تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سردشت رتبه سوم استانی در پرداخت تسهیلات روستایی را کسب کرد

ساعت: 15:42 منتشر شده در مورخ: 1397/05/17 شناسه خبر: 1396020

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سردشت گفت: سردشت پس از ارومیه و مهاباد رتبه سوم پرداخت تسهیلات روستایی استان را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از اروم نیوز، پیمان بریاجی امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سردشت، افزود: در چهارماهه اول امسال ۲۷۰ پرونده با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کارگروه اشتغال شهرستان مصوب شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال در کارگروه اشتغال استانی تصویب شد و سایر طرح های زیر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم به تعداد ۱۵۹ طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به بانک های عامل کشاورزی، کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک در شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سردشت ادامه داد: ۲۲ پرونده به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آماده پرداخت در بانکهای عامل هستند، و ۷ طرح نیز با مبلغ ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی همچنین در خصوص پرونده های طرح شده در کارگروه اشتغال فراگیر، بیان کرد: ۲۸ طرح با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در زمینه اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان تصویب شده است و علیرغم اینکه به بانک معرفی شده اند اما متاسفانه هیچیک از آنها موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

بریاجی در رابطه با طرح های ثبت شده در سامانه کارا، اضافه کرد: یکهزار و ۷۹ طرح در زمینه های اشتغال فراگیر و روستایی در این سامانه ثبت شده است که شامل ۲۲ مورد خدمات، ۱۱۰ مورد صنعت و ۹۴۷ مورد دیگر در بخش کشاورزی است.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری چون برای نخستین بار در کشور ارائه شده قطعا ایراداتی دارد اما باید با امیدواری و تلاش در این راستا حرکت کرد.

نژاد جهانی گفت: مسئولان ادارات شهرستانی در مورد وام های اشتغال روستایی و عشایری گام های ارزنده و خستگی ناپذیری را در جهت پیگیری و تعقیب هدفمند طرح ها برداشتند اما در مجموع معتقد به چنین آمارهای مقایسه ای نیستم.

وی افزود: در شرایطی که آمار بیکاری شهرستان با ۲۳ درصد و دو برابر میانگین استانی بوده، وجود ۱۹ هزار خانوار روستایی در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز، داشتن ۲۷۱ روستای شناسنامه دار، و پتانسیل مراکز جمعیتی مثل روستای بزرگ نلاس با ۱۰ هزار نفر جمعیت با این شاخص ها از وضعیت فعلی نگران هستم و امیدوارم جهش خوبی در این خصوص اتفاق افتد.

جهانی همچنین با اشاره به اینکه دشمنان، کشور را در شرایط ویژه جنگ اقتصادی قرار داده است، گفت: وظیفه ما شهروندان در چنین شرایطی دوری از ناآرامی، آشوب، و اغتشاش است و با این نگاه وظیفه سنگینی را در کشور بر عهده داریم که باید هر شخصی با ورود به حوزه اشتغال زایی، ایده پردازی ها و خلاقیت ها را به مهارت و کارآفرینی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: در تمامی دولت های گذشته نوسانات ارز شیب ملایمی داشت به همین جهت اقتصاد و مدیریت کشور قابل برنامه ریزی بود اما در دوره ای خاص که به اندازه تمامی ادوار نفت هم فروخته شد متاسفانه با به وجود آمدن نوسانات شدید قیمت ارزی و پدیده های آن، بلایی جبران ناپذیر کشور را درگیر کرد که برای دهها سال دیگر احتمالا دوام داشته باشد.

با تدابیر اندیشیده شده این وضعیت و آسیب های رکودی تا حدودی مدیریت شد ولی به علت اتفاقاتی که خارج از یک اراده برنامه ریزی شده مبتنی بر بدعهدی های بین المللی بود فضایی ناخوشایند را در جامعه درست کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سردشت رتبه سوم استانی در پرداخت تسهیلات روستایی را کسب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..