تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهار نظر یک شاعر درباره ترانه سرایی/ ترانه هایمان روایت گریز شدند

ترانه هایمان روایت گریز شدند

جواد نعمتی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روایتگری در شعر و ترانه امروز گفت: در شعر و ترانه امروز روایت صورت نمی گیرد؛ بلکه شاعران فقط یک وضعیت را توصیف می کنند. ما نبايد توصیف را در شعر و ترانه با روایتگری اشتباه بگيريم. روایت باید چهارچوب داستانی داشته باشد. اگر ترانه هایمان روایت مدار بود، ساخت یک وضعیت در نقطه ای شروع می‌شد و تا پایان ادامه پیدا می کرد.

وی افزود: در حال حاضر آهنگ های دو تا سه دقیقه ای تولید می شود و ترانه هایمان نهایت چهار یا پنج بند دارد. حوصله مخاطب هم به گونه ای شده است که این نوع موسیقی را بيشتر می پذیرد. به همين دليل ترانه هایمان روایت گریز شدند و به سمت وضعیتی رفتند که حس  و حال دقیقه ای را توصیف می کنند و این مسئله در ترانه های اجتماعی و عاشقانه بيشتر دیده می شود.

نعمتی با اشاره به اینکه مخالف این هستم که مخاطب ما متوجه سطحی بودن ترانه ها نمی شود، اظهار كرد: چون ترانه هایمان سطحی بوده است، مخاطبان موسیقی هم به این ترانه ها عادت کردند. اتفاقا من معتقدم برخی دوستان خواننده سواد شعری ندارند؛ سواد موسیقی شان خوب است؛ اما چون سواد شعری ندارند نمی توانند برآورد کنند چه اثری را مخاطب قبول می کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جامعه ما باسواد هستند و فقط ادبیاتی ها نیستند که سواد دارند، تصریح کرد: جامعه ما از نظر سطح علم و شعور بالا رفته است؛ اما خوراکی که به مردم داده می شود خوراک سطحی است. در موسیقی ما یک مثلث ارتباطی بین خواننده، آهنگساز و شاعر وجود ندارد.

انتهای‌ پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهار نظر یک شاعر درباره ترانه سرایی/ ترانه هایمان روایت گریز شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..