگیری‌های رسانه‌ای من و همکارانم رفع می‌شود؛ ادامه داد: خوشبختانه در استان زنجان رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند و همین سند افتخار من و همه همکارانم در رسانه‌های مختلف است.

 

*خبر شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی تلخ‎ترین خبر
رسولی با اشاره به خبر سرقت مسلحانه در بازار زنجان و پیگیری خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات آن، گفت: در آن روز یکی از افرادی که در شرکت جنب خبرگزاری کار می‎کرد به شدت پیگیر این خبر بود، که متاسفانه متوجه شدیم ماموری که در این عملیات به شهادت رسیده دایی بزرگوار ایشان است و این لحظه برایم سخت و دردآور بود. البته شهید بزرگوار شهید نجفی را چندین بار دیده بودم و انسان بسیار خوب و وارسته‌ای بود که در راه تامین امنیت شهروندان زنجانی به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه یکی از خبرهای ناگوار و سختی که من و برخی رسانه‌های استان پیگیر و کار کردیم مربوط به رفتار نادرست در یکی از مراکز نگهداری کودکان بود؛ گفت: در آن سال به خاطر پیگیری و انعکاس این خبر که بسیار برایم دردآور بود از سوی نشریه جوان همشهری به عنوان یکی از هفت جوان برگزیده سال انتخاب شدم.
وی گریزی هم به مشکلات عرصه خبر زد و گفت: ضرب‎المثلی در بین ترک‎ها رایج است که می‎گوید "هامنی بزر، اؤزی لوت گزر" -به همه زیبایی می‎بخشد، اما برای خودش چیزی ندارد- در واقع خبرنگاران نیز مشکلات جامعه را بیان می‎کنند اما مشکلات خودشان همچنان پابرچاست، در واقع کار فرهنگی همچون کندن چاه با سوزن است تنها علاقه و ارق باعث ماندگاری در این کار می‎شود.
خبرنگار پیشکسوت زنجان ادامه می‎دهد: به دلیل مشکلات موجود در این عرصه، بسیاری از همکاران با پیشنهادات سازمان‎ها جذب می‎شوند و تنها کسانی که علاقه بسیاری به این کار دارند، در این عرصه باقی می‎مانند.
وی نداشتن بیمه خبرنگاری را یکی از مشکلات این قشر عنوان می‎کند و می‎گوید: نداشتن حقوق مکفی و ثابت، نداشتن امنیت شغلی و بضاعت مالی کم موجب شده تا خبرنگاران از رسانه‎ای به رسانه دیگر جابه‌جا شده و در اوج مظلومیت کار کنند.
مدیرخبرگزاری فارس در استان زنجان با بیان اینکه بیمه من سال 92 قطع شد و 6 ماه معلق ماند، افزود: کار خبر بدون بیمه کار مشکلی است و ممکن است اتفاقات تلخی برای خبرنگار بیفتد. 
رسولی مخابره اخبار خوب، مفید و امید بخش را مطالبه مقام معظم رهبری از اصحاب رسانه عنوان می‎کند و می‎افزاید: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور به گونه‎ای که است بسیاری از اصناف گلایه‎مندی دارند اما خبرنگاران می‎توانند با انتشار خبرهای امید بخش، حداقل در کنار مردم باشند و اجازه سوء استفاده از این فضا را به بد خواهان نظام و انقلاب ندهند.
وی گفت: خبرنگاران باید  فضا را تلطیف کرده و کاری کنند تا مردم امید داشته باشند،این قشر می‎توانند با روشنگری در خصوص فسادهای موجود در جامعه به مسئولان کمک کنند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیرین ترین لحظه کار خبر، گره‎گشایی از مشکلات مخاطبان است/ دوست دارم اولین رسانه‎ای باشم که ظهور امام زمان (عج) تیتر می‎کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..