تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از ۱۰۰ پروژه کسر خدمت سربازی

ساعت: 10:44 منتشر شده در مورخ: 1397/05/17 شناسه خبر: 1395911

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی اردبیل خبر داد؛

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل از حمایت ۱۰۰ پروژه کسر خدمت سربازی در کشور خبر داد و گفت: سازمان بسیج علمی بدور از جناح های سیاسی صرفاً در صدد حمایت از مخترعان و نخبگان استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلان‌ما،فاضل احدی در نشست مشترک مسئولین و جمعی از اعضای خانه نخبگان علمی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با شورای علمی دانشگاه محقق اردبیلی که بعداظهر روز یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در سال ۸۸ بنا به فرمود: ه مقام معظم رهبری در راستای جنبش نرم افزاری تشکیل شد و نخبه پروری و نخبه یاری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های سازمان بسیج علمی گفت: این سازمان متشکل از مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران، خانه نخبگان علمی، کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی، مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات فنی و تجربی گیاهان دارویی استان اردبیل می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان افزود: مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی استان اردبیل از سال ۹۴ آغاز به فعالیت کرده است و کتاب دانشنامه گیاهان دارویی و سایت این مرکز از دستاورد‌های ان می‌باشد که در سال جدید می‌خواهیم فعالیت‌های این مرکز را ارتقا بخشیم تا با هدایت درست از پتانسیل‌های استان به بهترین نحو استفاده شود.

وی تصریح کرد: مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران سازمان بسیج علمی و پژوهشی اولین سازمانی است که از ایده مخترعان جهت تبدیل به محصول اولیه حمایت می‌کند و حمایت‌های مادی این سازمان بلاعوض می‌باشد و طرح‌های متقاضیان در کارگرو‌های تخصصی با حضور داوران که از اساتید دانشگاهی هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از تایید نهایی مبلغ تصویب شده در سه مرحله با توجه به پیشرفت کار پرداخت می‌شود.

احدی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی به دور از جناح‌های سیاسی صرفا در راستای پیشرفت و توسعه استان فعالیت می‌کند، افزود: حمایت‌های این سازمان در ۱۱ بخش می‌باشد که کسر خدمت، حمایت مادی، حقوقی، اداری از جمله حمایت‌ها می‌باشد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار ۱۰۰ پروژه کسر خدمت سربازی برای مقاطع ارشد و دکتری مورد حمایت قرار می‌گیرد و اگر استان اردبیل در ارائه پروژ‌های کاربردی فعال باشد می‌تواند سهم بیشتری از این برنامه را به خود اختصاص دهد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خاطر نشان کرد: اخیرا برنامه‌ای مبتنی بر بکارگیری سربازان متناسب با تخصص و رشته‌های تحصیلی شان در نظر گرفته شده است که اجرای این برنامه می‌تواند در بهره گیری از پتانسیل‌های جوانان توانمند استان و پیشرفت و توسعه موثر باشد.

در ادامه مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی استان اردبیل اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵ ستاد کل نیرو‌های مسلح حمایت از پروژه‌های کسر خدمت را عهده دار بود ولی از سال ۹۶ حمایت از پروژه‌های کسر خدمت به سازمان بسیج علمی داده شده است و خانه نخبگان علمی بسیج هم براساس موضوعات احصا شده می‌تواند عناوین پروژه‌های کسر خدمت را مشخص کند.

علی نعمتی مقدم تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند پروژ‌های مورد نظرشان را در قالب پروپوزال دانشگاهی به همراه رزومه خود و استاد مربوطه به سازمان بسیج علمی استان ارسال کنند و بعد از پیش داوری در استان طرح‌های مورد تایید به تهران ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: سازمان بسیج علمی موازی کاری با پارک علم و فناوری و مراکز رشد و ... ندارد بلکه اولین سازمانی است که از ایده حمایت می‌کند و خوشبختانه در سال جاری حمایت از طرح‌های نیمه حرفه‌ای از مبلغ ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

نعمتی مقدم افزود:مرکز رشد سازمان بسیج علمی مجهز به کارگاه در بخش برق و الکترونیک است که دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی اذعان داشت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی از تیم‌های برگزیده در استارت اپ‌ها هم حمایت می‌کند به گونه‌ای که تیم‌های برتر می‌توانند با ارئه طرح خود در قالب فرمت طرح‌های سازمانی مورد حمایت قرار بگیرند.

همچنین رئیس شورای علمی دانشگاه محقق اردبیلی از برنامه‌های سازمان بسیج علمی و پژوهشی استقبال نمود و افزود: متاسفانه اساتید و دانشجویان از برنامه‌های مهم این سازمان بی اطلاع بودند و حضور مسئولین سازمان بسیج علمی و اطلاع رسانی آن‌ها بستر مهمی برای اگاهی دانشجویان و اساتید برای ارائه طرح‌های کاربردی به این مجموعه جهت حمایت و پروژ‌های کسر خدمت سربازی می‌باشد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از ۱۰۰ پروژه کسر خدمت سربازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..