تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتابخانه امام خمینی(ره)در قم به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حسینی کاشانی،مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم  با تاکید بر عزم جدی مسئولان در حل مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگی استان اظهار کرد: افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری شهید ربانی، کتابخانه خیابان امام خمینی(ره) و اکران آزمایشی فیلم در مجموعه تالار مرکزی شهر ازجمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تقویت بخش زیرساختی فرهنگ قم بوده است.

وی از بهره‌برداری کتابخانه امام خمینی(ره) تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این کتابخانه 60 درصد پیشرفته فیزیکی داشته و امیدواریم کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری رسیده و در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد.

حسینی کاشانی با توجه به مهاجرپذیری استان قم، سرعت رشد جمعیت با تقویت زیرساخت‌ها در این استان همخوانی ندارد، بنابراین این  تطابق نداشتن، سبب شده استانداردهای لازم در زمینه ساخت‌های فرهنگی پایین بیاید.

مدیرکل ارشاد قم عنوان کرد: استانداردهای لازم در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی پایین آمده و در مقوله‌های مختلفی مثل مسجد، سینما، سالن ورزشی و مجموعه‌های فرهنگی نیازمند عزم جدی مسئولان هستیم تا مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ رفع شود.

حسینی کاشانی توجه به سه بخش تقویت ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ارتقای سرانه فرهنگی برای حل مشکلات زیرساختی استان را موردتوجه قرار داد و گفت: بر اساس این اولویت‌ها، شروع به انجام اقداماتی کرده و ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درجه‌دو ارتقاء پیدا کرد.

وی تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی حوزه فرهنگ را موردتوجه قرار داد و گفت: هم‌اکنون سه سینما با 950 صندلی در استان داریم درحالی‌که با توجه به استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان عرصه سینما تعداد صندلی‌های سینماهای استان باید حداقل به دو برابر افزایش یابد.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم حوزه چاپ و نشر کتاب، شعر آیینی، تئاتر دینی، خوشنویسی، قرآن و فضای مجازی را شش اولویت فرهنگی قم دانست و گفت: باید سعی کرد برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت متوازن دنبال شود و از انجام برنامه‌های ضربتی و مقطعی پرهیز شود. برای آنکه عقب‌ماندگی‌های زیرساختی و بودجه‌ای استان در حوزه فرهنگ جبران شود حداقل یک برنامه 5 ساله نیاز است تا این امر محقق شود.

انتهای پیام/ش

وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتابخانه امام خمینی(ره)در قم به بهره برداری می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..