تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیفیت آب شرب در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود/ ۱۲۱ روستای استان زنجان با چالش کمبود آب مواجه هستند

ساعت: 16:36 منتشر شده در مورخ: 1397/05/16 شناسه خبر: 1395717

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به کنترل کیفیت آب شرب در روستاها گفت: کیفیت آب شرب در روستاهای استان زنجان به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رضا کابلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حوزه آب استان زنجان اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و مصرف آب و برداشت‌ها بیرویه از چاه‌های غیر مجاز و همچنین تاسیسات فرسوده از جمله عواملی هستند که بحران آب در استان زنجان را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان 121 روستا از نظر وضعیت منابع آبی دچار چالش هستند بیان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم مشکل این روستاها برطرف شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به تامین آب شرب برخی از روستاهای استان زنجان به روش سیار افزود: برخی از روستاها در استان زنجان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند که با تانکر‌های آب در صدد تامین آب مورد نیازشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب فاضلاب برای حل مشکلات این 121 روستا برنامه‌ مدون و شفافی دارد خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک سایر نهادها و مشارکت‌های مردمی این برناهه‌ها به مرحله اجرا برسد.

کابلی در مورد کمبود تانکر به منظور آب رسانی سیار به روستاها افزود: مشکل کمبود تانکر در جلسه شورای برنامه ریزی نیز مطرح شد و استاندار نیز تاکید بر حل این مشکل داشتند گفت: در حال حاضر با یکی از شرکت‌ها قراردادی به منظور تامین آب شرب روستاییان منعقد کردیم و دو تانکر ویژه آب رسانی به روستاها فعالیت می‌کنند.

آبفار

وی با اشاره به استفاده از مشارکت‌های مردمی در حل مشکلات آب در روستاها افزود: خود روستاییان مشارکت‌های بسیاری خوبی را با شرکت در خصوص تامین آب شرب دارند و در تلاش هستیم از ظرفیت خیران نیز در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه کیفیت آب از پارامتر‌های مهم‌ بوده که پیگیری می‌شود چرا که کیفیت آب از خطوط قرمز ما است افزود: کیفیت آبهای روستایی در استان زنجان کنترل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سطح استان زنجان آب‌ آشامیدنی در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود.

کابلی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها با کمبود آب مواجه هستیم و تامین آب شرب آنها نیز به دلیل شور بودن آب‌های زیرزمینی ممکن نیست بیان کرد: در این روستاها تا حل دائمی مشکل آب، به صورت موقتی دستگاه‌های آب شیرین کن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آب رسانی به 218 روستا با مشارکت‌های مردمی برنامه ریزی شده است افزود: از این تعداد 149 روستا به اتمام رسیده و 37 روستا نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیفیت آب شرب در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود/ ۱۲۱ روستای استان زنجان با چالش کمبود آب مواجه هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..