تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطره نگاری خبرنگاران از پرحاشیه ترین اتفاقات خبرنگاری

خاطره نگاری خبرنگاران از پرحاشیه ترین اتفاقات خبرنگاریبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته در مراسمی از خبرنگاران سازمان صدا و سیما تجلیل شد به همین بهانه با تعدای از خبرنگاران که تقدیر شدند گفتگو کردیم.

سمیه مردانی خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان بعد از تقدیر درباره شغل خبرنگاری وپرداختن به دغدغه  مردم بیان کرد: در روزهای اخیر گزارشی از حال روز کمدی های سینمای ایران تهیه کردم که مردم در صفحه شخصی من بسیار تشکر کردند زیرا مردم هم از وضعیت کمدی های سینمایی ناراضی بودند و اغلب می گفتند نمی توانیم با خانواده این فیلم ها را ببینیم به هرحال من به عنوان خبرنگار به دنبال دغدغه مردم هستم و هر آنچه که در حوزه  فرهنگ گزارش تهیه  می کنم یا سوژه ای در نظر می گیرم هدفم رضایت مردم بوده است و همیشه سعی کردم واقعیت را بیان کنم. به نظرم خبرنگاری یعنی عشق ،هیجان و از خودگذشتگی است.

محمد پالیز پیشه خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نیز در گفتگویی کوتاه از بهترین خاطراتش که در حوزه  ورزش داشت، گفت: اول اردیبهشت سال  ۹۴ فصل جدیدی در زندگی من آغاز شد‌ فصلی با روزهای پرخطر، پر استرس، جذاب و در عین حال شیرین.

پالیز پیشه گفت:خبرنگاری دریچه نویی در زندگی من بچه تنبل اما به شدت کنجکاو بازکرد که شاید قبل از آن فقط می توانستم در عالم رویا بیینم. شاید هیچ وقت فکر نمی کردم این شغل شریف برای اهالی خبر تا این اندازه بالا و پایین داشته باشد.با توجه به اهمیت اخبار فدراسیون فوتبال و تیم های ملی برای جامعه شاید خیلی سخت باشد که اخبار نا امید کننده از وضعیت این حوزه برای مردم مخابره شود اما به عنوان رابط این حوزه همیشه دوست داشتم ضمن آگاه سازی مردم نسبت به اینگونه اخبار، خبرهای خوشی به آنها بدهم.به همین دلیل خبرهای خوب این حوزه همیشه از خاطرات خوب من محسوب می شود.

اولین دقایق ۲۳ خرداد ۱۳۹۶(دیدار تیم ملی ایران با ازبکستان که با دومین صعود متوالی این تیم به جام جهانی همراه شد، البته این بازی از ساعت ۲۱ روز بیست و دوم خرداد برگزار شد) برای من یک خاطره جالب و در عین حال بسیار شیرین داشت. درست زمانیکه میکروفون رو از مسئول سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تحویل گرفتم تا ضمن تبریک به کارلوس کی روش از او  یک سوال فنی بپرسم بزرگ تر های تیم ملی یعنی اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی برای تشکر از سرمربی با بطری های پرآب به داخل سالن ریخته و این بطری هارو روی سر کی روش خالی کردند و من متعجب شدم و  از  پرسیدن سوال منصرف شدم .

زهرا چخماقی خبرنگار سابق باشگاه خبرنگاران جوان و خبرنگار فعلی واحد مرکزی خبر درخصوص بسته داغ  مجازی که بازخوردهای بسیاری هم داشته گفت : داغ های مجازی دو هفته است راه افتاده من در این دو هفته بازتاب های خوبی دیدم و از این اتفاق خوشحال هستم. بسته ای که به نظرم به تدبیرمدیران خبر راه افتاده است البته امروز روز خبرنگار است و به تمام اهالی خبر تبریک می گویم زیرا شغل سخت ولی دوست داشتنی دارند شغلی که اگر از تمام خبرنگاران هم بپرسید که چرا با این همه سختی آمده اند ، میگویند دوستش داریم چون شاید بتوانیم بعد از کار برای کسی قدمی برداریم.

جخماقی گفت:مسئولان از خبرنگارانی که انتقادی کار می کنند کمی حساب می برند و بیشتر می ترسند و برخی اوقات خودشان را مجبور به پاسخگویی می کنند.

آرش رضوانی خبرنگار ورزشی و بدون تعارف خبرگزاری صدا و سیما در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطالبه گری خبرنگار را وظیفه خود دانست و گفت: خبرنگار برای مردم احقاق حق می کند به هرحال خودت را باید آماده  خیلی از واکنش ها کنی و وقتی محبت های مردم را می شنویم دیگر آن همه هجمه را فراموش می کنیم.

اما در فضای مجازی عده ای چون گزارش های ما را نمی پسندند عجیب ترین تهدید ها و توهین ها را می کنند ای کاش این فرهنگ جا بیفتد که در مقابل نقد ، واکنش های بدی نداشته باشیم.اما در کل خبرنگاری یعنی عشق، صبوری و درآمد کم است.

یوسف سلامی از خبرنگاران سابق باشگاه خبرنگاران جوان و فعلی واحد مرکزی گفت : افتخار می کنم باشگاهی بودم و در هرجایگاهی که هستم می گویم از باشگاه خبرنگاران جوان شروع کردم و همیشه پرچمش بالاست.

سلامی گفت:تهدید و توهین هم در صفحه های شخصی مجازی درباره گزارش ها می بینیم به هرحال حرفهایی زده می شود من خیلی موافق نیستم که اگر کسی نقدی دارد می تواند نقدش را بهتر بیان کند به واقع ما یک ویترین در رسانه صدای مردم هستیم اصلا ما خودمان را جدا از مردم نمی دانیم و خبرنگاری یعنی عشق، خلاقیت، نوآوری که البته هرکسی هم نمی تواند خبرنگار شود.

اصغری گوینده پیشکسوت هم اظهار داشت:خبر لحظه به لحظه در زندگی تمام ما جریان دارد من خودم وقتی خبر میخواندم خبرهای موفقیت هموطنان در عرصه علمی فرهنگی بود به نظر من رسانه بایدآیینه  تمام نمای خواسته های مردم باشد و منعکس کننده  واقعیت های جامعه باشد به همکاران عرصه خبر تبریک می گویم که در این عرصه بسیار سخت تلاش کردند تا به خبر ها جان بدهند.

فرخی نژاد گوینده پیشکسوت اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه ایثار و از خود گذشتگی در تمام مراحل تهیه خبر را من در رسالت خبرنگاری می بینم حتی از جان همکاران ما شهید صارمی و خزایی و خیلی از خبرنگاران که برای انجام رسالتشان جان خود را فدا کردند راهم شاهد بودیم.

انتهای پیام/

خاطره های جالب خبرنگاران از روز های استرس خبرنگاری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطره نگاری خبرنگاران از پرحاشیه ترین اتفاقات خبرنگاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..