تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر ذایقه سرمایه گذاران در خرید سهام

به گزارش شمانیوز، در معاملات روز جاری بورس سرمایه گذاران بیش از دو میلیارد و ۶۵۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۹۳۸ میلیارد تومان بود و در ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

فولاد مبارکه با معامله ۱۵۷ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی پارس با معامله ۱۰۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نماد‌های ملی مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، ارتباطات سیار و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد ۲۵۶ واحدی این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که مپنا، سرمایه گذاری امید و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۷ واحد بالا رفت. شاخص بازار اول ۱۱۸ واحد و شاخص بازار دوم ۸۴۳ واحد صعودی شدند.

نماد‌های پتروشیمی پارس، سایپا و ملی مس امروز با معاملات مثبت در جدول پربیننده‌ترین نماد‌های بازار قرار گرفتند.

بیشترین افزایش قیمت‌ها نیز در نماد‌های معدنی دماوند، بانک صادرات، دوده صنعتی پارس، تولید محور خودرو، حفاری شمال، باما و تکنوتار ثبت شد.

در مقابل نماد‌های مپنا، کنترل خوردگی تکین کو، کربن ایران، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، قند شیرین خراسان، تولیدی چدن سازان و فنرسازی خاور با بیشترین کاهش قیمت‌ها در انتهای جدول قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید سهام بانک ملت، پتروشیمی پردیس، فولاد کاوه جنوب کیش، باما، بانک تجارت، واحد‌های صندوق امین یکم و اوراق صکوک مخابرات بیشترین تقاضا را داشتند. حجم صف خرید در این نماد‌ها بیش از ۱۴۵ میلیون برگه بود که ۸۱ میلیون سهم متعلق به تقاضای خرید بانک ملت و ۳۹ میلیون سهم صف خرید بانک تجارت بود.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران امروز برای فروش اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک گل گهر، سهام نهاد‌های مالی بوذس، پتروشیمی شیراز و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیشترین عرضه‌ها را داشتند. حجم صف‌های فروش در این نماد‌ها حدود ۲۳ میلیون برگه بود.

بررسی عملکرد صنایع بورسی نیز نشان می‌دهد امروز شیمیایی ها، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین شاخص صنایع ذغال سنگ، انبوه سازی، سایر مالی و خودرو نیز امروز با بیشترین رشد مواجه شدند.

این گروه‌ها با معاملات مثبت سهام زیر مجموعه خود، بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذارانشان ثبت کردند.

صنایع خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و انبوه سازی، املاک و مستغلات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل گروه‌های سرمایه گذاری ها، شرکت‌های چند رشته‌ای و قند و شکر بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر بورس داشتند.

جو خرید بازار نیز متعلق به گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، انبوه سازی، املاک و مستغلات و سایر واسطه گری‌های مالی بود. در مقابل صنایع محصولات غذایی، مواد و محصولات دارویی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با بیشترین عرضه‌ها و میل به فروش مواجه بودند.

معاملات امروز با فراز و نشیب‌های نماگر بورس و تغییر مسیر نقدینگی از صنایع دلار محور به سمت نماد‌های خودرویی و ساختمانی همراه بود.

بر همین اساس سرعت جهش شاخص کاهش یافت و حتی نماد‌های همچون «فولاد» و «فارس» در پایان بازار به محدوده‌های منفی وارد شدند.

نکته قابل توجه بازار امروز خروج ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی توسط اشخاص حقیقی از گروه‌های فلزی، شیمیایی و پالایشی بود. البته طبیعی است که با رشد فزاینده قیمت‌ها و سودآوری بالا در چند روز گذشته، برخی سهامداران با انگیزه شناسایی سود کوتاه مدت اقدام به فروش کنند.

فضای روانی امروز بورس بیشتر معطوف به مساله کشف نرخ ارز در بازار دوم بود؛ و به اینکه بسته جدید ارزی عملا چه پیامد‌هایی دارد. علاوه بر این، با وجود رونمایی از کلیات بسته ارزی همچنان این پرسش مطرح است که نرخ ارز مبنا برای شرکت‌های پالایشی دقیقا چه عددی خواهد بود و بازار دوم برای ارز شرکت‌های پتروشیمی چه قیمتی را رونمایی می‌کند و همچنین قیمت پایه محصولات بزرگان گروه فلزات در بورس کالا با چه نرخ ارزی تعیین خواهد شد.

در جریان معاملات امروز بخشی از نقدینگی که عمدتا هم متعلق به سهامداران حقیقی بود، روانه سهام گروه‌های کوچکتر شد. گروه نماد‌های خودرویی، انبوه‌سازی‌ها و سیمانی‌ها امروز عمدتا در محدوده مثبت قیمت قرار داشتند.

منبع:سنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر ذایقه سرمایه گذاران در خرید سهام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..