تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد نشاط و ارامش در جامعه با برگزاری تشکل‌های هنری

ایجاد نشاط و ارامش در جامعه با برگزاری تشکل‌های هنری: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از اولویت‌های این نهاد، تبیین تعریف درست از اقتصاد فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدجعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در نشست شورای گفت و گوی دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی افزود: باید به درستی تبیین کرد که مقصود از اقتصاد فرهنگ و هنر معیشت هنرمندان است یا چرخش اقتصادی فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری.


وی تصریح کرد: برای تبیین معنای درست از اقتصاد فرهنگ و هنر از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم.
همچنین برنامه‌های وزارتخانه در حوزه فرهنگ و هنر، گفتگو محور است و بر این اساس برش استانی این برنامه‌ها در خراسان رضوی نیز با محوریت طرح مساله در حوزه فرهنگ و هنر دنبال می‌شود.

مروارید افزود: پایش مسائل فرهنگی و توسعه بستر گفتگو بین دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری نیاز به ایجاد نشاط و آرامش در جامعه دارد و هنرمندان با خلق آثار مطلوب خود می‌توانند جامعه را به نشاط برسانند لذا در شرایط کنونی بزرگترین دغدغه هنرمندان باید ایجاد نشاط در جامعه باشد.


وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در حوزه شعر و ادب، تئاتر، خوشنویسی، آوا‌ها و نوا‌ها قطب کشور و صاحب سبک است لذا باید به جایگاه رفیع در قطب‌های مربوطه برسد. افزود: از آنجا که هشت شهر خراسان رضوی با ۲ کشور هم مرز است لذا داشتن دیپلماسی فرهنگی برای این استان، مساله اساسی است.

مروارید زیارت را یکی از مهمترین مسائل فرهنگی خراسان رضوی ذکر کرد وگفت: بعد از چند سال هنوز بسته فرهنگی استان برای زائر و مجاور یکی است در حالی که باید برای هر قشر یک بسته فرهنگی جداگانه تهیه شود.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی، ظرفیت‌های مشهد را با برند شهر گفتگو معرفی و تبلیغ می‌کند و مدیریت اجتماعی این شهر نیز بر پایه گفت و گوست، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز برای این حوزه برنامه دارد و حاضر به همکاری با شورای اسلامی شهر در این زمینه است.

علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کمبود و افزایش قیمت کاغذ، چاپخانه ها، ناشران و اهالی مطبوعات را با مشکل مواجه کرده است.


وی افزود: شاید مشکلی در تامین کاغذ و تخصیص ارز به آن وجود نداشته باشد و کارخانه‌های داخلی بتوانند کاغذ مورد نیاز را تامین کنند، اما مشکل در عدم مدیریت صحیح در این بخش است.

وی پیشنهاد کرد اتحادیه ناشران استان کاغذ را وارد کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا بتوان مشکل گرانی و کمبود کاغذ را در خراسان رضوی حل کرد.

رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مشکل اصلی در نبود مخاطب و کاهش کتابخوانی است و هیچ ستادی برای ترویج کتابخوانی در جامعه ایجاد نشده است.

انتهای پیام// ن.ط




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد نشاط و ارامش در جامعه با برگزاری تشکل‌های هنری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..