تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبرنگاران باید در میان مردم و زبان گویای آن‌ها باشند

رئیس سازمان صداوسیما در آیین نکوداشت راویان چهل سال اقتدار ملت ایران:

خبرنگاران بايد در ميان مردم و زبان گوياي آن‌ها باشندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در در مراسم قدردانی از خبرنگاران رسانه ملی، صداقت، دانش و هنر را عامل جذابیت خبر دانست و گفت: خبرنگاران، راویانی امین، دانا، آگاه و هنرمند هستند که جهانیان از دریچه نگاه و درک آنان دنیا را می‌بینند.

دکتر علی عسکری با بیان اهمیت کار خبرنگاران در دنیای امروز رسانه‌ها به‌خصوص رسانه‌های الکترونیک و برشبکه افزود: کشور ما در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با جریان خبری دشمن در این منطقه در تقابل است و قهرمانی و پهلوانی خبرنگاران در این هماورد آشکار می‌شود. در این هماورد جوهر وجودی، اهمیت کلمات و هنر شما آشکار می‌شود.

رئیس رسانه ملی با بیان توطئه‌های دشمنان برای ناامید کردن مردم ایران و تاریک جلوه دادن آینده گفت: دشمن ۲۹۰ شبکه فارسی‌زبان راه‌اندازی و سیل اخبار بد را به سوی کشور ما روانه کرده و همین امر اهمیت رسانه که یکی از جوانب آن خبر است را نشان می‌دهد.

دکتر عسکری با اشاره به اینکه آمریکا با آگاهی از اثرگذاری اینترنت و فضای مجازی تا کنون در مالکیت اینترنت با کشور دیگری سهیم نشده است، گفت: اینترنت، سامانه‌ای قوی برای اثرگذاری و اطلاع‌رسانی است و آمریکا از آن در جهت منافع خود استفاده حداکثری می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه ادبیات بسته‌های خبری دشمن مبتنی بر ادبیات تخریبی است، گفت: ما نباید مغلوب چنین فضایی شویم و باید مراقب باشیم تراز و شأن و صحت و سلامت خبر حفظ شود.

وی افزود: هنر ما این است که ضمن بیان اخبار خوب و سازنده، هنرمندانه همه اخبار را پوشش دهیم و نقد‌های سازنده ارائه کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما، سه عنصر صداقت، دانش و هنر را در بیان اخبار موثر دانست و گفت: در هیاهوی تبلیغاتی دشمن، نوآوری و خلاقیت در بسته‌های خبری بسیار مهم است.

دکتر علی عسکری سپس از ضرورت‌های کار خبر در اوضاع کنونی سخن گفت و تصریح کرد: ما باید در میان مردم و زبان گویای آن‌ها باشیم و با آگاهی از نیاز‌های مردم، فرهنگ پرسشگری را نهادینه کنیم.

وی همچنین بر رصد دائمی رسانه‌های دشمن تأکید کرد و صیانت از هویت و برند رسانه ملی را وظیفه همه کارکنان سازمان دانست. رئیس رسانه ملی تمرکز بر نیاز‌های واقعی مردم، دفاع جانانه از نظام جمهوری اسلامی و دستاورد‌های آن و ضرورت مطالعه و پژوهش برای آگاهی از اوضاع کنونی دنیا و کشور را از دیگر نکاتی دانست که خبرنگاران باید به آن توجه جدی داشته باشند.

دکتر علی عسکری فضای مجازی را بستر مهمی برای اطلاع‌رسانی در دنیای امروز برشمرد و گفت: ما باید به اهمیت فضای مجازی واقف باشیم و با آگاهی از قواعد انتشار اخبار، هدایت افکار عمومی را به دست گیریم.

رئیس سازمان صداوسیما از توطئه آمریکا برای مقابله با کشور ایران نه در میدان جنگ که در کارزار افکار عمومی سخن گفت و تأکید کرد: دشمن به دنبال خسته کردن افکار عمومی از نظام است و با استفاده از اشتباهاتی نظیر آنچه در بازار ارز رخ داد، می‌خواهد با فشار، ایران را پای میز مذاکره‌ای بیاورد که برای ملت ایران فایده‌ای نداشته باشد و فقط جلوی قدرت ایران اسلامی را سد کند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد دو قطبی مذاکره و تحریم گفت: اخلال در کار‌ها نظیر حمله سایبری، دامن زدن به خشونت، بحران اقتصادی و انتقال رأس آشوب‌ها به خارج کشور، از برنامه‌های دشمن برای برهم زدن آرامش کشور است و آن‌ها با ایجاد این دوقطبی می‌خواهند یکپارچگی و وحدت کشور را هدف قرار دهند.

رئیس رسانه ملی سپس از عملکرد معاونت سیاسی در زمینه تبیین شعار سال و حمایت از کالای ایرانی ابراز رضایت و تأکید کرد: بر روی موضوعاتی نظیر اشتغال جوانان و قطع واردات کالا کار کنید.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از خبرنگاران خواست پیشرفت‌های کشور را برای مردم در این چهل سال تبیین کنند. رئیس سازمان صداوسیما ایران را از نظر برخورداری از مواهب طبیعی از کشور‌های برتر جهان برشمرد و تاکید کرد: کشور ما، کشوری غنی است و این توانایی باید برای مردم کشور و دنیا تبیین شود.

در این مراسم، معاون سیاسی رسانه ملی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد‌های مختلف خبری سازمان، محور‌های عملیاتی روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی را تشریح و باید‌ها و نباید‌های رسانه ملی را برای مقابله با این عملیات تبیین کرد.

در این مراسم، ضمن تجلیل از شهدای عرصه خبر (شهیدان رهبر، خزایی و شهید حسینی) از پیشکسوتان عرصه خبر فریبرز فروغی، حسن قربانی، ناصر جهانگیری، حکیم هاشمی، فریده فرخی‌نژاد، فواد بابان، سولماز اصغری، اردشیر زابلی‌زاده، ناهید تاج زاده، کاظم روحانی‌نژاد و خانواده مرحوم قاسم افشار قدردانی شد.

در پایان مراسم نیز ۴۰ خبرنگار به نشانه چهل سال روایت اقتدار ملت ایران به‌عنوان خبرنگاران برگزیده معرفی شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبرنگاران باید در میان مردم و زبان گویای آن‌ها باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..