تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصدومیت یک یوزپلنگ بر اثر تصادف جاده‌ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان، یک توله یوزپلنگ بر اثر تصادف با خودروهای عبوری در محور میامی-عباس‌آباد مصدوم و توسط مسئولان محیط زیست به مراکز درمانی منتقل شده است.

عباس‌علی دامنگیر مدیرکل محیط زیست استان سمنان ضمن بیان اینکه یک قلاده توله یوزپلنگ آسیایی در تصادف جاده‌ای در محور میامی-عباس آباد مصدوم شده است، گفت: در پی این حادثه اکیپ کارشناسان پارک ملی توران شاهرود به منطقه حادثه عازم شده تا وضعیت این گونه با ارزش، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد، تصریح کرد: محور تهران-مشهد از داخل یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌ها و کریدور حیات‌وحش ایران به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی عبور می‌کند و در سالیان اخیر براثر افزایش تردد جاده‌ای در محور مذکور شاهد افزایش تلفات حیات‌وحش به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی بوده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: در راستای حفاظت از یوز برخی تفاهم‌نامه‌ها مانند فنس کشی و علائم ترافیکی جاده و احداث روگذر بر روی محور تهران-مشهد با وزارت راه و شهرسازی امضا شده که خوشبختانه در روزهای اخیر اجرای پروژه فنس‌کشی در محدوده محور میاندشت- عباس‌آباد همراه با ایجاد کریدور زیرگذر سبز عبور حیات‌وحش (یوزپلنگ آسیایی) آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، تا کنون دستکم 6 یوزپلنگ، بر اثر برخورد با خوروهای عبوری در مسافتی 12 کیلومتری از جاده عباس‌آباد جان خود را از دست داده‌اند. پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، اوایل سال 95، وعده داده بود که این مسافت حادثه‌خیز تا پایان آبان 95 ایمن‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: تلف شدن 6 قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاده عباس‌آباد/ فنس‌کشی 30 کیلومتر از این جاده تا پایان آبان‌

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصدومیت یک یوزپلنگ بر اثر تصادف جاده‌ای در سمنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..