تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بمباران هسته‌ای هیروشیما

فرادید| ششم اوت در تاریخ به روایت تصویر

1890- اولین استفاده از صندلی الکتریکی

"ویلیام کملر" قاتل محکوم به اعدام، اولین فردی بود که توسط صندلی الکتریکی اعدام شد. این اعدام در زندان "اوبرون" در نیویورک انجام شد و طرفدارانش آن را روشی سریع، مؤثر، بی‌درد و انسانی خواندند.

امروز در تاریخ

1926- شنای اولین زنی در کانال انگلیس

"گرترود ادرله" شناگر نوزده ساله المپیک در دومین تلاش خود توانست کل کانال انگلیس را شنا کند. شنای او 14 ساعت و 45 دقیقه طول کشید.

امروز در تاریخ

1945- بمباران هسته‌ای هیروشیما

در ساعت 8:16 صبح، اولین بمب اتمی جهان در هیروشیما، ژاپن منفجر شد. این بمب شهر را نابود کرد و بین 90 تا 166 هزار نفر در ماه‌های پس از انفجار کشته شدند. برآورد شده که در یک دهه بعد از آن نزدیک به 237 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از اثرات این بمب کشته شدند.

امروز در تاریخ

1962- استقلال جامائیکا

جامائیکا از استعمار انگلیس خارج و مستقل شد. در جامائیکا این روز به‌عنوان روز استقلال جشن می‌گیرند و از تعطیلات ملی این کشور است.

امروز در تاریخ

1965- امضای قانون حق رأی

رئیس‌جمهور "لیندون بی جانسون" قانون حق رأی را امضا کرد.

امروز در تاریخ

1978- درگذشت پاپ پل ششم

او در سن هشتادسالگی در "کستل گندولفو" ایتالیا درگذشت.

امروز در تاریخ

1996- انتشار کتاب "نغمه یخ و آتش"

اولین کتاب "جورج مارتین" در انگلستان منتشر شد. بااینکه کتاب نقدهای خوبی دریافت کرد، اما در لیست کتاب‌های پرفروش قرار نگرفت. اما پس از ساخت سریالی به نام "بازی تاج‌وتخت" از روی این کتاب، میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسید.

امروز در تاریخ

2012- فرود کاوشگر "کنجکاوی" بر روی مریخ

کاوشگر ناسا در چنین روزی روی سطح مریخ فرود آمد.

امروز در تاریخ 

ترجمه: وب‌سایت فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بمباران هسته‌ای هیروشیما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..