تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی مسیر دوچرخه سورای از چیتگر تا میدان آزادی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، منوچهر نوذرپور در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه 22 دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف است و این منطقه ظرفیت خوبی را در بحث تفرجگاهی و تفریحی دارد که به عنوان مثال می‌توان دریاچه شهدای خلیج فارس را مثال زد.

وی تصریح کرد: بوستان‌های جنگلی از جمله خرگوش‌دره، وردآورد و ... مکان‌های مناسبی برای حضور شهروندان در این منطقه است ضمن اینکه با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌های بهره‌وری از این امکان صورت گرفته و برای هر کدام مدیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که البته برای استفاده شهروندان از این اماکن باید اطلاع‌رسانی شود.

نوذرپور همچنین به مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در محلات اشاره کرد و گفت: مسیر طولانی نیز برای دوچرخه‌سواری به طول 22 کیلومتر از میدان آزادی تا دریاچه چیتگر پیش‌بینی شده است که بخش عمده‌ای از کار انجام شده و انشاءالله به زودی این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: این منطقه به عنوان منطقه تفرجگاهی و تفریحی پذیرای مردم است و شهروندان می‌توانند با حضور در این منطقه از آب و هوای آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت دریاچه خلیج فارس در اختیار شهرداری منطقه 22 قرار ندارد گفت: مدیریت منطقه در اختیار سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است که البته شهرداری منطقه بعضا در برخی از موارد از جمله آب دریاچه خلیج فارس این سازمان را همراهی می‌کند.

نوذرپور گفت: تامین آب دریاچه خلیج فارس از طریق آب سازمان منطقه‌ای است که در این زمینه شهرداری منطقه هماهنگی های لازم را انجام می‌دهد و امسال نیز به همین ترتیب تلاش خواهیم کرد.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: در بحث صرفه‌جویی آب دریاچه خلیج فارس نیز این موضوع از طریق شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌پذیرد و قاعدتا ملاحظات در این بخش نیز رعایت می‌شود.

وی در ادامه نشست خبری به خدمات در منطقه 22 اشاره کرد و گفت: بخش اصلی خدمات محله‌ای است و ما باید پاسخگوی محلات باشیم ضمن اینکه منطقه 22 کارکرد فرامنطقه‌ای دارد و این موضوع در طرح جامع پیش‌بینی شده است.

نوذرپور با بیان اینکه منطقه 22 به عنوان مرکز ثقل شهر تهران تعریف شده است گفت: این منطقه کارکرد فرامنطقه‌ای دارد و در طرح جامع فعلی دو کارکرد مهم از جمله کارکرد تفریحی،‌تفرجگاهی و گردشگری برای شهروندان تهرانی و همچنین کارکرد دانشگاهی پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه 22 گفت: دانشگاه علامه در منطقه 2 مستقر است و قرار است مجموعه دانشکده‌های این دانشگاه به دانشگاه علامه در منطقه 22 اضافه شود و ما شاهد شهر دانشگاهی در منطقه 22 باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در زمان شکل‌گیری منطقه 22 در سنوات گذشته و با شکل‌گیری واحدهای مسکونی زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در نظر گرفته نشده است و همین امر ما را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

نوذرپور گفت: هم اکنون با این جمعیت و پروانه‌های صادر شده برای حدود 520 هزار نفر جمعیت بوده که هم اکنون جمعیت ساکن در این منطقه به حدود 200 هزار نفر می‌رسد که با توجه به جمعیت فعلی و جمعیت آینده سرانه‌ها در حوزه‌های آموزشی، درمانی، هنری، فرهنگی و ورزشی با مشکل روبرو است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه خدماتی درمنطقه 22 با مشکل جدی روبروست گفت: در زمانی که در این منطقه ساخت و ساز می‌شد باید به این موضوع توجه می‌شد که متاسفانه این امر محقق نشده است و هم اینک ما را با مشکل جدی روبرو کرده است.

شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از هزینه‌های پروژه شهرداری و سایر مناطق دیگر از طریق درآمد حاصله از پروانه‌های ساخت و ساز در منطقه 22 تامین شده است گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توانیم به پروژه امام علی اشاره کنیم.

نوذرپور گفت: در سال‌های 94 و 95 درآمد حاصل از صدور پروانه در منطقه 22 به هزار میلیارد تومان می‌رسید به طوریکه سال گذشته درآمد حاصله در این بخش 110 میلیارد تومان بوده است.

وی به تمهیدات پیش‌بینی شده برای توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه 22 اشاره کرد و گفت: در این منطقه نیز ناوگان اتوبوسرانی مانند سایر مناطق تهران فرسوده است که باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی گفت: در بخش مترو نیز تلاش می‌شود یک خط به محدوده 22 اختصاص یابد که البته مطالعات در این بخش انجام شده است و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

شهردار منطقه 22 گفت: در افق 1405 و در طرح جامع جمعیت منطقه 22، 500 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

نوذرپور در ادامه به عدم ایمنی برج‌ها در منطقه 22 اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم و جدی ایمنی برج‌هاست که در این زمینه باید برج‌هایی که مسائل ایمنی و تایید آتش‌نشانی را نداشته‌اند پایان کار داده نمی‌شد اما این موضوع نیز نادیده گرفته شده و بسیاری از این برج‌ها بدون تاییدیه آتش‌نشانی پایان کار اخذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: اخذ تاییدیه آتش‌نشانی به معنای این است که برج مسائل ایمنی را رعایت کرده است و نیز شاهد هستیم بسیاری از این برج‌ها علیرغم اینکه این تاییدیه را ندارد اما شهروندان در آنجا ساکن شده‌اند.

شهردار منطقه 22 خاطر نشان کرد: بر همین اساس کمیته‌ ایمنی در منطقه مستقر شده است که از فعالیت این کمیته بیش از 3 ماه می‌گذرد که اعضای آن متشکل از نمایندگان سازمان آتش‌نشانی، خدمات شهری، اجرائیات، بازرسی و حقوقی است و ساختمان‌های بزرگ را بازرسی می‌کنند و نتایج آن را در کمیته ایمنی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

وی گفت: در صورتی که برج‌ها ناایمن باشند این موضوع به اشخاص حقیقی ابلاغ می‌شود و آنها نیز فرآیند ایمنی ساختمان را انجام دهند.

نوذرپور در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 22 در بخش سرانه‌های آموزشی نیز اقداماتی انجام داده گفت: متاسفانه منطقه 22 در بحث مدارس با مشکل جدی روبروست و حدود 14 هزار نفر از دانش‌آموزان این منطقه برای مباحث آموزشی به مدارس مناطق 2 و 5 می‌روند و بر همین اساس شهرداری منطقه 22 تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا رساند تا در بحث ساخت مدرسه علیرغم اینکه وظیفه شهرداری نیست کمک‌هایی را انجام دهد.

وی گفت: در همین زمینه دو قطعه زمین به آموزش و پرورش واگذار شده و بیش از 6 ماه از آن زمان می‌گذرد اما هنوز اتفاقی در بحث ساخت این مدارس نیفتاده است.

شهردار منطقه 22 با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه 22 با هیچ‌گونه تخلفی کنار نخواهد آمد گفت: این تخلفات چه از طریق شهرداری، نیروهای مسلح، دولت، اشخاص حقیقی و حقوقی باشد باید برخورد جدی شود. متاسفانه در سال‌های گذشته تخلفات بسیاری در منطقه 22 صورت گرفته است و بسیاری از ساخت و سازها بدون اخذ پروانه انجام شده است.

نوذرپور همچنین به تخلف مجتمع پروژه ایران‌مال اشاره کرد و گفت: این پروژه 7 پروانه برای ساخت و ساز اخذ کرده است و تخلفاتی را نیز هم‌اکنون دارد و آنچه را که بر روی زمین بنا کرده و آنچه را در هفتمین پروانه دارد حدود 217 هزار متر مربع اختلاف است و این اختلاف ناشی از توسعه است و بعضا به بخش‌های دیگر تبدیل شده است.

وی همچنین به بررسی تخلفات این پروژه در کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و گفت: پرونده این پروژه در تاریخ 8 اردیبهشت 97 به این کمیسیون ارجاع داده شده و قرار است پس از پیش بینی و بررسی آن تا هفته آینده رای نهایی صادر شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی مسیر دوچرخه سورای از چیتگر تا میدان آزادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..